$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: מיצובישי אאוטלנדר חדש

ה-SUV המשפחתי שומר על כל הערכים המוכרים שלו, ובתוך כך משפר את ההיבטים הטכנולוגיים ואת ההופעה ביסודיות. מתי בישראל?

ניר בן טובים  17.02.21 - 07:31

תגיות: מיצובישי

באירוע מקוון שנערך היום בלילה בשיתוף חברת 'אמאזון', חשפה מיצובישי מוטורס העולמית את הדור הבא של הרכב הנמכר ביותר שלה - אאוטלנדר. ה-SUV המשפחתי ממשיך מסורת של 20 שנה, ועל סיפונו של הדור הרביעי מציג את השדרוגים הטכנולוגיים המהותיים ביותר שלו בעשור האחרון, ועם זאת שומר על כל הסממנים שהפכו אותו לאחד מכלי הרכב המבוקשים ביותר מסוגו באירופה, ארה"ב וגם בישראל.

מתוקף היחסים בין מיצובישי ורנו-ניסאן, חולק אאוטלנדר את הרצפה שלו עם האקסטרייל החדש, ואפילו את המנוע וכמה תוספות אחרות ברשימה. מבחינת נראות לעומת זאת, האאוטלנדר קיבל השראה גדולה מרכב הראווה שהוצג בתערוכת טוקיו לפני מספר שנים ואחריו גם ממיצובישי אנגלברג קונספט שנחשפה בתערוכת ז'נבה, ואם שיערנו שהרבה לא ישאר מדגמי הקונספט, מיצובישי לא מתרחקים מהמקור. הפרונט מקבל עדיפות כמובן עם מבנה בולט קדימה ומוכסף, עיטורי כרום מתעגלים מתחת ליחידות ה-LED ובקומה התחתונה מערכת התאורה הראשית. שינויים צורניים ניכרים גם מאחור, אם כי במידה פחותה יותר.

מאחורי החזות הדרמטית שלו, אאוטלנדר משקף גדילה מידתית שצריכה לשפר את ההובלה בשלוש השורות בחלל הפנים, כולל פתרונות מודולאריים יותר עבור נשיאת ציוד והושבת ילדים בשורה האחרונה; בסיס הגלגלים צמח בכמעט 4 סנטימטרים, הרוחב גם ב-4 ס"מ, הוא גבוה יותר ב-3 ס"מ לערך, ובפנים חל גידול של 2 ס"מ במרווח הקדמי ועוד סנטימטר ועוד כ-2.8 ס"מ עבור היושבים בשורה השנייה. 

בדומה לעיצוב החיצוני, גם בכל הקשור למערך הפנים מדובר במהפכה גדולה. האאוטלנדר נוטש את הנדסת האנוש המיושנת וכנראה גם את התרכובות הפשוטות, ועובר לגישה טכנולוגית המיישרת קו עם דגמי 2021 והלאה; במרכז הקונסולה מתנוסס כעת צג ראשי ברזולוציה גבוהה בגודל 8 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרויד, בלוח המחוונים אופציה בין מחשב דרך דיגיטלי 7 אינץ' ברמה הבסיסית ועד 12.3 אינץ' למי שבוחר בגרסאות הבכירות. אופציה נוספת היא תצוגה עלית בגודל 10.8 אינץ' למי שחווית השימוש "עירומה" מדי עבורו. עוד במפרטים טעינה אלחוטית לסלולרי, שקעי USB-C, בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת שמע של BOSE עם עשרה רמקולים ועוד, עליהם נדווח כאשר הרכב יגיע לארץ.

מבחינת מנועים, הפרטים הטכניים לא מלאים, אבל יש לנו את הגרעין של הדגם הרגיל שיגיע לשווקים. בחרטום שלו שובץ כעת מנוע 2.5 ל' עם הספק מרבי של כ-182 כ"ס (במקום 2.4 ל') בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה. את ההאצה ל-100 קמ"ש הוא יסיים בסביבות 9 שניות. מיצובישי תחזק את נבחרת המנועים עם גרסת הפלאג-אין הייבריד החשובה בהמשך הדרך. לרכב תהיה גם הנעה כפולה בחלק מהגרסאות וכן בקרת נהיגה סלקטיבית עם ששה מצבי כיול המשפיעים על התנהגות בכביש ובשטח.

מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי אאוטלנדר 2021 יגיע לארץ במהלך הרבעון השלישי של השנה.