$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ה-GTI החשמלית של פולקסווגן יוצאת לדרך

פולקסווגן מאותתים על סיום עידן ה-GTI. הכירו את ה-GTX החשמלית, מהדורה ספורטיבית דינמית של דגם ה-ID.4

ניר בן טובים  29.04.21 - 14:54

תגיות: פולקסווגן

אחרי ה- GTI האגדית (ואחרי ה-GTD וה-GTE), עכשיו מגיע עידן ה-GTX. זו תהיה, מנקודה זו וקדימה הדרך החדשה להגדיר את גרסאות הספורט החשמליות המובילות של פולקסווגן, סימן לזמנים שניצבים בפתח הענף ומול שוחרי הנהיגה של מחר. הראשון שנושא את הלוגו החדש יהיה ה- ID.4 GTX, הגרסה החזקה ביותר של רכב הכביש-שטח החשמלי עליו גם מבוסס חלקית סקודה אנייק.

המכונית כוללת מנוע חשמלי כפול, אחד לכל ציר, המסוגל לספק 220 כ"ס (299 כ"ס לפרק זמן קצוב) ומומנט של 47 קג"מ עם הנעה לכל הגלגלים. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש ואילו מאפס עד 100קמ"ש המכונית רושמת זמן של 6.2 שניות, לא מביישת את הפירמה. המנוע הקדמי מופעל בהתאם לצורך, אחרת רק האחורי עובד ב-95% מהזמן. הסוללה שמפעילה את המכונית היא 82 קוט"ש (77 קוט"ש שמיש), עם משקל של 486 קילוגרמים. האוטונומיה היא 480 ק"מ על פי נתוני פולקסווגן שהושגו עם מחזור ה- WLTP. מהנתונים עולה כי טווחסוים מהסוללה הוקרב על מנת לגרום למכונית להאיץ מהר יותר.

אורך 4.58 מטר, גובה 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.77 מ' על רצפת MEB ועד כאן אין שינויים. חיצונית לעומת זאת, המראה מאמץ סגנון תוקפני יותר בזכות כניסת האוויר הקדמית הצבועה בשחור מבריק, נורות הבלמים בתמת X ועוד כמה קישוטים בהם הגג שצבוע בשחור בדיוק כמו הספוילר האחורי. המכונית מגיעה כסטנדרט על חישוקי 20 אינץ' (21 אינץ' על פי בקשה), בעוד שהצבעים יהיו קרח לבן מטאלי, מנגן אפור מטאלי, מונסטון אפור, סולם כסף מטאלי, מתכתי כחול סטון ובגוון המתכתי הספורטיבי החדש Kings Red.

בפנים ההבדלים עם הגרסה הסטנדרטית הם מזעריים, למעט תפרים מנוגדים אדומים ולוגו ה- GTX שהוכנסו גם למושבים. האבזור הוא דיגיטלי מלא עם מסך בגודל 5.3 אינ ', ואילו במרכז לוח המחוונים יש מערכת  שיכולה להיות 10 אינץ' (או 12 אינץ' אם משלמים תמורת חבילת "Infotainment Plus"). השירותים המחוברים זהים לאלה שנמצאים בדגם הרגיל. הבדל נוסף בגרסה הסטנדרטית נוגע לצמיגים בגדלים שונים בין החלק הקדמי (235 מ"מ) לאחור (255 מ"מ). בנוסף, המכונית יכולה להיות מצוידת באופן אופציונלי בבולמי זעזועים מתכווננים.

המכונית תגיע לשוק במהלך הקיץ עם מחירים שפורסמו רק באופן חלקי באירופה; בגרמניה היא תמכר החל ב-49,950 אירו. מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר כי ה-ID.4 תגיע לארץ בשנה הבאה אך טרם ידוע אם ה-GTX תעשה עליה ומתי.  קיימת התכנות מסוימת, אם כי לא וודאית בשלב זה שלפני ה-ID.4 נראה בכבישים את ה-"גולף החשמלית", ה-ID.3 שנצפתה באחד מנמלי ישראל. מהיבואנית נמסר כי "רכבי ID.3 בודדים הגיעו לארץ לתקופה קצרה תחת אישור יבוא זמני במסגרת בדיקות וניסוי שמבצעת צ'מפיון מוטורס בתיאום עם יצרן הרכב. לדגמים אלה, טרם ניתן אישור קבוע".