$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוצג הג'יפון החדש של יונדאי, באיון

יונדאי מרחיבה את סגמנט B עם ג'יפון עירוני קומפקטי וזול יותר בשם Bayon. בישראל אולי לקראת סוף השנה

ניר בן טובים  02.03.21 - 11:07

תגיות: יונדאי

יונדאי חשפה היום (שלישי) את הג'יפון הקטן ביותר שלה במשפחת הקרוסאוברים הרחבה, באיון (Bayon). דגם זה, שיתברג מתחת לקונה ובמקביל אל ווניו, יהווה את כרטיס הכניסה לעולמות ה-SUV העירוניים של המותג הדרום קוריאני וכמו רבים מהם משתף מנועים חסכוניים, מערכות בטיחות מתקדמות, תא נוסעים מודרני ועיצוב שמסמן חלק מסימני הזהות של שפת העיצוב העתידית של יונדאי בשנים הקרובות.

ה-באיון, שקרוי על שם עיירת נופש בדרום צרפת הנודעת בחיבתה לתיירות ספורט-ימי וסגנון חיים דינמי - ופותח בלעדית לאירופה, מבוסס על רצפה משותפת ליונדאי i20, אבל הוא קצת יותר גדול ממנה בערכים היבשים; במידות הוא קרוב מאוד לקונה עם אורך של 4.1 מ', רוחב של 1.77 מ', גובה של 1.49 מ' ובסיס גלגלים של 2.58 מ'. גם תא המטען שלו נדיב באופן יחסי לרצפה והוא מציע נפח אחסון של 411 ל' מרשימים לפרופורציות. יונדאי גם מבטיחים מרווח נאות בין השורה הראשונה לשניה ושפע מקום לברכיים.  

ברמה מסוימת, ה-באיון, רכב 5-מושבים צנוע, ממלא את החוסר בגרסת לייף סטייל יותר ממוקדת מזו שנארזה בעבר סביב ה-i20, שכן עיצובן המובחן קונה לו מקום ליד הג'יפונים העדכניים בכבישים. הוא משלב אלמנטים חיצוניים שנלקחו מרכב הפנאי המימני נקסו, קצת מקונה ופסי תאורת LED דו-קומתיים בחזית. הזנב שלו מעניין יותר עם תכנון שמזכיר קורת התאורה הזוויתית של מיצובישי אקליפס-קרוס ואולי גם טויוטה פריוס. בצידי קורות C האחוריות זוג פנסים בצורת בומרנג המחוברים בסרט LED דקיק ואלגנטי ונורות הנסיעה לאחור משולבות בפגוש. ניתן יהיה לאפיין אותו, בהתאם לגרסה בחישוקי 15 אינץ' רגילים (צלחות) או 16 ו-17 סגסוגת. מנעד הצבעים מורכב מ-9 אופציות כולל שילובי גוונים עם תקרה בצבע מנוגד.   

 

מרחב התפעול של הנהג לא אוצר הפתעות גדולות אבל מאורגן ותכליתי - רובו נלקח מה-i20 החדשה (תוצג בישראל בקרוב). יונדאי הטמיעו בקומה העליונה צג ראשי 10.25 אינץ' בדגמים יקרים יותר ו-8 אינץ' לדגמי בסיס. לוח המחוונים דיגיטלי כמעט במלואו. במערך הממשקים אפל ואנדרויד מקושרים בצורה אלחוטית, שני שקעי USB מלפנים ואחד מאחור, וכן ניתן לשדרג את מערכת השמע הרגילה לבמת סאונד של BOSE. חלק מהגרסאות זמינות גם עם טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי. באיון כולל כסטנדרט את כל מערכות הבטיחות הנפוצות: בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון היגוי בסטיה מנתיב ובדגמים בכירים פיקוח על שטח "מת" במראות הצד, התרעה על תנועה צולבת מאחור ועוד.

בקו המנועים בשורות שגרתיות בהתאם למיצוב שלו, וכמו ה-i20 מאמץ מנועים קונבציונליים שלא יכבידו על עלויות השיווק; בגרסאות פשוטות מצויד 1.2 ל' ו-84 כ"ס עם גיר ידני חמש מהירויות. מעליו מנוע 1.0 ל' טורבו שלוש בוכנות בהספק של 100 או 120 כ"ס, וכן ניתן לשדרג את המנוע הזה עם מצבר 48 וולט (מה שטכנית משנה את הגדרתו להיברידי-קל).  כאן כבר תהיה אופציה לתיבת שש מהירויות ידנית או רובוטית, לצד תיבת 7-מהיריות דו-מצמדית עם פונקציית גז-ביניים (מסייע במעבר חלק יותר בין ההילוכים). דגם זה יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות ועד מהירות מרבית של 184 קמ"ש.

באירופה מעריכים שמחיר גרסת הבסיס ינוע סביב ה-17 אלף יורו. מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-באיון עשוי להגיע לישראל עד סוף השנה, אולם אין כרגע מידע מדויק לגבי השקתו המקומית.