$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סיינה 'וודלנד': הטוב מכל העולמות, מיניוואן וכביש-שטח בחבילה אחת

טויוטה הציגה בארה"ב מהדורת שבילים מיוחדת וכפולת הנעה של המיניוואן המוצלח סיינה

ניר בן טובים  28.04.21 - 11:11

תגיות: טויוטה

הסיינה הוא מכלי הרכב החכמים ביותר של טויוטה ארה"ב; MPV באורך שחוצה חמישה מטרים ושלוש שורות מושבים שכולו מוקדש לרווחת הנוסעים ולנהג הנינוח. על כן, הוא לא ב-ד-י-ו-ק הדגם הראשון בו מצפים למצוא לגרסה מוגבהת והרפתקנית יותר שתפזול הרחק מעבר לכביש הסלול. עם זאת, הסיינה עובר טיפול מיוחד שהופך את המיניוואן הגדול לקרוסאובר למחצה, וזאת באמצעות חבילת 'וודלנד' (Woodland) ייחודית שנתפרה עבורו.

המהדורה המיוחדת של סיינה וודלנד היא פרשנות חריגה יחסית בנוף של מובילי הנוסעים. קרוסאוברים כבר דחקו בגסות מיניוואנים קלאסיים מהשוק ולראייה, טויוטה סיינה בשנים הטובות ביותר שלו בארצות הברית הגיע אל תפוצה של 160 אלף מכוניות בשנה, והתוצאה של 2020 היא 43 אלף עותקים בלבד. ואולם, יצרני מיניוואנים עדיין מנסים למשוך לקוחות עם טריקים של רכב "מוצלב". לדוגמא, הדור החדש של קיה קרנבל ממוקם כקרוס-וואן שמנסה לנגוס בסגמנט ה-SUV. נדמה שטויוטה מנסה לבצע תעלול דומה.

זה מתחיל, כנהוג עם מה שרואים מבחוץ עם סממני כרום בגוון כהה וכמה לוגואים ייעודיים וקשתות גלגלים מוגבהות, אבל הקישוטים והקוסמטיקה הקלה הם אינם הפריטים היחידים שמבדלים אותו מהשאר. הסיינה מצויד בהנעה כפולה כסטנדרט, בה הגלגלים האחוריים נכנסים לפעולה רק במצבים של איבוד אחיזה (וויסות משיכה בין הסרנים) והוא מגיע עם מיגונים מתחת למרכב שימנעו נזק חמור למכללים.

עם זאת, המותג לא חושף כמה סנטימטרים התווספו למרווח הגחון של הסיינה (סביר שמדובר ב-4-5 ס"מ לכל היותר). אולם מעבר לכך, וודלנד כן מסוגל לבצע כמה משימות מורכבות עבור עכברי ה-4X4; יש לו התקן גרירה כשיר ל-1.6 טון לפחות, וכן ציידו אותו עם תושבת שקע 120 וולט כדי להטעין שורה ארוכה של מכשירים אלקטרוניים שונים. עוד ברשימת האבזור חישוקי סגסוגת 18 אינץ', מסילות גג סטנדרטיות עם נעילות, מערכת שמע מחמיאה של JBL עם תריסר רמקולים ומושבי ספורט מקוריים עם תפרים מנוגדים.

מבחינת כוח מדובר בדגם היברידי לא עצל: הגלגלים מונעים על ידי בנזין 2.5 ל' (192 כ"ס, 24 קג"מ) ומנוע חשמלי (182 כ"ס, 27 קג"מ) שמספקים בסך הכל 248 כ"ס בצימוד אל תיבה רציפה. על הציר האחורי יש מנוע חשמלי נפרד עם תוספת של 54 כ"ס ו-13 קג"מ וגם תחת עומסים, צריכת הדלק לא תהיה מופרזת עם ממוצע של כ-13 ק"מ לליטר. המנוע האחורי שלו מתחבר רק במידת הצורך כאמור, בעוד אנשי טויוטה מבטיחים כי הגלגלים האחוריים יכולים להחזיק עד 80% מכלל המומנט של המערכת ההיברידית.

הסיינה נמכר בארה"ב תמורת 36 אלף דולר לדגמי בסיס. גרסת וודלנד תהיה זמינה ככל הנראה בחבילות בכירות (החל ב-50 אלף דולר), ואף תוסיף למחירו עוד כמה אלפי דולרים. בישראל נמכר טויוטה סיינה דרך ערוצי הייבוא המקביל במחירים שנעים בין 300-350 אלף שקל, ותמורת גרסאות יקרות יותר תדרשו להיפרד מ-420 אלף שקל ומעלה.