$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מסתמן: כלמוביל תחל לשווק את גרייט וול בישראל

המשא ומתן בין הצדדים הבשיל לכדי הסכם. לא ידוע בינתיים אילו דגמים ישווקו

ניר בן טובים  27.03.22 - 18:18

האם גרייט וול חוזרת לישראל? מסתמן שהתשובה לכך חיובית. גורמים בענף המקומי שמקורבים למשא ומתן בין הצדדים, מסרו ל'עולם הרכב' כי היבואנית כלמוביל, משווקת דגמי יונדאי ו-מרצדס בין היתר חתמה על הזיכיון לייבא מחדש לארץ את רכבי המותג הסיני. מהיבואנית בחרו שלא להגיב לדיווחים בשלב זה.   

כזכור, גרייט וול, שהוקמה ב-1976, שוטטה על כבישי ישראל בעבר הלא רחוק דרך אפיקי היבואנית של חברת המזרח, שניסתה לבחון את הרפטואר של היצרן באמצעות דגמים קומפקטיים זולים וצנועים, ובמיוחד בסגמנט רכבי העבודה, דרך הטנדר החקלאי סטיד. למרות שהוא זכה להתעניינות מסוימת בתחילת דרכו, השוק הישראלי לא הגיב אליו בחיוב בשל העדר תכונות מודרניות והוא נחל כשלון. 

גרייט וול נחשבת לאחת החברות הגדולות ביותר בתעשיית הרכב הסינית שהינה באחזקה פרטית, ובשנים האחרונות החלה להאיץ את פיתוח רכבי הנוסעים שלה, ובמיוחד בכל הכרוך בהנעה חשמלית. החברה משווקת מספר דגמים בהם גם רכב חשמלי עירוני וזול עם טווח נסיעה שנע בין 290-330 קילומטרים בשם ORA1 במחיר של כ-11 אלף דולר, עם אורך של 3.5 מ' ורצפה המוקדשת להנעה חשמלית בשם ME, אשר פותחה במשך עשר שנים עם סיוע בינלאומי.

החזרה של גרייט וול נקשרת באופן מלא לאתחול של היצרן באירופה. ב-2012 ניסתה להתבסס במזרח אירופה דרך מפעל בולגרי, אולם מהר מאוד נסוגה והמפעל נסגר ב-2017. בנובמבר האחרון, פורסם כי חנכה את מטה הפעילות המרכזי שלה ביבשת המערבית על אדמת גרמניה, במינכן עם מכירות ראשונות במהלך שנת 2022 ועם תכנית הרחבה אל ברלין ומדינות נוספות. ה-ORA1 תהיה ככל הנראה המכונית החשמלית הראשונה של גרייט וול לציבור הרחב, אולם היא לא מסתירה את רצונה לבנות מוניטין גם בסגמנטים יוקרתיים.

בהחלט ייתכן, שזו תהיה המכונית הראשונה של גרייט וול שנראה גם בישראל. אולם לפי שעה, היבואנית מסרבת להגיב בצורה רשמית.