$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה חושפת קורולה ספורט

חטיבת גאזו רייסינג משיקה את גרסת ה-GR המושחזת למשפחת הקורולה האצ'בק. על הכוונת, משפחת N של יונדאי

עמית מרצ'לי  03.04.22 - 13:58

תגיות: טויוטה

המהפכה שעוברת על טויוטה בניצוחו של מנכ״ל החברה, אקיו טויודה, מצליחה לנער את האבק האפרורי שנדבק למותג היפני עוד מיום הקמתו;״לא עוד מכוניות משעממות״, כך הבטיח לפני עשור וגם קיים. קורולה GR תהיה לדגם הרביעי במספר שמצטרף לחטיבת הביצועים הצעירה והמבטיחה של טויוטה ותנסה לבסס את מעמדה בעזרת יחידת הנעה חזקה ויעילה, עיצוב אגרסיבי ומהדורת השקה מיוחדת.

הצד הדינאמי
יחידת ההנעה בנפח 1.6 ליטר טורבו שלושה צילינדרים נלקחה ישירות מהיאריס GR, בתוספת התאמות ושדרוגים שמאפשרים כעת להעמיד הספק של 304 כ״ס ומומנט מרבי של 37.7 קג״מ. קורולה GR תשודך רק לתיבת שישה הילוכים ידנית, שתעביר את הכוח באופן קבוע לכל ארבעת הגלגלים (GR-FOUR) עם יחס מומנט שישתנה בהתאם למצב הנסיעה.

בכדי להצליח לרסן את תוספת הכוח המשמעותית, שהולבשה על שלדת הקורולה הרגילה בתוספת חיזוקים בחלקה האחורי, מערכת הבלמים שודרגה עם צלחות מאווררות וקליפרים עם ארבע בוכנות מלפנים ושניים מאחור. בגזרת המתלים נמצא מתלי מקפריסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור לשיפור התנהגות הכביש. ואם אחרי כל המידע הטכני הזה אתם עוד מחכים לנתון התאוצה, אז נספר לכם שטויוטה לא ממהרים לפרסם אותו בשלב זה. אך בהתחשב בתוספת הכוח שמחפה על המשקל העודף, ניתן להסיק שבדומה ליאריס GR, תאוצה מאפס למאה קמ״ש תתבצע תוך כ-5 שניות.

מחלקת העיצוב
הקווים הכללים מגרסת ההאצ׳בק הרגילה, שהיו דינאמיים כשלעצמם, נשמרו. חזית המכונית הורחבה ב- 20 מ״מ ומאחור ב- 30 מ״מ הודות לפגושים חדשים ואגרסיביים עליהם מוטבעים פתחים האמונים על קירור המנוע והברקסים. עוד נמצא בחלקה האחורי של המכונית; ספויילר סמלי בגודלו ושלוש יציאות מפלט מודגשות - שמזכירות שלא מדובר בעוד קורולה היברידית. את ההופעה הקרבית משלימים חישוקי גלגלים מושחרים בקוטר 18 אינץ׳ המולבשים על צמיגים מדגם מישלין פיילוט ספורט 4. מעל לכל זה תוצע מהדורה מוגבלת תחת המיתוג ‘Circuit Edition’ שתתהדר באלמנטים ייחודיים מגרסאות המסלול של החברה דוגמת גג מקרבון פייבר יצוק, ספויילר גדול ומחורץ לשיפור יכולת ההצמדה ודיפרנציאל מוגבל החלקה קדמי ואחורי.

תא הנוסעים זכה לעדכונים קלים בדמות; גלגל הגה חדש וממותג, מושבי ספורט תומכים בשילוב אלקנטרה ובלם יד ידני לצורך שליטה מבוקרת במצב של היגוי יתר (דריפט). בגזרת המולטימדיה, ממשקי המסך המרכזי ולוח המחוונים הדיגיטלי עברו התאמות ומספקים כעת מידע מקיף בהתאם למצבי הנהיגה השונים.

טויוטה קורולה GR צפויה להתחיל את שיווקה בארצות הברית במחיר של כ-34 אלף דולר, וביפן לקראת סוף השנה הנוכחית, כאשר השוק האירופאי יאלץ להמתין עד למועד לא ידוע. ומה באשר אלינו? היבואן המקומי, יוניון מוטורס, לא מגלה עניין רב בחטיבת הביצועים GR ולא מתכוון להביא נציגות בטווח הנראה לעין, לאור המורכבות הטכנית ומערכת השיווק העצמאית שכרוכה בתחזוקת רכבי החטיבה, שמחייבת גם צוותים בעלי הסמכה מיוחדת.