$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פיג'ו 308 חשמלית בשנה הבאה

המשפחתית האלגנטית מתחברת לחשמל עם טווח נסיעה שימושי וביצועים ספורטיביים

ניר בן טובים  19.01.22 - 14:14

תגיות: פיג'ו

פיג'ו 308 החדשה שהוצגה בשנה הקודמת הייתה זמינה עד היום בשווקים שהיא כבר נמכרת בהם בכמה גרסאות שונות, כולל פלאג-אין הייבריד חזקה עם 225 כ"ס. אולם הצרפתים גם הודיעו בשנה שעברה כי בהמשך יציעו את המכונית הקומפקטית ואת גרסת הסטיישן SW בגרסה חשמלית מלאה, וכעת איפוא מתגלים עוד פרטים מעניינים לגבי הפרשנות האקולוגית שלה.

ה-e-308, כך ככל הידוע היא תקרא, תצטרף לגרסאות הבעירה הטהורות וההיברידיות המסורתיות של הסדרה בשנת 2023, כך מדווחים כלי התקשורת בצרפת. כמו במכוניות החשמליות האחרות של פיג'ו, ה-308 הכל-חשמלית תשלב את המכללים העיקריים כמו הסוללה למשל מתחת לרצפת. תא המטען יהיה בגודל זהה ל-308 Plug-in Hybrid אך ייתכנו שינויים מודולארים קלים בקבינה בגלל העדר תעלת הינע. 

ה-e-308 תשווק עם אפשרות הנעה אחת על בסיס הנעה קדמית. היא חמושה סוללה עם קיבולת של 50 קילוואט (54 קילוואט ברוטו). המנוע אמור להיות בעל הספק של 113 קילוואט (154 כ"ס), 13 קילוואט (18 כ"ס) יותר מהמכונית החשמלית הקטנה e-208 או ה-2008 שאנחנו מכירים גם בישראל. המשקל? בסביבות 1600 קילוגרם, כלומר ה-308-e צריכה להיות זהה במשקלה לדגם הפלאג-אין.

הסוללה של ה-e-308 תהיה בעלת קיבולת אחסון של 4 קילו-וואט יותר מזו של ה-e-208, אבל לפי פיג'ו היא מציעה יעילות גבוהה יותר של 12.4 קילוואט-שעה/100 ק"מ הודות לנוסחה חדשה, או "הטובה ביותר בין המתחרים", אמרה מנהלת פרויקט הדגם החשמלי, אגנס תאסון. זה אמור לאפשר ל-e-308 להגיע לטווח של כ-400 קילומטרים במחזור הנהיגה של WLTP, כלומר תוספת של כ-30 קילומטרים ביחס ל-208e. ניתן להטעין את הסוללה במתח גבוה של 100 קילוואט מנת למלא את הסוללה מ-10 עד 80 אחוז תוך כ-30 דקות.

פיג'ו מצפה שהגרסאות המחושמלות תהיינה חלק עיקרי בתוך מחזור ההמכירות משפחת ה-308. "אם נסתכל על הפורטפוליו שלנו היום, הפלאגין כבר מהווה למעלה מ-20% מההזמנות ואנו מצפים שהגרסה החשמלית תגיע לפחות לאחוז הזה", הוסיפה תאסון.

פיג'ו, כידוע, היא חלק מקבוצת Stellantis, שהוקמה ב-2021 ממיזוג של פיאט קרייזלר ו-PSA (סיטרואן, DS, אופל, פיג'ו). הצרפתים בונים את כלי הרכב החשמליים על פלטפורמות PSA המשותפות עם מותגים אחרים המאפשרות גרסאות מנוע בעירה, היברידיות וחשמליות. ה-e-308 עתידה להיכנס לייצור ביולי 2023 ולהימסר זמן קצר לאחר מכן. המחירים צפויים להיות גבוהים יותר מאלה של גרסאות הפלאג-אין ההיברידיות שתומחרו ב-37 אלף יורו.

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-308 (לא החשמלית) אמורה להגיע לישראל עוד השנה. אולם היצרן מתמודד עם היקף ביקושים חריג ולכן מוקדם לדעת מתי בדיוק היא תנחת בארץ וכמה עותקים יוקצו.