$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אופל מנטה חשמלית, גן עדן לחובבי רטרו

מחווה נדירה למכונית הספורט הקלאסית משנות ה-70 ואפילו עם תיבה ידנית. מקורית מהמפעל של היצרן

ניר בן טובים  20.05.21 - 16:35

תגיות: אופל

33 שנים אחרי שאופל מנטה האחרונה התגלגלה מפס הייצור, היא חוזרת לככב בשורות המותג ולא לביקור זמני ככל הנראה. מדובר באופל מסדרת GSe Elektromod, מכונית קופה קלאסית, קצרה ומהירה המופעלת באמצעות חשמל שתנסה כמו מותגים אחדים שבחרו באפיקי הרטרו לאחד בין המסרים ההסטורים של המותג לאלה הכרוכים בעומקי הטכנולוגיות של העתיד.

אמנם זה באופנה להחיות דגמים קלאסיים מקוריים מלפני 50 או 60 שנה שמקבלים תחנת כוח חשמלית כמקור העוצמה הגרעיני של הרכב, אבל עושה רושם כי המנטה החדשה מבית אופל, כמו ניסן Z פרוטו או אפילו פיג'ו E-לג'נד מלפני שנתיים (עימה חולקת כיום בעלת בית), מסתמנת כאחד מהשיחזורים המודרניים הטובים ביותר שנראו לאחרונה בענף הרכב.

במקרה של אופל מנטה GSe אלקטרומוד, האסתטיקה והתצורה החשמלית אמורים למשוך הרבה תשומת לב, שכן מדובר ברכב ייחודי שייכנס לייצור ככל הידוע ויפתח את הדלת לתת סגמנט נפרד. המראה של ה- Manta GSe Elektromod מתכתב עם אותו קו רבוע וחסר יומרות של המנטה משנות ה -70 עם קווים הדומים לאלה של מכוניות שרירים, אם כי בגודל קומפקטי, מערבי ומעודן יותר. בנוסף, הצבע הדו-גווני, מכסה המנוע הקצר, מבנה התקרה, הספוילר המרומז על תא המטען והגלגלים הענקיים מזכירים גם הם את הסגנון של שנים עברו.

ה"קפיצה" למודרניות מפושטת על ידי הגריל הסגור, שיש בו גם טכנולוגיה בשם Pixel-Vizor שבעזרתה הוא מסוגל להעביר מסרים ותמונות כלפי חוץ לרוחב הרכב, בעוד האורות הראשיים בצורת L תוחמים את לוגו המותג בחתימה אלקטרונית. הכל יוצר בשיטת LED וגם חישוקי ה-17 אינץ' בלעדיים למנטה החשמלית. פנים הרכב של אופל מנטה GSe מודרני וקלאסי כאחד; יש לוח מחוונים בגודל 12 אינץ' ומסך מולטימדיה ראשי בגודל 10 אינץ', שניהם דיגיטליים ומשולבים במערכת הפונה לנהג הנקראת Pure Panel, עם במת סאונד משוכללת של מותג Marshall וכן מושבי ספורט בניחוח קצת יותר קיצוני.

מבחינה מכנית המנטה צנועה למדי; מנוע חשמלי המספק 145 כוחות סוס ומומנט של 23 קג"מ והנעה אחורית, בעוד הסוללה אוצרת 200 ק"מ טווח נסיעה עד התרוקנות. עם זאת, באופל לא מתארים את המנטה החשמלית כרצה למרחקים ארוכים, אלא מכונית ספורט-קופה ידידותית לסביבה שמסוגלת לספק ביצועים גבוהים, גם במחיר של זלילת הסוללה בפרק זמן קצרצר. בנוסף לכך, היא כוללת בלימה מתחדשת ומטען מובנה של 9 קילוואט, שניתן לבצע באמצעותו טעינה מלאה בפחות מארבע שעות.

גולת הכותרת? אופל העניקה ל- Manta GSe Elektromod תיבת הילוכים ידנית בת 4 הילוכים, בדיוק כמו זו שהייתה לדגם הראשון. היא פונקציונאלית לחלוטין, אם כי המותג לא מסר פרטים כיצד חיבר את המערכת החשמלית לתיבה ומהם יתרונותיה המעשיים בנהיגה יומיומית. לעצלים שבלקוחותיה, יש אפשרות לנעול את התיבה בהילוך 4 ואז היא פשוט עובדת כמו מכונית עם תיבת הילוכים אוטומטית רגילה.

באופל בודקים צדדים שונים של מערכות הינע חשמליות קומפקטיות המיועדות לכלי רכב ספורטיביים. ייתכן כי זו המערכת המרכזית או נגזרת ממנה שעשויה לשרת בסופו של דבר מהדורה חמה של אופל קורסה E החשמלית. אולם לעת עתה, הם מעדיפים להתרכז בחגיגות 50 השנים להולדת המנטה המקורית.