$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נחשף אאודי Q8 פלאג-אין

ה-SUV קופה מקבל צמד מערכות PHEV עם טווח נסיעה חשמלי ממוצע של כ-45-50 קילומטרים על הסוללה והרבה כוח בקנה

ניר בן טובים  15.10.20 - 08:34

תגיות: אאודי

אאודי מרחיבה את משפחת ה-Q8 עם הצגת שתי חלופות היברידיות פלאג-אין למנועי הדיזל והבנזין המסורתיים; המותג הגרמני משיק השבוע באירופה את ה-55TFSIe ואת ה-60TFSIe במהדורות ה-PHEV שהופכות מבוקשות יותר וחשובות אל מול תקנות זיהום האוויר המחמירות שתכנסנה בקרוב לתוקפן. דגמים אלה יושקו לקראת סוף השנה הנוכחית ויגיעו לישראל במהלך שנת 2021.

שני הדגמים מבוססים על חמישה רכיבים: מנוע V6 בנזין, מערכת טעינה, ערכת סוללות המותקנת ברצפה ב-13 מודולים עם 104 תאים, מנוע חשמלי וסוללה שמפיקה 17.8 קווטש אותה ניתן להטעין בפרק זמן של שעתיים וחצי. התפוקה של מנוע הבערה המשמש כליבת המערכת היא כ-340 כ"ס ו-45 קג"מ בחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית והנעה כפולה (קוואטרו). 

בגרסת ה-55e ההספק המשוקלל עומד על 381 כ"ס ו-60 קג"מ. על פי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מציאותיים) היא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות 240 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. הסוללה מספקת טווח נסיעה חשמלי של כ-46 קילומטרים בין טעינות במהירות מוגבלת של 136 קמ"ש. דגם ה-60e מעלה את התפוקה ל-462 כ"ס ו-71 קג"מ. כאן ההאצה ל-100 קמ"ש מופחתת ל-5.4 שניות וטווח הנסיעה החשמלי כמעט זהה, כ-45 ק"מ. בשני הקרוסאוברים צריכת הדלק הממוצעת היא כ-3 ליטר לכל 100 קילומטרים ומדד ה-CO2 הוא 66 גק"מ בלבד.

חלל הפנים כולל מספר תוספות ייעודיות לשימוש במערכת ההנעה ההיברידית. הנהג רשאי לבחור בין מצבי נהיגה בהתאם לצרכיו: היברידי, בנזין, או חשמלי 100% עם בקרת טעינה אוטומטית בזמן נסיעה. ברירת המחדל של ה-Q8 פלאג-אין היא להשתמש במחשב ובמערכת הניווט כדי לצמצם את צריכת הבנזין במידת האפשר, וזאת על ידי התאמת צריכת האנרגיה לפי תנאי הכביש (עליות תלולות, פקקים, כביש מהיר). שאר הממשקים זהים ל-Q8 הקונבציונלי, כלומר מערכת MMI מהדור האחרון, מוניטורים ענקיים בקונסולה ובלוח המחוונים, מערכות בטיחות למכביר, מושבים יוקרתיים עם קירור וחימום, תמיכה באפל ואנדרויד וכדומה. 

 דגמי ה-PHEV בקטגוריית היוקרה צוברים תאוצה בשנים האחרונות, והם גוזלים נתח מכירות לא קטן מסביב לעולם וגם בישראל מדווחת עליה חדה בסגמנט הפרמיום פלאג-אין. דגם ה-Q8 החשמלי תומחר בגרמניה ב-76 אלף יורו ועד 93 אלף יורו לגרסאות הבכירות ביותר (לא כולל הטבת מס ירוק בשווי 5500 יורו). כדי לעשות קצת סדר במספרים, נספר לכם כי דגם ה-S55 TFSI הרגיל נמכר שם תמורת 123 אלף יורו, כך שגרסת הפלאג-אין בהחלט מוצעת במחיר אטרקטיבי באופן יחסי. אצלנו נראה אותה מתישהו במהלך השנה הבאה.