הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נחשפה: ניסאן Z החדשה כובשת את ניו יורק

רגע לפני שהיא מתמסרת לחשמל ניסאן עושה כבוד למכוניות הספורט הטהורות עם גרסה מרהיבה למורשת Z

בועז קורפל
בועז קורפל  18.08.21 - 10:55
(יח"צ)
(יח"צ)

תגיות: ניסאן

יצרנית המכוניות היפנית ניסאן לא נהנתה יותר מדי מכותרות חיוביות בשנים האחרונות בעיקר בגלל פרשיית קרלוס גון והחיכוכים הפנימיים בתוך "הברית הגדולה" עם רנו ומיצובישי. אבל למען האמת, היו גם כמה רגעי נחת עם השקתם של הג'וק החדש ולאחרונה גם הקשקאי החדש, כשבאופק נמצאת הניסאן אריה המחושמלת וגם הניסאן Z ששלחה איתותים על הגעתה כבר לפני שנה ואולי יותר. בלילה האחרון זה קרה בניו יורק והמכונית שחובבי הנהיגה הספורטיבית חיכו לה, נחשפה במלואה בניו יורק במסגרת תערוכת ניו יורק שנסגרה לקהל אבל המארגנים שלה לא ויתרו על האירוע עצמו ועל כך מגיעה להם מילת תודה מחובבי הרכב בעולם כולו.

Lucky Seven
ההיסטוריונים המוטוריים זוכרים את הדטסאן Z240 שהוצגה אי שם ב-1969 בניו יורק, אולם הדור השביעי של הניסאן Z לא מביא איתו בשלב זה שום מיתוג מספרי כמו שהיה בדור הקודם שנקרא Z370 וגם לא בחמשת הדורות הקודמים שכל אחד מהם הוצג עם מספר לצידו שייצג נתון שניסאן התגאו בו.

המכונית תשווק בשלב ראשון בארה"ב תחת המותג The Z והמפרט שלה כבר ידוע כי היא תחל להימכר בארה"ב באביב 2022 ולאחר מכן היא תימכר ביפן במיתוג "גבירתי הנאוה Z" אך המפרט היפני טרם פורסם. העיצוב החיצוני של המכונית עושה הרבה כבוד לדגמים הקודמים ובעיקר ל-Z240  והדמיון המשפחתי ניכר במכונית החדשה בזכות החרטום הארוך והזנב המיוחד שנמשך לאחור בזווית נמוכה.

היא תוצע למכירה בארה"ב בשלוש רמות גימור שנקראות:"ספורט", "פרפורמנס" ו-"פרוטו Spec" וכולן תוצענה עם תיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות או תיבת הילוכים אוטומאטית בת 9 מהירויות ובדגמי הביצועים היא תצויד גם בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני.

הגרסאות הספורטיביות ביותר מגיעות עם שני מצבי נסיעה: רגיל או ספורט ובנוסף תהיה בהן גם מערכת בקרת שיגור לזינוקים מהמקום ובניסאן גאים לספר כי זאת המכונית הראשונה של ניסאן עם ההנעה האחורית שתכלול מערכת כזאת גם עם תיבה ידנית.

הניסאן Z החדשה ארוכה יותר מהדגם היוצא והיא נמתחת לאורך של 4.380 מטרים למרות שבסיס הגלגלים שלה זהה לדגם היוצא עם 2.550 מטרים בלבד. רוחבה של המכונית 1.884 מטרים וגובהה 1.316 מטרים ושני הנתונים האחרונים דומים עד זהים לדגם היוצא אף הם.

למרות שהמידות של המכונית דומות ל-370Z אין זה אומר שהפלטפורמה זהה. ניסאן העבירו את הפלטפורמה שורה של התאמות ושיפורים שתוכל להתמודד בצורה מיטבית עם ביצועי המנוע ותיבת ההילוכים וכמובן, חלוקת משקל טובה יותר.

על פי הדיווח מניסאן, השינוי בפלטפורמה מקטין ב-20% את הקופצניות של המכונית בנסיעה בכבישים משובשים וזה משפר את חוויית הנסיעה ואת הבטיחות והשליטה במכונית בנסיעה מהירה. עוד ברשימת השינויים, מערך מתלים קדמי בסגנון עצמות עצה כפולות עשוי אלומיניום שמחובר לתת שלדה שעשויה אף היא אלומיניום ועבר תכנון גיאומטרי חדש שמסייע לשמור על יציבות כיוונית בנסיעה מהירה בקו ישר ומערך מתלים אחורי רב חיבורי שמחובר לתת השלדה בחלק האחורי שעשויה פלדה.

כל הגרסאות מגיעות עם חישוקי 19 אינץ' וצמיגים רחבים אבל כיול של מערכת ההיגוי ותגבור אלקטרוני מאפשרים תפעול יעיל וטוב יותר ב-13% מהדגם הקודם יחד עם תחושה של תגובה מכאנית שחובבי הנהיגה יאהבו במיוחד.

אם החלק הקדמי עוצב בהשראת 240Z המיתולוגית, הרי שגוף המכונית והצללית שלה מעוצבת כמו הדגם היוצא אך הזנב מכיל מוטיבים שנלקחו מה-300ZX. בתחתית הזנב תמצאו שני פתחי פליטה ודיפיוזר ספורטיבי אמתי. המכונית מגיעה בשלושה צבעים חיצוניים אחידים או בשש אפשרויות דו גווניות לרבות שני צבעים חדשים בגוון כחול או צהוב עם גג שחור למי שמחפש קצת יותר עניין

מי שיחפש שינויים דרמטיים בעיצוב הפנימי עשוי להתאכזב ומי שאהב את העיצוב הקודם ישמח לדעת שאין  שינויים גדולים או בכלל בכל מה שקשור לעיצוב תא הנהג וכי מדובר בהתאמות של הדשבורד של ה-37 Z היוצאת ולא יותר למעט החלק המרכזי של הקונסולה עם פתחי המיזוג החדשים. לוח השעונים הדיגיטלי הרחב בגודל 12.3 אינץ' מכיל את נתוני הנסיעה ומערכות הרכב ולצידו מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ'.

בחלק העליון של הדשבורד עדיין נמצאים שלושה שעונים אבל במקום השעונים שהיו בעבר שהציגו טמפרטורת מים, רמת מתח של המצבר ושעון זמן, הפעם מדובר בנתונים אחרים: לחץ גדישה, מהירות טורבו ורמת מתח של המצבר. בצד המסורתי נמצאת ידית בלם החניה וההגה בעל 3 חישורים. המושבים הספורטיביים עוצבו מחדש בהשראת המושבים של ה-GT-R והגוונים הפנימיים של המכונית הולמים את הרוח הספורטיבית בגרפיט, אדום וצהוב עם תפרים צבעוניים שמשלימים את האווירה הספורטיבית יחד עם הדוושות.

כוח רבותי, כוח
כאמור, הגרסה שהוצגה אמש מיועדת לשוק האמריקאי ולא לשוק היפני או באירופה (אם תהיה גרסה כזאת בכלל) ומכאן שיחידת הכוח מציעה מנוע בנפח 3.0 ליטרים טווין טורבו בתצורת V6 בהספק של 400 כוחות סוס והיא כאמור משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בת 9 מהירויות או תיבה ידנית בת 6 מהירויות. נתוני הביצועים טרם פורסמו באופן רשמי אך השמועה מספרת על 5 שניות מאפס לשישים מייל לשעה