$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי סטאריה בישראל

כלמוביל מתחילה בשיווק מוביל הנוסעים הטכנולוגי סטאריה עם סידור לשמונה או תשעה נוסעים, גרסת VAN סגורה, מנוע אחד ומספר רמות אבזור

ניר בן טובים  31.05.22 - 15:00

תגיות: יונדאי

באירוע שהתקיים היום (ג') בשרון, הציגה יבואנית רכבי יונדאי לישראל קבוצת כלמוביל את הרכב המסחרי ומוביל הנוסעים החדש, יונדאי סטאריה (Staria). זהו רכב המוגדר על ידי יונדאי כדו-שימושי עם פניה לצד הפרטי וכן לצד המוסדי, עם אופציה לשמונה נוסעים או בסידור הושבה לתשעה, בהתאם לקונפיגורציה. הוא מוצמד אל מנוע דיזל בלבד, ויימכר בשתי חבילות אבזור שונות וכן מרכב מסחרי סגור. 

הסטאריה, שהוצג בשנה הקודמת מסווג כ-MPV וורסטילי, יורשו הלא לגמרי ישיר של יונדאי I800,  וכיאה לרכב מודרני הוא מקושר לעולם הדיגיטלי ובעל מראה הייטקי בהשראה חלקית מסדרות החשמל איוניק עם מוטיב רטרו מסוים בחרטום ובזנב. הוא מבוסס על רצפת קיה-יונדאי N3 אותה חולק בין היתר עם קיה קרניבל אך בניגוד אליו מעוצב ברובד יותר "מסחרי", במבנה עגלגל, שטוח, ומודולארי שמקנה לו חלל פנים פתוח ומאוורר ופרונט קצר.

ללא קשר לדגם, בין אם זו הגרסה הרגילה שלו, או גרסת ה-VAN בעל דופן החלונות הסגור ושלושה מקומות ישיבה, הסטאריה מתהדר באורך של 5.2 מ', בסיס גלגלים של 3.2 מ', רוחב של 1.97 וגובה של כמעט שני מטרים. מרווח הגחון הוא 18.5 ס"מ ונפח תא המטען הכולל הוא 1,303 ליטרים בדגם המיועד לנוסעים. משקלו עומד על 2 טון ונפח מכל הדלק הוא 75 ליטרים. הרכב נמכר בחמישה גוונים: שחור, כחול כהה, לבן קרם, כסוף מטאלי ו-אפור כהה מטאלי.  

תא הנוסעים מציע רכיבים מוכרים מטוסון, אך הנדסת האנוש מקורית; גלגל ההגה קל להבנה ותפעול, סביבת העבודה מינימליסטית ובקומה העליונה מתנוסס לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ' בגרסת פרמיום. המערכת הראשית היא על בסיס מוניטור 8 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרויד, חיישני חניה היקפיים, חיישני אורות, מפתח חכם ושלל מערכות בטיחות חכמות כולל מבט על עם תצוגת 360 מעלות בגרסת לקשרי (שמונה נוסעים). בשורה המרכזית מושבי קפטן, מסתובבים על צירם ובשורה השלישית ספסל מסורתי, אם כי לכל המושבים משענות ראש מתכווננות.

גרסאות יקרות יותר מוסיפות גם מושבי עור עם חימום, תאורת LED עם חתימה מיוחדת בזנב, חימום לגלגל ההגה, גג שמש כפול וחישוקים מוגדלים ל-18 אינץ'.  בגרסת ה-ואן, נפח תא המטען הוא עד 5000 ליטרים וכושר ההעמסה הוא 1.2 טון (המולטיוואן של פולקסווגן למשל, רשאי לשאת עד 4,300 ליטרים, ומרצדס V קלאס 4,630 ליטרים).  

המנוע היחיד בהיצע בשלב זה, הוא 2.2 ל' טורבו דיזל CRDi בהספק מרבי של 177 כוחות סוס ו-44 קג"מ הזמינים מ-2,000 סל"ד, בצימוד אל תיבת הילוכים אוטומטית רגילה לה שמונה מהירויות. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך 12.4 שניות, וצריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא 12 קילומטרים לליטר סולר. בשאר העולם נמכר גם עם מנוע V6 3.5 ל' בהספק של 272 כוחות סוס. גרסה חשמלית אינה על הכוונת, אך ב-2023 ישיקו גרסה מימנית שלו.

המחירים:

דגם מסחרי סגור 3 מקומות ישיבה החל ב-237 אלף שקל

דגם מסחרי עם חלונות, 3 מקומות ישיבה ב-250 אלף שקל

דגם פרמיום 9 מקומות ישיבה ב-270 אלף שקל

דגם לקשרי 8 מקומות ישיבה ב-295 אלף שקל