הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אביב הגיע, פרארי ספיידר באה

האיטלקים חושפים את ה-GTS החדשה במשפחת ה-296, עם מנוע שש בוכנות וביצועים מסמרי שיער

ניר בן טובים  20.04.22 - 12:46

תגיות: פרארי

קצת פחות משנה לאחר הצגת גרסת הקופה הסגורה, משחררים פרארי - בדיוק עם פריחת האביב, את גרסת הספיידר הנחשקת מכולן שיש לה גם מוטיב פסאודו-ידידותי לסביבה. הכירו את פרארי 296 Gts, אחות תאומה של ה-296 Gtb אבל בלי חלק עליון. אותה טכנולוגיה מוסתרת גם בקרביים שלה - בעיקר מנוע הפלאג-אין ההיברידי המבוסס על ה-V6 האחורי מרכזי: סה"כ עומדים לרשותכם 830 כ"ס ויש גם את כיול ה-Assetto Fiorano לאנשים שמבלים את סופי השבוע בהחלפת צמיגים תכופה על המסלולים.

הרבה תשומת לב הוקדשה לעיצוב ואווירודינמיקה כדי לבדל אותה מאחותה הסגורה. בפרארי 296 Gts. האלמנט הבולט ביותר הוא כמובן הגג הקשיח הנשלף, המורכב משני חלקים, המאוחסן בתוך תא המנוע: הוא מופעל תוך 14 שניות גם בתנועה, עד 45 קמ"ש. מנקודת מבט אווירודינמית, ל-296 Gts יש ספויילר אקטיבי בהשראת ה-La-Ferari, המסוגל לייצר עומס אנכי של 360 ק"ג ב-250 קמ"ש בגרסת Assetto Fiorano. הפגוש הקדמי נועד גם הוא לייצר כוח הצמדה גדול כדי לאזן את שני הקצוות.  

בלב שלה פועם כאמור מנוע בנזין V6 מותקן בזווית של 120 מעלות, נפח 2,992 סמ"ק ושני מגדשי הטורבו שנמצאים בין הצילינדרים. זהו פתרון טכני שמפחית משקל, מוריד את מרכז הכובד ומניב ביצועים טובים יותר, עם הספק של 221 כ"ס לליטר. ה-V6 לבדו מפיק 663 כוחות סוס ב-8,000 סל"ד, ונעזר בשני מגדשי הטורבו מסוג monoscroll שמאפשרים להגדיל את העוצמה ב-24% בהשוואה לדור הקודם שהותקן ב-V8. כל זה משולב עם מנוע חשמלי שנמצא על הסרן האחורי, המסוגל לספק תוספת של 122 קילוואט, או 167 כ"ס.

הספק המערכת המרבי, כאמור הוא 830 כ"ס עם מומנט של 75 קג"מ. לסוללה, קיבולת של 7.45 קילוואט, מספיק לנסיעה של 25 ק"מ במצב חשמלי טהור, אם כי סביר שריאלית מדובר ב-18-20 קילומטרים לכל היותר. את הכוח לכביש מעבירה מערכת הנעה אחורית עם תיבת הילוכים שפותחה על ידי חטיבת ה-F1 בטכנולוגייה כפולת מצמדים בת שמונה מהירויות. המשקל היבש של 1.540 ק"ג מביא ליחס משקל/הספק של 1.86 ק"ג/כ"ס, כך שהביצועים עוצרי נשימה: היא נזקקת רק ל-2.9 שניות כדי להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ו-7.6 עד שהיא מעפילה ל-200 קמ"ש. המהירות המרבית המוזכרת בדיווח של פרארי היא מעל 330 קמ"ש.

ל-Ferrari 296 Gts יש חלל פנים שפותח סביב הממשק הדיגיטלי המלא., כלומר התוכן הטכנולוגי לא בא על חשבון אסתטיקה והיא שומרת על המסורת האיטלקית בדיוק כמו בדגם הקופה. המוטיב הפנימי, כמו העיצוב החיצוני, הוא זה של קווים נקיים - צורות מפושטות וחומרי דיפון איכותיים קלי משקל. משלימים את האווירה מושבי ספורט קלאסיים, לוח מחוונים דיגיטלי, גלגל הגה עם כל מערכות כיול הנהיגה ומערכת שמע משובחת.

טרם ידוע מתי תגיע לישראל ומחירים רשמיים בארץ.