$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נחשפה: ספינת הדגל החשמלית של מרצדס, ה-EQS

היא מפליגה בחרישיות למרחק יותר מ-700 קילומטרים על הסוללה ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4.5 ש'. עשויה להגיע לישראל עד סוף השנה

ניר בן טובים  16.04.21 - 09:22

תגיות: מרצדס

מרצדס היטיבו לבנות את הציפיה סביב הפרשנות החשמלית של ה-S קלאס, ואחרי רצף טיזרים שהשאירו הרבה מקום להפליג על גלי הדמיון, חשפו אמש (חמישי) את EQS. מכונית זו מציעה מספר חידושים פורצי דרך ותעמוד בחזית המתקפה החשמלית של המותג בשנים הקרובות. לא רק שהיא אולטרא משוכללת, מפוארת ועוצמתית, היא מתהדרת גם בפרטים טכניים חסרי תקדים, כמו מקדם הגרר הנמוך ביותר אי פעם למכונית ייצור (0.22) או בלימה רגרנטיבית מתקדמת (ברמה של KERS).

מרצדס EQS משלבת קצת מהמידות המוגזמות של הלימוזינות לבין פרופורציות מחושבות כהלכה; אורכה 5.22 מ על רוחב 1.93 מ' וגובה התקרה 1.51 מ '. לשם השוואה, אורך מרצדס S קלאס בגרסה הקצרה 5.18 מ' ועם השלדה הארוכה 5.30 מ'. כמובן שיש לה בסיס גלגלים נדיב של 3.20 מטר שמניב חלל פנים עתיר מרחבים, בו גם תמצאו את המילה האחרונה בתחום המערכות הדיגיטליות; מערכת ה-Hyperscreen מבוססת 3 צגים מחוברים יחד תחת זכוכית קעורה שמרכיבים במשותף צג בגודל 56 אינץ', והיא פעולת לחלוטין באמצעות הפעלה קולית בטכנולוגיית MBUX. יש בה כמעט כל מה שניתן להעלות על הדעת, אולם יש לציין כי דגמים בחבילות בסיס מקבלים את המערכות המוכרות מ-S קלאס.  

גם ה-EQS יושבת על פלטפורמה מודולרית חדשה מסדרת EVA2. היא זמינה בגדלים מגוונים ומאפשרת שילוב של מנועים וסוללות שונים בהתאם לצרכים של משפחת ה-EQ. ה- EQS תשווק בהתחלה בשתי גרסאות, EQS 450 פלוס ו- EQS 580 פלוס לה הנעה כפולה. EQS 450 מצוידת במנוע חשמלי יחיד. הוא ממוקם על הציר האחורי ומציע 333 כ"ס ומומנט של 58 קג"מ. גרסה זו זמינה עם שתי סוללות: 90 קוט"ש או 107.8 קוט"ש. ל- EQS 580 4Matic פלוס שני מנועים חשמליים (כל אחד על ציר אחר). ההספק המשולב הוא 517 כ"ס עם מומנט של 87 קג"מ. יש רק סוללה אחת זמינה, הגבוהה ביותר, של 107.8 קוט"ש. מבחינת ביצועים, ה- EQS 450 פלוס מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות, בעוד שה EQS 580 החזהק יותר זקוק רק ל-4.3 שניות. המהירות המרבית בשני המקרים מבוקרת ל-210 קמ"ש.

באשר לסוגיית מרחק הנסיעה, מרצדס מצהירה על "אוטונומיה של עד 770 ק"מ (על פי מחזור WLTP)", מבלי למסור פרטים נוספים. אנו מבינים שמדובר באוטונומיה של EQS 450, הגרסה החזקה ביותר, עם סוללת 107.8 קוט"ש. עם סוללה כזו, זמני הטעינה של 10% עד 100% שמפרסמת מרצדס הם 10 שעות משקע 11 קילוואט ו -5 שעות בהספק של 22 קילוואט. מבחינת טעינה מהירה, הבקרה מקבלת עד 200 קילוואט ומאפשרת מעבר בין 10% ל -80% מקיבולת הסוללה תוך 30 דקות. מרצדס מוסיפה כי בתחנות אולטרא מהירות 15 דקות טעינה שוות ערך למרחק של בין 280 ל-300 ק"מ.

אף על פי שפלטפורמת EQS נתפרה עבור דגמים חשמליים, המתלים דומים מאוד לאלה של S-Class. המכונית מצוידת במתלי אוויר אדפטיביים המורידים אוטומטית את גובה המרכב ב-10 מ"מ מעל 120 קמ"ש ובעוד 10 מ"מ מעל 160 קמ"ש. מתלה זה יכול להיות משולב למצבי הנהיגה השונים המוצעים על ידי ה- Dynamic Select: נוחות, ספורט, אקו, אינדבדואלי. זאת ועוד, על מנת שהלימוזינה באורך 5.2 מ' תהיה קצת יותר ידידותית במקומות צפופים, ציידו אותה בהיגוי לכל 4 הגלגלים; הגלגלים האחוריים מסתובבים בזווית של 4.5 מעלת (ועד 10 מעלות כאופציה, הניתנת לכיול).

ייצור הסוללות למרצדס EQS כבר החל, אך ייצור המכוניות הראשונות יחל רק ביולי. היא עתידה לצאת למכירה בסתיו הקרוב, במחיר שאמור להיות סביב 130,000 יורו עבור גרסת 450 פלוס עם הסוללה הקטנה. בכלמוביל היבואנית מעריכים שהיא תגיע לישראל עוד במהלך השנה הנוכחית.