$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כמה שווה מרצדס "מיקה האקינן"?

מקלארן-מרצדס ייצרו מכסה מוגבלת של דגמי A קלאס מיני-MPV בהשראת אליפות הפורמולה 1 של מיקה האקינן ב-1998

ניר בן טובים  31.08.21 - 14:03

תגיות: מרצדס

מרצדס A קלאס חוותה את אחד המהפכים המטלטלים, תרתי משמע בענף הרכב מאז תחילת המאה הנוכחית. מה שהתחיל כמיקרוואן צנוע בעל אישיות מפוקפקת ויציבות כיוונית מעורערת (כמעט התהפכות דרמטית במבחן ה-אייל כזכור), עוצב למכונית הצ'בק מסורתית, עם ביצועים מלוטשים וטכנולוגיות מתקדמות שחלקן מבוססות על ספינת הפאר S קלאס. אז למרות שהרבה יותר ראוי היה להקדיש לנהג פורמולה 1 אגדי מכונית בעלת ערכים דינמיים מובהקים, עשרים שנה קודם לכן הופקה מהדורה חגיגית על בסיס מיני-MPV, רכב נעים הליכות שלאחרונה פורסם למכירה: מדובר במרצדס  A160 Edition Häkkinen.

המכונית הוצגה רשמית בתערוכת אסן בנובמבר 1998 לצד תאומה בשם Edition Coulthard. הראשונה כאמור קושטה עם כיתובי מיקה האקינן, אלוף העולם בפורמולה 1 פעמיים ברציפות עם מקלארן-מרצדס בשנים 1998 ו-1999. דיוויד קולטארד, בן קבוצתו יליד סקוטלנד הגיע לסגנות בשנת 2001, אולם זכה עוד קודם לכן לקבל מהדורה מוגבלת ייצור המבוססת על אותו דגם כשהעפיל למקום השלישי בשנים 1997 ו-1998.  בסופו של דבר, מרצדס חתמה על 125 יחידות מכל אחת מהמהדורות של הנהגים, למרות שמספרו אותן יחד וברצף. 

ה- A Class Edition Häkkinen הייתה זמינה עם מגוון רחב של מנועים, כולל מנועי בנזין ודיזל בהספק של עד 140 כ"ס רחמנא ליצלן. יחידה מסוימת זו, מודל 1999, היא גרסת A 160 עם מנוע בנזין 4 צילינדרים ו -1.6 ליטר של 102 כ"ס. היא מצוידת בתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים וב- 22 השנים האחרונות צברה 215 קילומטרים בלבד על מד המרחק.

בתא הנוסעים הציוד הסטנדרטי כולל אביזרי נוחות מקובלים כגון מיזוג אוויר, חלונות חשמליים, גג שמש עם למינציה כפולה, מערכת שמע עם מחליף תקליטורים (כן, היה דבר כזה פעם), מושבים מחוממים, כריות אוויר קדמיות וצדדיות, דוושות אלומיניום ומראות מתקפלות. גוון הכסף בהשראת עידן רכבי ה-Silver arrow של מרצדס שולט מבחוץ, אדום ענתיקה מאוד דומיננטי בפנים ועוטף את המושבים, הדלתות, לוח המחוונים וההגה.

ה-A קלאס האקינן נשמרה בצורה קפדנית, ללא סימני בלאי לדברם, התגלגלה בשני העשורים האחרונים בעיקר בין סוחרי רכבי אספנות ומארגני אירועים מוטוריים איטלקיים שהתייחסו אליה בזהירות הנדרשת. היא מוצעת למכירה על ידי חברת מכהטרוניק תמורת 45 אלף יורו.