$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשיפה רשמית: ג'נסיס GV70

ג'נסיס ממשיכה להתמקם באירופה ומציגה מתחרה ישיר לאאודי Q5. המותג יחל את דרכו גם בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים  08.12.20 - 15:38

תגיות: ג'נסיסיונדאי

יונדאי ממשיכה לצקת תוכן אל מותג היוקרה ג'נסיס לקראת השקתו הרשמית ביבשת אירופה. לצורך כך, הכריזו על מספר צעדים ניהוליים במהלך הקיץ, בהם גיוס מנכ"ל המכירות של מותג אאודי ב-20 השנים האחרונות דומיניק בוש, שעתיד לתרגם את הניסיון שצבר בשיווק דגמי פאר-פנאי-ספורט לטובת מיצוב הדגמים. זו תהיה משימה מורכבת עבור ג'נסיס שתנסה לשקף את הרמה הגבוהה ביותר של יצרן הרכב הדרום קוריאני מול מותגי יוקרה וותיקים ומבוססים, כולל חברת לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה וכן מול החומה הגרמנית.  

ג'נסיס נוסדה כגוף עצמאי רק בשנת 2016. לפני כן, יונדאי השתמשה בכותר עבור מכונית סאלון ורכבי קופה שרירים ורק בשנת 2017 הכריזה על המכונית הראשונה, המופרדת, ה-G70 סדאן. אחריה באה G80, ה-G90, בתחילת השנה נחשף הקרוסאובר GV80 וכעת משחררים הקוריאנים את ה-GV70 באופן רשמי, אחרי שבסוף אוקטובר הפיצו לכלי התקשורת מספר תמונות ומעט פרטים טכניים אודותיו. 

הערכים החשובים שלא היו ברורים לגמרי, נגעו למערכות ההינע של ה-GV70. רכב זה, שמתהדר במידות דומות ליריביו עם בסיס גלגלים של 2.87 מ' יציע שורה של חטיבות כוח; דגם הבסיס מצויד במנוע 4 בוכנות בנפח 2.5 ל' טורבו בהספק מרבי של 304 כ"ס ו-44 קג"מ בחיבור אל הנעה אחורית או כפולה. מעליו מנוע 3.5 ל' טורבו שש בוכנות בהספק מרבי של 380 כ"ס ו-55 קג"מ. גרסה זו, שתושדך להנעה כפולה, תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות. גרסת דיזל גם היא תהיה זמינה מ-2.2 ל' טורבו והספק מרבי של 204 כ"ס. יונדאי תשווק חבילות 'ספורט' בתשלום לכל אחד מהדגמים עם חישוקים מוגדלים, צמיגים בשרניים ודפרנציאל מוגבל החלקה. כל הדגמים משודכים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית פלנטרית.

 

דגמי ג'נסיס מאופיינים בעיצוב מקורי המשדר פרמיום אמריקני באופיו, עם מראה אחיד בתוך המשפחה, וכך גם בתא הנוסעים. בג'נסיס בוחרים בקווים מינימליסטיים בקבינה עם צג ראשי עליון בפורמט מלבני ברזלוציה מאוד גבוהה בגודל 14.5 אינץ', גלגל הגה בסגנון קלאסי בעיצובו, מרקמים איכותיים למושבים והדיפונים ולוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ'. ל-GV70 גם מערכות בטיחות משוכללות, כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית המחוברת לבקרת הניווט ומבצעת התאמות אוטומטיות בהתאם לתוואי הכביש. כמעט כל הגרסאות תגענה עם בקרת מתלים אדפטיבית ומספר מצבי כיול למצערת, ההיגוי והבולמים.

 באירופה, וגם בארה"ב מעריכים כי תחילת שיווקו במחצית שנת 2021. באמריקה נוקבים במחיר של 40-60 אלף דולר בהתאם לגרסה. כלמוביל עתידים להתחיל לשווק את מותג ג'נסיס בישראל במהלך השנה הבאה.