$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

472 קמ"ש לא הספיקו לשבור את שיא המהירות

בועז קורפל
בועז קורפל  30.05.22 - 07:53

קורותיו של המותג האמריקני שמנסה להכנס לספרי ההסטוריה וכל פעם נתקל במחסום חישובי


סיפורה הלא יאומן של המכונית העל קולית המטורפת שנקראת TAUTARA התחיל בינואר 2021 כשהגיעה לשיא מהירות ממוצעת של 282.9 מייל לשעה שהם 452 קמ"ש. אבל דומה שהשיא הזה לא סיפק את הבעלים שלה, דוקטור לארי קפלין שלקח את המכונית המיוחדת במינה שיש ממנה גרסה אחת ויחידה בעולם והעביר אותה סדרה של שדרוגים ושיפורים שקשורים רובם ככולם לביצועי המנוע בהיבטי מערכת החשמל, גדישת מגדשי הטורבו לאורך זמן עד הילוך רביעי, שינויי יחס דחיסה בשימוש בדלק באוקטן גבוה, שיפור של מערכת הפליטה שנבנתה מחדש בתצורת האות Z לשימוש יעיל יותר של הגזים הנפלטים מהמנוע וגם שינוי ביחסי ההעברה של תיבת ההילוכים שיאפשרו למפלצת המטורפת הזאת להאיץ מהר יותר בטווחים קצרים יותר בכדי להגיע למהירות סופית גבוהה במרחק יחסית קצר בלי להזדקק למסלול ארוך של עשרות קילומטרים.

המטרה: 300 מייל לשעה
במשך שנה שלמה עבדו אנשיו של דוקטור קפלין על השיפורים במכונית שבליבה פועם מנוע רב עוצמה מאין כמותו בנפח 5.9 ליטר טווין טורבו בתצורת V8 שנבנה בסדנת נלסון רייסינג ואחד השיפורים המעניינים שהוכנסו למנוע הם חיישנים חדישים שתפקידם לשלוט בזרימת החמצן לכל תא בעירה של כל בוכנה בנפרד ולשם כך נבנתה גם מערכת תזמון חדשה למנוע. כאשר המנוע הוזן בדלק 91 אוקטן, המנוע הפיק 1,350 כוחות סוס אולם כאשר מזינים אותו בדלק באוקטן E85 ההספק מזנק ב-400 כוחות סוס ל-1,750 כוחות סוס מטורפים. השיפורים האחרונים שהוכנסו למנוע העלו את ההספק האחרון בשימוש בתמהיל של דלק E85 ומתנול לנתון הזוי של 1,861 כוחות סוס ומומנט של 206 קג"מ.

הצלחה בכיוון אחד
הצוות של דוקטור קפלין התייצב ב-14 במאי במסלול ג'וני בוהמר פרובינג גראונד שאורכו 3 מייל שנמצא במרכז החלל ע"ש קנדי שבפלורידה. אחת הבעיות שהמכונית התמודדה היא האחיזה בקרקע כי רובו של המסלול עשוי לוחות בטון וחלקו הקטן אספלט ויש גם הפרשי גובה של כמה ס"מ בין המשטחים כך שנדרש להגיע לנקודת המעבר במהירות מספיק גבוהה (130 מייל לשעה) בכדי להמשיך עד לנקודת הסיום תוך צבירת מהירות. הצוות התקי בתוך המכונית מכשירי מדידה חדישים שמתעדים את המהירות והתוצאה בנסיעה בכיוון אחד לא עמדה במטרה של 300 מייל לשעה והמכונית הגיעה ל-295 מייל לשעה כי הנהג הגיע לקצה המסלול ונדרש מרחק בלימה שלא ניתן לחרוג ממנו משיקולי בטיחות.

ניסיון נוסף לשחזר את המהירות ולקבוע שיא רשמי ל"מכונית סדרתית" לא עלה יפה בגלל טעויות בחישובים של הנהג בזמן ביצוע בניסוי וכאשר ביקשו לחזור על כל התהליך מהתחלה התברר כי מהירות הרוח באזור עלתה ועל פי המידע ממדגל הפיקוח, הרוח הזאת הייתה מסכנת את הניסוי ולכן הוחלט לוותר ולהסתפק במהירות שנרשמה וצולמה בזמן אמת מתוך המכונית ובצילומי חוץ.