$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

המשפחתית החזקה ביותר בתולדות פיג'ו: הוצגה 508PSE

פיג'ו מציינים 210 שנים להקמת החברה ומציגים על רקע החגיגות את ה-508PSE, גרסת הביצועים של מכונית המנהלים הצרפתית. תגיע לישראל

ניר בן טובים  24.09.20 - 16:04

תגיות: פיג'ו

גם בפיג'ו וגם בסיטרואן מוכנים למהפכה טכנולוגית שכולה מוקדשת לחשמל. הדרך לשם רצופה שינויים וכבר בחודשים האחרונים הסירו פיג'ו את דגמי ה-GT וה-GTI מפרופיל הדגמים העולמי של ה-308 המזדקנת בשל תקנות זיהום האוויר המחמירות ולקראת החלפת הדגם. בסיטרואן מצידם דוחפים בנחישות את מערכות ההינע ההיברידיות של מובילי הנוסעים והקרוסאוברים ולאחרונה נפרדו מה-C4 ספייסטורר הידידותי.  אבל האם זה אומר שאי אפשר לערבב בין ספורט לרכבי פלאג-אין ולשמור על רף הנאה גבוה?

לפחות מהתיאורים של פיג'ו יש בהחלט למה לצפות. בתערוכת ז'נבה 2019 הם הציגו לראשונה מכונית קונספט בשם 508PSE שסימנה את האבולוציה הדינמית של המותג, וכעת היא מוצגת לראשונה בגרסת הייצור. ה-PSE, הינו ראשי תיבות ל-Peugeot sport engineered, ואם אתם שוחרי נהיגה פרנקופילים כדאי מאוד שתתרגלו אליו; זה השם שילווה את כל רכבי הספורט-הייבריד-חשמליים של היצרן הצרפתי מנקודה זאת ואילך, ואילו דגמי הבערה הקונבציונליים ככל הנראה ימשיכו את מסורת ה-Gti, כך לפחות אישרו בכירי פיג'ו בכמה הזדמנויות בשנה האחרונה.

את המנה העיקרית תוכלו לחוות בשני אופנים, שכן את ה-508PSE ניתן יהיה לרכוש גם במרכב פאסטבק וכן במרכב סטיישן. שתיהן נראות מצוין כמובן ואת זה ידענו גם לפני הגרסאות הספורטיביות אבל מתחת למכסה המנוע זו אופרה אחרת לגמרי; מנוע ה-1.6 ל' טורבו-בנזין לו 200 כ"ס מקבל תמיכה מזוג מנועים חשמליים - אחד לכל סרן, עם סוללת 11.5 ק' ומערכת טעינה חיצונית. ההספק המרבי עומד על 360 כ"ס ו-53 קג"מ, מה שהופך את ה-508PSE למכונית הכביש החזקה ביותר של פיג'ו בכל הזמנים.

הכוח עובר לכל הגלגלים בסיועה של תיבת 8 מהירויות אוטומטית ואת ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים בפרק זמן של 5.2 שניות בלבד (לא רע ל-1.9 טון), 80-120 קמ"ש ב-2.9 ש' ועד 248 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. אם תורידו ממנה קצת לחץ ותבקשו זמן "חשמלי" נקי לחסכון בדלק ורחמים כלפי הסביבה, מערכת ה-PHEV מאפשרת לנוע למרחק של 40-42 קילומטרים עד שהסוללה מתרוקנת ובמהירות מוגבלת של 140 קמ"ש. משך הטעינה בבית הוא כ-6 שעות או שעתיים וחצי בעמדה ביתית ייעודית 32 אמפר ועד חצי שעה בתשתית מהירה בדרכים. פיג'ו טוענים לצריכת דלק של כמעט 50 קילומטרים לליטר ופליטת מזהמים של 46 גק"מ.

כדי להשלים את הפירוד שלה מהדגמים הרגילים, פיג'ו מוסיפים לה קיט חיצוני מובחן אבל לא באופן צעקני. היא לובשת גריל קדמי מושחר, פגושים מוגדלים בשני הקצוות, חצאיות צד והיא נשענת על חישוקי 20 אינץ' וצמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S בגדול 245/45. עוד מסביב תבחינו בגווני צהוב-ירוק המאפיינים את תמת PSE ובפנים לוגואים של המותג, מושבי ספורט ומוטיב ירוק בכמה נקודות. ה-508PSE גם מטופלת היטב על ידי מומחי פיג'ו-ספורט, וכאן מספרים על הקשחת הקפצים ב-50%, הנמכה של 4 מילימטרים בגובה הבולמים, בלמים מחוזקים (עובדים בשיטת By wire אלקטרונית), היא רחבה יותר במפשקי הסרנים (2.5 ס"מ מאחור ו-1.5 ס"מ מלפנים), וכן נעשה ליטוש של מערכת ההיגוי לטובת תחושה מדויקת יותר - היבט שהיה קצת חסר בגרסת ה-GT שנמכרת בארץ.

המחיר לצרכן נותר בגדר סימן שאלה ובאירופה יופץ רק באמצע אוקטובר. הערכות בצרפת מדברות על כ-50 אלף יורו (כלומר מעל 200 אלף שקל לפני מיסים) וביבואנית המקומית דוד לובינסקי עתידים לייבא את ה-508PSE לישראל במחצית השניה של 2021. ה-508 נמכרת כיום בישראל תמורת 200 ועד 240 אלף שקל, כך שיש יסוד סביר להניח שה-508PSE תגיע ארוזה במחיר גבוה יותר. אולי הרבה יותר.