ג'נרל מוטורס מציגים האמר SUV

אחרי עשר שנים חוזר ה-Hummer הסגור לשורות היצרן תחת מותג GMC. הנעה חשמלית תבטיח שהוא ישאר כאן תקופה ממושכת

ניר בן טובים  04.04.21 - 15:47

תגיות: האמר

תחילת כתבה

אם לפני חמש-שש שנים הקאמבק של מותג Hummer נראה מופרך לגמרי ובלתי ישים בעליל, אז הנהירה של הקהל אל SUV וטנדרים מפוארים בשילוב הנעה חשמלית הכשיר את הקרקע לחזרתו של אחד מהשמות האייקונים ביותר בעולם ה-4X4 וגם בפורומים אחרים; GMC הציגה אמש (שבת) במסגרת רצף הפרסומות של הפיינל-פור באליפות המכללות (NCAA) את הגרסה הסגורה של האמר החשמלי שיושק רשמית במהלך שנת 2023 ומתברר שיש לו כבר רשימת הזמנה מתארכת.   

מבחינה אסתטית קשה לטעות בזהות והשורשים, במיוחד לאור הגלגל החלופי שננעץ בדלת הכניסה האחורית. הוא חולק הרבה דמיון להאמרים של שנות ה-2000 וכמוהם מאמץ סיומת של SUV סגור במקום משטח טעינה אחורי חשוף בו מתהדר אחיו הפתוח. המשמעות היא שמירה על הערכים המקוריים, הפרופורציות, רצפת ה-BT1 הייעודית לרכב חשמלי ומידות החישוקים (35-37 אינץ') כולל הטכנולוגיות החדשניות ביותר; בסיס גלגלים עצום של 127 אינץ' (3.22 מ') והיגוי לכל ארבעת הגלגלים עם מתלי אוויר ומצב נהיגת "סרטן" (מאפשר לכוון את כל הגלגלים לכוון אלכסוני ולנוע קדימה או אחורה).

בצד הטכני הוא יהיה זמין ב-5 גרסאות, על בסיס טכנולוגיית סוללת האלטיום של ג'נרל מוטורס. הדגם הבסיסי ביותר משתמש בשני מנועים חשמליים ומפיק 625 כ"ס וטווח נסיעה מרבי של 400 קילומטרים. מעליו, מנוע מתוגבר מעט עם טווח של 450 קילומטרים ובגרסאות הביניים דגם ה-EV3X עם 825 כ"ס משלושה מנועים חשמליים והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות. טווח הנסיעה המרבי על הסוללה, קרוב ל-500 קילומטרים.

בפרק הטכנולוגי בולטת מערכת ה- Ultravision, שמרכיבה 18 מצלמות מבחוץ כדי לסייע לנהג לא רק בכביש אלא גם מחוץ לאספלט, שכן היא כוללת מצלמות בצד התחתון של הרכב ומונעת פגיעות גחון וגילוחי פגושים. מה עוד? הדור האחרון של מערכת הסיוע לנהיגה, ה-'סופר קרוז' עורכת את הבכורה שלה עבור מותג GMC על סיפונו של האמר SUV החשמלי. לוח המכשירים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ תואם את מה שמוצאים בטנדר ובמרכז הקונסולה מוניטור ראשי 13.4 אינץ'.  

ה-האמר של GMC יהיה זמין במהלך שנת 2023 עם זליגה ל-2024 רק עבור מי שמעוניין בדגם הבסיסי ביותר. המחירים יחלו ב-80 אלף דולר ועד 110 אלף דולר.