$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חלום איטלקי: למבורגיני SC20

לקוח אמיד ביקש מכונית קצה חד-פעמית שמסוגלת לשקף את התכונות הכי טהורות של החברה האיטלקית. זו התוצאה

ניר בן טובים  17.12.20 - 11:28

תגיות: למבורגיני

אם הייתם צריכים לדמיין את הלמבורגיני המסעירה ביותר, יכול להיות שה-SC20 החדשה, מכונית קצה פתוחה עם תג מחיר לא פחות דמיוני כנראה, הייתה עונה על המשאלות שלכם. בדומה ל-SC18 שהוצגה בשנת 2018 על ידי חטיבת המירוצים ונתפרה בהתאם למידותיו של לקוח VIP, גם ה-SC20 היא מכונה יחידה בעולם שהוזמנה דרך צינורות לא קונבציונליים. "מקורות ההשראה הגיעו מדיאבלו VT רודסטר, אוואנטדור J, ונאנו רודסטר ולמבורגיני קונספט S - והתוצאה היא חיבור בין יצרתיות לבין הגישה המפוארת של למבורגיני לענף המירוצים", כך אומר מיטיה בורקה, ראש מחלקת התכנון במרכז העיצוב בבולוניה.

ה-SC20 מבוססת  בעיקר על האוונטדור, אבל היא מורכבת ממנה, קלה ממנה וגם העיצוב שלה מובחן לחלוטין מכל זווית אפשרית. כל המעטפת החיצונית והפנימית עשויה קרבון מלא, וכדי לתת לה את התכונות הנדרשות למסלול המירוצים, למבורגיני גייסה את כל הניסיון שלה בתכנון כנפיים, ספויילרים, מערכות קירור ולכך הוסיפה חישוקי 21 אינץ' סופר-קלים וצמיגי פירלי ייעודיים לנהיגה תחת עומסים קיצוניים. בחברה גם מציינים כי חלק מפתחי היניקה גובשו בטכנולוגיית הדפסה תלת ממדית.

מאחורי שני היושבים אוכלסה תחנת כוח עם תריסר צילינדרים בנפח 6.5 ל'. הנתונים כמעט זהים לעוד למבורגיני מופרכת, ה-אוונדטור SVJ רודסטר, אבל מהנדסי ה-SC20 טוענים שוויסות האנרגיות שונה בשל כיול משודרג של התמסורת ובקרות המשיכה. ההספק המרבי מכל מקום עומד על 770 כ"ס ב-8000 סל"ד ו-72 קג"מ ב-6,200 סל"ד. העוצמה עוברת לכל הגלגלים בסיועה של תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות, וזו מאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות והמהירות המרבית עומדת על 350 קמ"ש.

 

 

בלמבורגיני, אולי לבקשת הלקוח, החליטו להפיץ תמונות לא לגמרי מובנות של תא הנוסעים, אבל במבט קצת יותר מעמיק נראה שהיא חולקת הרבה רכיבים עם הורקאן STO; גלגל ההגה עגול לחלוטין, התעלה הראשית עמוסה במתגים, המושבים עוטים סיבי פחמן עם שילובי עור-אלקנטרה והנדסת האנוש גם כן מזכירה את מכונית ה-GT החזקה של האיטלקים.  

ה-SC20 היא בסך הכול המכונית השניה של למבורגיני בפורמט "פרסונלי" אחרי ה-SC18, אבל היא בטח לא היצירה היחידה שיוצאת מאירופה בשנים האחרונות בהזמנה פרטית. פרארי עוסקת בתחום זה מספר שנים ואפילו פורשה שחררה פעם גרסה מיוחדת בשם 935 'מובי-דיק' שהתבססה על ה-911 GT2 ונמכרה תמורת 800 אלף יורו.

כמה בדיוק שילם הלקוח של למבורגיני תמורת ה-SC20 נותר בגדר נעלם. אבל אם עבור ה-SC18 גרפו למבורגיני לכיסם 5 מיליון דולר, אז יש לנו הערכה שכאן כבר מדובר בסכום קצת יותר גבוה.