$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אבארט מחדשים, אבל לא פה

מותג הספורט האיטלקי משיק בברזיל, לראשונה קרוסאובר ספורטיבי. אירופה, ישראל? בינתיים לא

ניר בן טובים  23.03.22 - 12:51

תגיות: אבארטפיאט

למשקיף מהצד, נדמה לפעמים שמותג אבארט תקוע בקפאון. אבל המציאות היא שהאיטלקים חוו על בשרם שדגמים שיש בהם ייצוג נאמן של הכריזמה המיוחדת של המותג חייבים להיות חצופים, קטנים ושובבים, ולראיה עיקר הפעילות שלהם כרוכה סביב דגם ה-500, וזאת אחרי שבעבר ניסו לשווק גם אבארט פונטו, סטילו אבארט, אך נכוו בכל נקודת הפצה - ונעלו את הסדרות ללא הצלחה, בלשון המעטה. לאחרונה אף הכריזו שישיקו 500 אבארט חשמלית בעתיד על בסיס פיאט 500e. נראה איך זה יתבשל.

כאשר אנו עדים לגובה הפופולריות של קרוסאוברים באירופה, עם קרוב ל45% נתח שוק - ובמיוחד לצמיחה בסגמנט הקטן (B), אנו תוהים מדוע אבארט עדיין מהססים לבחון פרשנות על רצפת ה-500X. כיום עומד בהיצע של פיאט הג'יפון החביב הזה שחולק רצפה עם ג'יפ רנגייד, מצויד מנוע 1.3 ל' טורבו 150 כ"ס וכיול ממוקד בגימור ה"ספורט" שנותן לו אמירה של רכב "חצי דינמי" - ונראה שיש לו קהל מסוים. או במילים אחרות, מכניס קצת כסף.

למרבה הפלא, רכב הכביש-שטח הראשון של העקרבים לא משווק באירופה, על אף שמדובר בבכורה עולמית. דווקא החטיבה של סטלנטיס בברזיל חונכת על גבי הקרוסאובר Pulse את דגם האבארט הראשון שמולבש על מרכב ג'יפון מסורתי. גרסת אבארט, שמקורה ב-Fiat Pulse, נבדלת מהדגם הרגיל בכמה סממנים: מגנים עם קישוטים אדומים, לוחות מוטבעים בכיתוב אבארט, גריל וגג שחורים, מכסי מראה אדומים וכמובן לוגו אבארט על הגריל.

בחלק האחורי, הקרוסאובר מאמץ מגן ספציפי עם יציאת פליטה כפולה. למרבה הצער, אנחנו לא יודעים לאיזה מנועים ותיבות כל ההופעה הזו מוברגת. אבארט נשארים די מעורפלים בדפים הטכניים. אנחנו לא יכולים למצוא שום דבר גם באתר הברזילאי של אבארט, שמציג רק תמונות ואפילו מוותר על תמונת תא הנוסעים (המצורפת היא של הדגם הרגיל).

לפיאט פולס, רכב שמקביל בגודלו למשהו כמו ניסאן ג'וק, עם אורך של 4 מ' ובסיס גלגלים של 2.53 מ', מנוע 1.3 בגרסאות אטמוספריות (100 כ"ס) ומוגדשות טורבו (130 כ"ס) עם תיבה ידנית או תיבה כפולת מצמדים 7-מהירויות. סביר שהמנוע האחרון הוא זה שייכנס לאולמות. זה לא נשמע כמו נוסחה לריגושים עוצרי נשימה, אך יש פה ניצנים של חשיבה מחוץ למידות הזעירות של ה-500. אבארט אולי בוחנת בכובד ראש להרחיב את אופקיה מעבר למכוניות מיני מושחזות, בשאיפה להתחרות בעתיד, אולי במותגים חדשים כמו קופרה.