$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קיה סיד היברידית בישראל

מרכב סטיישן והצ'בק זמינים כעת עם טכנולוגיה היברידית מתונה לחסכון בצריכת הדלק

ניר בן טובים  28.02.21 - 07:15

תגיות: קיה

יבואנית רכבי מותג קיה לישראל קבוצת טלקאר החלה לשווק את קיה סיד עם טכנולוגיית מיילד-הייבריד (היברידית-מתונה/קלה) עבור מרכבי הצ'בק וסטיישן. שני הדגמים מובדלים לא רק במבנה אלא גם בסוג ההנעה ותיבות ההילוכים; דגם הסטיישן מצויד במנוע בנזין ותיבת 7-מהירויות דו-מצמדית, גרסת ההצ'בק היא זו שדווקא עודכנה במנוע סולר ומחוברת אך ורק לתיבת הילוכים ידנית שש מהירויות. 

שני המנועים ארוזים עם מצבר 48 וולט ומתנע-גנרטור המפחיתים לחץ ממנוע הבערה כשניתן, כך שאלה מניבים ירידה מסוימת בצריכת הדלק ובעיקר בשיעור פליטת המזהמים. בגרסת הבנזין מדובר במנוע בנפח 1.5 ל' טורבו המפיק 160 כ"ס ו-25.8 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. זוהי עליה של 20 כ"ס ביחס למנוע הטורבו בנזין הקודם, ובכלל זה גמישות גבוהה יותר על רצועת הכוח. הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.8 ש'. פליטת המזהמים צומצמה ב-8%.

דגם הדיזל משתמש במנוע בנפח 1.6 ל' חדש. מדובר בתוספת כוח משמעותית ביחס למנוע הסולר הקודם, שכן כעת עומדת התפוקה המרבית על 136 כ"ס ו-32 קג"מ מ-2,000 סל"ד בהשוואה ל-110 כ"ס. כאן כאמור החיבור הוא לתיבת שבע מהירויות בלבד והפחתה של 5% בשיעור פליטת המזהמים. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על כ-25 ק"מ לליטר. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-10.2 שניות.

המחירים בישראל יחלו ב-123 אלף שקל לקיה סיד דיזל ידנית, ועד 139 אלף שקל לסיד סטיישן אוטומטית.