טילון: נחשף יונדאי קונה N

גרסת הביצועים של יונדאי קונה כוילה על מסלולי המירוץ

ניר בן טובים  27.04.21 - 10:37

תגיות: יונדאי

תחילת כתבה

יונדאי מגלה בשנתיים האחרונות לא רק צדדים מלאי אחריות סביבתית, אלא גם צדדים שובבים מאוד. יונדאי יוניק 5 החשמלית שנחשפה לא מכבר תהיה אטרקציה בסגמנט שלה עם מרחבי פנים נדיבים וסגנון רטרו-קאלסי, אבל לצידה יש גם דגמים קונבציונליים בהם טוסון החדש שמפגין ויזואליה מובחנת ודרומה משם יש את הקונה, ג'יפון מוחצן בהופעה שלו שמקבל כעת פרשנות ספורטיבית חסרת פשרות, מעבר לגרסת הטורבו הנוכחית שלו שצוידה ב-198 כ"ס בשנה הקודמת (נמכרת בישראל).

מדובר ביונדאי קונה N, קרוסאובר ספורטיבי שאפשר להגדירו SUV-חמים מזג. מי שרואה את התווית N על יונדאי מבין שהוא לא עומד מול מכונית ילדותית במהות שלה (למרות שאולי היא נראית כך במבט ראשון). חטיבת ה-N של יונדאי לא עושה חצי עבודה, כפי שהיא הוכיחה כבר עם i30 N ועם גרסת ה-N של ה- Veloster שזמינה רק באמריקה. אי לכך, ובדיוק כמוהם דגם הקצה של משפחת קונה ידרוש את מקומו כשהוא מנסה לפלס את דרכו בין מכוניות כמו פולקסווגן T-Roc R 300 ופורד פומה ST.

מנה עיקרית

יונדאי תחבה פנימה 280 כ"ס ו-41 קג"מ תרומת 2.0 ל' 4-בוכנות שאנו מכירים כבר מ-i30n. תיבת הילוכים דו-מצמדית 8-מהירויות (מקוררת שמן) מטפלת בהעברת הכוח קדימה, והיא כוללת שלוש פונקציות מיוחדות המשפיעות על ביצועי המכונית: N Power Shift, N Grin Shift ו-N Track Sense Shift. הראשון, N Power Shift, מופעל בהתאם לגבוה המצערת כאשר היא במצב של 90%. יותר כוח נשלח לגלגלים הקדמיים ובמצב זה ה-Kona N משוגר למהירות של 100 קמ"ש תוך 5.5 שניות בלבד. המצב השני משחרר את מלוא העוצמה ל-20 שניות באמצעות פקד על גלגל ההגה ואילו במצב השלישי, המכונית נדרכת לנהיגה תובענית על מסלול עם כיול בולמים ממוקד יותר וזמני העברת הילוך מקוצרים.

מחלקת ה-N של יונדאי השלימה את המשימה עם תמיכה רצינית בהיגוי ויציבות. לדוגמא, בזכות בולמי זעזועים מתכווננים ובקרת יציבות משתנה, ניתן לנהוג בו לא רק בשלל מצבי המערכת הבסיסים במהירות גבוהה: Eco, Normal, Sport N ו- Custom, אלא שיש גם מצב Sport + מיוחד עם תגובות אקסטרא מחודדות. בנוסף לכל זה, Kona N עומד על צמיגי ספורט מיוחדים של פירלי P-Zero ומקבל מערכת בלימה מחוזקת. ההגה הותאם לביצועים ומבטיח להיות הרבה יותר ישיר מזה של קונה הרגיל ורשימת ההתאמות האישיות נמשכת עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מבוקר אלקטרונית (N Corner Carving Differential). יונדאי גם מדווחת על מחולל סאונד אלקטרוני (ESG) שמגביר את צליל המנוע. 

מבחוץ ניתן להפריד את ה-N משאר דגמי קונה על פי התמות המוכרות בגוון כחול. ה- Kona N משדר יציבה אגרסיבית כאשר בין הפנסים ישנם שלושה פתחי יניקה המספקים קירור נוסף למנוע. מסביב לקונה N סממנים אדומים, חישוקי קשת גלגלים שחורים וניפוחים קלים. אולי האטרקציה הוויזואלית של Kona N היא החלק האחורי. כאן אנו רואים פגוש אחורי עם דמוי מפזר ושני צינורות פליטה עגולים גדולים משני צידיו. בחלקו העליון של הזנב מציבה יונדאי ספויילר אחורי עבה עליו מותקן אור בלם שלישי משולש.  Kona N יושב על גלגלי סגסוגת מיוחדים בגודל 19 אינץ', עם לוגו N במרכזם. ה- Kona N יהיה זמין בצבע חיצוני חדש: Sonic Blue. ה- Performance Blue, הידוע מה- N30 של i30, זמין אף הוא.

בפנים אפשר לחוות את המאפיינים הספורטיביים הנחוצים לנהג הדינמי. לדוגמא, החלק הפנימי של הקונה N מוגמר עם אלקנטרה ויש גלגל הגה מיוחד N עם שני כפתורי N לשליטה על מערכות שונות. מאחורי ההגה ישנם מנופים לתפעול ידני של התיבה וידית בלם היד מכוסה בעור מחורר ותוכלו למצוא תפרים בצבע כחול בכל מקום בחלל הנוסעים. מושבי ספורט ודוושות ספורט? כמובן שיש וכך גם כל מערכות המדיה המתקדמות של המותג וכל סייעני הבטיחות האקטייבים. 

יונדאי תרחיב את משפחת ה-N ל-18 דגמים במהלך שנת 2022, לא כולם יהיו ספורטיביים טהורים אלא יסתפקו בחבילות וקישוטים. בשלב זה, לא ידוע מה יהיה המחיר של ה-Kona N אבל מבחינה מקומית, היבואנית כלמוביל לא עתידה לשווק אותו בארץ נכון להיום.