$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מושחזות: אלפא רומיאו ג'וליה ו-סטלביו בגרסת Estrema

מכונית הספורט-סדאן והקרוסאובר האיטלקיים מקבלים מהדורות אולטרא דינמיות, שתגענה גם לישראל

ניר בן טובים  29.03.22 - 15:48

תגיות: אלפא רומיאו

בסדרת אלפא רומיאו ג'וליה וסטלביו, גרסת ה-Quadrifoglio, או תלתן ירוק בעברית מייצגת הרבה יותר מגרסה ספורטיבית קונבציונלית. מבחינת המראה והביצועים זה כמעט דגם עצמאי, עם מחירים שכמובן משקפים את הבלעדיות שהם מייחסים לה. מכאן כנראה נולד הצורך למצוא נקודת ביניים ביצועית שתגשר בין מנועים סטנדרטיים לגרסאות קצה, אליו הגיבה אלפא רומיאו עם המהדורה המיוחדת Estrema, שהיא שלב אחד מעל רמת הגימור Veloce. היא הוצגה לאחרונה במטה קבוצת אלפא רומיאוF1 בהינוויל שוויץ, עם פתרונות טכניים-דינמיים שבאים לפני מנועי 6 צילינדרים כדי לתת מענה מוזל מעט ופחות זללני. 

את הגרסה המיוחדת, למעשה, ניתן לשלב עם ה-2.0 טורבו-בנזין 280 כוחות סוס או ה-2.2 טורבו-דיזל 210 כוחות סוס, שניהם מצוידים בתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעת Q4 לכל הגלגלים. כדי להפוך את חווית הנהיגה למושכת יותר, הג'וליה והסטלביו אסטרמה מצוידות כסטנדרט עם מתלים אקטיביים נשלטים אלקטרונית, ועל הדרך הוסיפו דפרנציאל אלקטרוני עם נעילה לסרן האחורי. העיצוב מרכז הרבה מאוד פרטים שחורים, התאמת חישוקים ותוספות אווירודינמיות חדשות עשויות מסיבי פחמן כדי לכסח כמה קילוגרמים. החלק הפנימי לא שונה בצורה דרמטית מהדגמים הרגילים, אולם כולל תוספות במוטיב דומה ללוח המחוונים ולספי הדלתות, כמו גם מושבים ספציפיים מעור ואלקנטרה עם תפרים מנוגדים אדומים. את החבילה משלימים לוגו Estrema על קשתות הגלגלים ובמת צלילים עם 14 רמקולים של Harman Kardon.

על אף גילה המתקדם, יחסית, אלפא רומיאו סטלביו שהוצגה ב-2016 ממשיכה להיות מכונית המסוגלת לבודד את עצמה מעדרי ה-SUV בזכות פלטפורמת ג'ורג'יו, וכאן עם טיפול מסור של חטיבת הפורמולה 1, האיכויות הדינמיות חודדו על ידי גרסת האסטרמה. לדברי אלפא רומיאו, המכונית מפגינה ספיגה משופרת של תחלואות אספלט עם שיכוך מדוד, אך יחד עם זאת במצב הנהיגה הספורטיבית היא מצליחה למזער את זווית הגלגול בצורה מוחשית. מנוע הטורבו-דיזל בהספק של 210 כוחות קיבל קצת יותר מומנטום מלמטה, עם 48 קג"מ שכבר זמינים מ-1,750 סל"ד, אך האיטלקים לא מספרים מאומה על האצות וכדומה.

הג'וליה ממשיכה לקבוע סטנדרטים מאוד גבוהים בקטגוריה הזו עם או בלי חבילות. אולם מהדורת האקסטרים אמורה להיות זריזה ומדויקת יותר למי שיבלה איתה על המסלולים. עם 280 כוחות סוס ומומנט של 41 קג"מ ב-2,250 סל"ד, היא מספקת האצה נחושה מאוד בכל נגיעה בדוושת ההאצה. גם מערכת הבלימה עוצמתית ומווסתת בקלות וכל העסק מתחבר לחווית נהיגה לא שגרתית. בתוך הקטלוג המלא של Estrema תמצאו כמעט את כל האבזור הכלול בסדרות ג'וליה וסטלביו כסטנדרט, החל בבקרות מידע ובידור עם תצוגת מגע בגודל 8.8 אינץ', עובר דרך הכניסה ללא מפתח, המושבים החשמליים, החלונות האחוריים הכהים, מצלמת התצוגה האחורית וכלה בדיפונים המהודרים בדלתות, וכן מערכות בטיחות אקטיביות, עם נהיגה אוטונומית דרגה 2.

היבואנית לישראל סמלת מסרה כי תשווק את הדגמים בישראל במהלך הקיץ הקרוב. מוקדם לדבר על מחירים.