$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טסלה ב-25 אלף יורו

המכונית הכי זולה של אילון מאסק תיוצר בסין ותופץ לכל העולם ב-2022

ניר בן טובים  11.02.21 - 16:18

תגיות: טסלה

לפני כשנה דיווחנו כאן אודות מכונית סאב-קומפקט במחיר "אטרקטיבי" שמתוכננת לצאת מקרביה של חברת טסלה, שלאחרונה החלה את פעילותה החלקית גם בישראל. כעת, מגיעים פרטים עדכניים לגביה הטומנים בחובם גם שתי בשורות משמעותיות לכל שלוחותיה בעולם: ראשית, המחיר יעמוד על 25 אלף יורו, והבשורה השניה היא שעל ייצור המכונית, שתקרא ככל הידוע "מודל 2", יופקד מגה-מפעל שהוקם בשנחאי ובעל קיבולת ייצור של מאות אלפי יחידות בשנה. דברים אלה קיבלו חותמת ביממה האחרונה על ידי מנהל המותג בסין, טום זו, שגם נידב עוד כמה נתונים על הדרך.

האחות הצעירה, וכנראה גם הצנועה ביכולותיה של טסלה מודל 3 תצא ראשית לשוק הסיני ולאחר מכן לאירופה ולשאר העולם, עם מסירות מתוכננות במהלך שנת 2022. טסלה תמצב אותה כמכונית בסגמנט C, כלומר חופפת מול דגמים חשמליים של פולקסווגן בהם ה-ID.3, או ה"גולף החשמלית" כפי שמכנים אותה לעתים. מבחינה טכנית, מסתמן שהיא תבשיל על רצפת מודל 3 עם טווח נסיעה של כ-370 קילומטרים בין טעינות, אם כי ישנם דיווחים בסין לפיהם טסלה תייצר אותה ממש מאפס, עם מכללים מקומיים וזאת כדי להוזיל את מחירה לצרכן ולהפוך אותה לאופציה מפתה יותר לשוק הרכב הסיני שנחשב לחממת גידול לכלי רכב חשמליים.  

דעה: טסלה מנסה לעשות מהפכה בשוק הישראלי, בלי יבואן רשמי

מאסק מייחס למיזם מודל 2 לא מעט חשיבות כלכלית, שכן זו תהיה הפעם הראשונה שמכונית של טסלה תיוצר בהיקפים מורחבים מחוץ לארה"ב, עם יד מכוונת של מהנדסים סינים. "אנחנו נעשה את המיטב כדי לייעל את העבודה של מחלקת הפיתוח והמחקר בסין על מנת ליישר קו עם הסטנדרט האמריקני" אומר טום זו. "בעתיד, אנחנו רוצים ממש לתכנן מכונית חדשה כאן בסין, וכל השדרוגים של המפעל בשנחאי מצביעים על הכוון לשם".

 בעיות רגולטוריות ובטיחותיות

מול המוטיבציה של טסלה בסין עומדים לא מעט חסמים רגולטורים. ראשי משרד התחבורה במזרח הרחוק דורשים מטסלה הסברים מרגיעים אודות מערכת "תאוצה אבנורמלית" (חריגה) שעשויה לגרום לתאונות, וכן לבדוק מדוע הסוללות מתלקחות (היו שלוש תקריות כאלה עד כה). לאחרונה דווח ב-CNN כי חמש רשויות נפרדות בסין הזמינו את ראשי טסלה להגן על המותג כנגד אירועים אלה ולספק הבטחות שאין ליקויים בטיחותיים במכוניות. טסלה הגיבה לדיווחים ב-CNN בהצהרה שפורסמה בכלי התקשורת בסין: "אנחנו נבחן היטב את הבעיות שאוזכרו ונהדק פי כמה את הפיקוח הפנימי...נעמוד בכל הדרישות החוקיות של שוק הרכב הסיני ותמיד נכבד את לקוחות טסלה".