$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ספינת פאר: לקסוס LS מעודכנת בארץ

לקסמוטורס משיקה את מתיחת הפנים הטכנולוגית של הלימוזינה המשוכללת, שהפכה כעת נעימה יותר ומתוחכמת. החל ב-800 אלף שקל

ניר בן טובים  02.03.21 - 08:20

תגיות: לקסוס

מכל דגמי לקסוס בישראל, המשווקים על ידי לקסמוטורס, ה-LS, ספינת הדגל היא המכונית החשובה ביותר מבחינה הסטורית ותדמיתית עבור מותג הפאר היפני, אבל היא גם זו שנמכרת במספרים בודדים, בין היתר בשל הירידה בפופולריות של מכוניות סדאן ולא פחות מכך בשל הדומיננטיות של הבלוק הגרמני. גם באמריקה נראה שה-LS במגמת החלשות כאשר בשנת ה"קורונה" ספגה ירידה של קרוב ל-50% ביחס לשנת 2019. שנת השיא של ה-LS אגב הייתה ב-1990, כחצי שנה לאחר השקתה הרשמית במהלכה מסרה למעלה מ-40 אלף יחידות.

המספרים של שלוש השנים האחרונות אינם משקפים את האיכויות של ה-LS, שעדיין נחשבת לאמת מידה במונחים של איכות, אמינות וגם ביצועים מלוטשים ו"נקיים" לאורך 30 השנים שחלפו. לקסוס ממשיכים גם ב-2021 להציע את ספינת הדגל אחרי שזו עברה מקצה עדכונים המטפל במספר מישורים טכנולוגיים עם השפעה על נוחות הנסיעה, איכות חייהם של הנוסעים וכן בצד הבטיחותי, עם מעט שינויים ויזואליים מבחוץ.

בתא הנוסעים המבודד של ה-LS תמשיכו לפגוש בקפדנות היפנית המסורתית, אולם כעת ניכרים חיזוקים בתחום המולטימדיה ואיכות חייהם של היושבים; לקסוס מטמיעה כאן מערכת הפעלה משופרת עם צג חדש בגודל 12.3 אינץ' מותאם לממשקי אפל ואנדרויד, וכן פקדי מגע עם קיצורי דרך עבור מספר מאפיינים, כמו למשל תפעול המושבים וחימום גלגל ההגה. בציוד התקני שלה גם מערכת שמע של מארק-לוינסון עם 23 רמקולים, גימורי עץ מהודרים, מושבים אחוריים מחוממים ומאווררים, מצלמה היקפית 360 מעלות, שמשות אקוסטיות, חיישני גשם ותאורה, וילונות צד אחוריים, בקרת אקלים דיגיטלית 4-אזורים, מערכת אקטיבית להפחתת רעשי הסביבה, תאורת חזית B-לד עוקבת פניה ומערך שלם של מערכות בטיחות חכמות, לצד 12 כריות אוויר.     

מנוע ה-3.5 ל' הייבריד של ה-LS ממשיך עם 360 כ"ס והנעה אחורית, בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה לה מספר הילוכים קבועים מראש. המערכת מאיצה את המכונית ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית וצריכת הדלק היא כ-11 ק"מ לליטר בממוצע. לקסוס מספרים על כיול מחודש של חלק ממערכות הסוללה המרחיבים את טווח פעולתה, כך שהלחץ המופעל על מנוע הבערה מופחת בהתאם לתנאי הנהיגה, מה שמניב צריכת דלק נמוכה יותר וגם תורם לנסיעה חלקה מבעבר. לכך מצטרפת גם מערכת מתלים אדפטיבית עם שיכוך אוטומטי ביחס לתוואי תחת הגלגלים ושיפורים במוטות הייצוב המחדדים את היכולת הדינמית. 

ה-LS תמכר בישראל תמורת 800 אלף שקל ועד 820 אלף שקל לגרסה קצת יותר מפוארת.