$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מוכנה לשיגור: שברולט קורבט Z06

ספירה לאחור לקראת חשיפת הקורבט הטובה ביותר בכל הזמנים, לכאורה

ניר בן טובים  23.08.21 - 14:47

תגיות: שברולט

אנחנו רחוקים בערך חודשיים מפגישה מקוונת עם שברולט קורבט די מסקרנת, לפחות אם נשווה אותה לשאר מכוניות הספורט הדומות אליה בעיצוב ובתכנון. מכונית זו מבלה לאחרונה במסלולי המירוץ בגרמניה במסגרת מבחנים ואפילו ביקרה השבוע בלה-מאן (שם נלקחה התמונה הראשית) במקצה ניסויים. ואחרי דברים אלה, ראוי להזכיר כי היא זו גם הקורבט המהפכנית ביותר בתולדות המותג אם לוקחים בחשבון את העקרונות הבסיסיים שאפיינו את מכונית הספורט האמריקנית מאז שנות ה-60. במילים אחרות, שברולט כבר מוכנה להציג בפנינו את ה-Z06 החדשה והכול מוכן לחשיפה רשמית ב-26 באוקטובר. לפחות עד שתגיע ה-ZR1 הבאה, זו תהיה הקורבט שכולם ישאו אליה את מבטם.

הדור הנוכחי של קורבט סטינגריי הינו אחד המחוזרים על ידי הקהילה הספורטיבית. אחת הסיבות לכך היא מיקום המנוע שמחקה את שיטת התכנון האירופית-קלאסית: בעוד שלקורבט המסורתית הושתל מנוע בחזית, הלב של הקורבט החדשה נמצא מאחורי המושבים הקדמיים. וכפי שכבר הבנו מהקדימונים, המנוע של ה-Z06 עומד להשתנות באופן דרמטי; הוא ימשיך להיות מבוסס על אותו בלוק V8 אך במקום 6.2 המחלץ 495 כוחות סוס בצנרת ה-C8 סטינגריי הם בוחרים בבלוק עמיד בפני עומסים תובעניים שמקורו בחטיבת המירוצים: הנפח הוא 5.5 בתצורת V8 עם גל ארכובה שטוח ותיבה דו-מצמדית 8-מהירויות.

אם כך הם פני הדברים, הדבר הראשון שמשתנה הוא הצליל שבוקע מהקרביים עם תהודה מנסרת שאמורה להגביר לנהג את דפיקות הלב וכמובן לחדד כל מה שקשור לזמינות כוח בתחומים הגבוהים ביותר של רצועת הסל"ד (באזור ה-9,000 טורים). מעשית, מה ששברולט תבקש להשיג עם השינוי במכללים שלה הוא להשוות את ביצועי יריבותיה האירופאיות המובילות, כמו פרארי 458 ופורשה 911 גרסת GT2 RS, ולהעפיל אל הספק של כ-600 כ"ס לפחות. 

אסתטית יש בה מספר שינויים בולטים. הקצה הקדמי מאמץ צורות אגרסיביות מונמכות ועם רשתות מורחבות כדי למקסם את אפיקי הקירור, ויש גם הישגים בתחום האחיזה עם כוח הצמדה גדול יותר. מה עוד? קורבט Z06 תקבל כנף אחורית גדולה וקבועה, וכן גם תצורת המפזר שונתה ו-4 יציאות המפלט הוברגו כעת במרכז. ברמת השלדה צפויים שינויים בולטים עם שלדה מחוזקת, מתלים עם כוונון ספציפי, חישוקים קלים וצמיגים גדולים יותר. יש להניח שחטיבת המירוצים תטפל גם בתכונות הניהוג הממוחשבות אותן ניתן לתפעל באמצעות בורר סלקטיבי. 

שברולט תגבה עבור המכונית הזו קצת יותר מ-90 אלף דולר אחרי תוספות שונות.