$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אלקטריפייד: החזון החשמלי של לקסוס יוצא לדרך

מכונית אבטיפוס חשמלית, ה-LF-Z משיקה את עידן ה-EV המהפכני של מותג היוקרה היפני

ניר בן טובים  30.03.21 - 16:51

תגיות: לקסוס

לקסוס UX הוא הרכב החשמלי היחיד בהיצע של מותג היוקרה היפני, אבל הוא לא ישאר בגפו לאורך חודשים ארוכים. חטיבת הפרמיום של טויוטה חשפה היום (שלישי) רשמית את ה-LF-Z קונספט, מכונית טרום ייצור חשמלית שה-Z בסיומת שלה מייצגת את תפיסת ה-Zero emissions, או אפס זיהום אוויר. בתוך חמש שנים לקסוס תזניק 20 כלי רכב מחושמלים בקונסטלציה רחבה שכוללת דגמי פלאג-אין ודגמים חשמליים 100% שיהוו לפחות מחצית מכלל הארסנל, ובשנת 2024 תחנוך מתחם טכנולוגי חדיש ביפן שמוקדש לכלי רכב חשמליים שכולל בין היתר עשרה מסלולי ניסוי מגוונים.  

כדי להבין את קווי היסוד של מהפכת החשמל בלקסוס אנו מתוודעים אל ה-LF-Z, סוג של רכב-4 מושבים דינמי שחלק מסוים מהטכנולוגיה שבו תזלוג לקהל בעוד כשנה בערך. המכונית נבנתה על רצפה חשמלית ייעודית (ה-E-TNGA) של טויוטה ובהשראת אלמנטים עיצוביים ממכונית הקונספט LF-30 שהוצגה לפני שנתיים; מבחינת פרופורציות האורך הוא 4.8 מ', הרוחב 1.96 מ', גובה 1.60 מ' ובסיס הגלגלים 2.95 מ' - כלומר גדול יותר מ-RX ב-14 ס"מ. רק ל-LS, ספינת הדגל הבכירה בסיס גלגלים גדול יותר עם 3.13 בין הגלגלים.  

ה-LF-Z, שנושק ל-2.1 טון עיצוב שמצד אחד מחובר אל סימני ההיכר הנוכחיים של לקסוס (תמת "שעון החול") ומצד שני מובחן ממנו בקצוות בשל המצאותה של שבכה אטומה. כשמסתכלים על הפרופיל ניכר שהוא חולק דמיון אל SUV דמוי קופה קלאסי ואפילו משתמש בידיות נסתרות-נשלפות בגוף המרכב (ובלקסוס משתדלים להסביר שלא מדובר בגימיק אלא תרומה ליעילות זרימת האוויר). בכנפיים שלו מצלמות במקום מראות צד, זגוגית אחורית עם כנף כריש ובקו האמצע קורת תאורת LED דומיננטית.

ה-LZ-F מחובר לעולם המקוון בכל ממד, והוא יאפשר ניצול מיטבי של המערכות דרך אפלייקציה בטלפון הסלולרי - כולל שליטה חלקית על בקרות ביתיות מרחוק (תאורה, מיזוג וכדומה). על הנייר מדובר בחתיכת מעצמת חומרה שגם מקבלת גיבוי מהנעה חשמלית אולטרא מהירה; ההספק המרבי עומד על 544 כ"ס ו-71 קג"מ עם הנעה כפולה ומערכת היגוי מחוברת באופן אלקטרוני (Steer by wire). התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת רק 3 שניות ועד מהירות מרבית של 200 קמ"ש. סוללת ה-90 קווטש מספקת טווח נסיעה של 600 קילומטרים עם מתח הזנה של עד 150 קילוואט. 

חלל הפנים עמוס פריטים חצי מגובשים עד הסוף, כולל בקר דמוי הגאים של מטוס (טסלה כבר אמצו משהו דומה במודל S) ומול הנהג מערכת מוניטורים אותה הם מכנים "פרפר שחור" עם מסך מרכזי וזוג מסכים לויינים מוצמדים אליו כמו כנפיים. המחשב הפנימי כולל מערכת אינטליגנציה מלאכותית עם פקודות רבות שאף לומדת את הרגלי הנהיגה של המשתמש ומבצעת התאמות אוטומטיות לפי המשתנים שנקלטו. עוד תוספות הן בדמות גג-שמש מונע טיגון ראשים, תצוגה עלית עם מציאות רבודה ומערכת שמע של מארק-לווינסון. 

ה-LF-Z מגלגל בתוכו את הסימנים הראשונים לצורת החשיבה של לקסוס כלפי העידן החשמלי. מוקדם לדעת כיצד יבשיל לרכב ייצור סדרתי ואילו שינויים יהיו כרוכים בכך, אך הם כבר יודעים לחזות כי עד שנת 2025 מחצית מסך המכירות יהיו של כלי רכב חשמליים שיצאו תחת ידם.