$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ביואיק מתניעה מחדש כמותג חשמלי?

היצרן האמריקני רוצה להפוך את כלי הרכב לחשמליים בלבד עד 2030. קונספט ראשון מחזיר מהעבר כותר מיתולוגי. אבל העתיד עדיין מלא בסימני שאלה

ניר בן טובים  02.06.22 - 09:08

תגיות: ביואיק

לג'נרל מוטורס תמיד היו יחסים מורכבים עם הנכסים שברשותם. כמעט עם כולם. חוץ משברולט. בשנת 2018 היא הגיעה להבנה שגם ביואיק, שתחגוג בקרוב 120 שנה, כבר לא עומדת בקנה אחד עם התכניות של התאגיד והביקושים לרכבי הסדאן הקלאסיים, שאיכשהו שרדו את המהמורות הלכו והתמעטו. לאט ובהדרגה החלה לכווץ את פרופיל הדגמים, לחסל את הלה קרוס, ריגל, להפסיק לענות את המהנדסים עם פתרונות מאולצים על בסיס רכבי אופל ולהקדיש את תשומת הלב לקרוסאוברים כמו אנקלייב שמבוסס על טראוורס, ולהעביר את רשת השיווק אל מסדרונות GMC, ולמעשה להתייחס לביואיק כמו תת-חטיבה שולית.  

רוב הפעילות הכלכלית של ביואיק מרוכזת היום בסין, וזו אינה תגלית מרעישה מאתמול. רכבי ביואיק נמצאים בסין מאז תחילתה של המאה ה-20. מאז אותה תקופה, המותג היה המכונית המועדפת על הרבה דמויות פוליטיות סיניות מפורסמות (ועוצמתיות) בין אם אלו היו מנהיגים או מובילי דעה שהשפיעו על התעשייה כולה. אלה כוללים את סון יאט סן, הנחשב בדרך כלל לאחד מהאבות המייסדים של סין המודרנית, ואת ג'ואו אנלאי, ראש הממשלה הראשון.

נחזור לאמריקה. ביואיק ערכה סקר פנימי, ובו גילתה שהגיל הממוצע של רוכשי המכוניות שלה בצפון ארה"ב נע בסביבות ה-70 ואפילו 80. עדות ברורה לכך שהגישה שלהם לדור הצעיר חסומה, מכל מיני סיבות אסטרטגיות שכרוכות בסוג המכוניות והרפטואר המנומנם של החברה. כעת, הם מנסים לפרוץ את המחסומים אחרי שהכריזו שכל הדגמים העתידיים שלהם יהיו חשמליים משנת 2030. הסנונית הראשונה שמבשרת על שינוי היא מכונית הקונספט ביואיק ווילדקאט, שמחזירה שם מיתולוגי משנות ה-60, הפעם על גבי קופה רעיונית. 

Wildcat אינו שם אנונימי בשורות ביואיק. מ-1963 עד 1970 ייצרה ביואיק משפחה של דגמים סדרתיים די מגוונת תחתיו. הכותר גם גויס לעתים קרובות עבור מכוניות קונספט. בשנות ה-50 כבר הופיעו רכבי ראווה בשם זה, ובשנת 1985 ניסו ביואיק להפגין יצרתיות עם מכונית קצה באותו השם. אז עכשיו יש Wildcat חדש, אבל עם הנעה חשמלית שהפרטים אודותיה אינם ידועים. אז מה שאנחנו רואים הוא שה-Wildcat EV Concept היא מכונית קופה עם ארבעה מושבים בלבד, המזכירה במראה מכונית מעידן הסילון.

המוטיב של עידן הסילון משתקף במידה מסוימת גם בחלק הפנימי של ה-Wildcat EV. הדגש הוא בעיקר על קונסולה דיגיטלית מלאה; לוח המחוונים מורכב ממסך מעוקל גדול ובקונסולה המרכזית ישנו מסך מגע נוסף להפעלת פונקציות שונות. לא פחות מעניין הוא מיקום דוושת ההאצה וגם דוושת הבלמים מימין. עם זאת, נראה שזו יותר גימיק מאשר משהו שנראה בפועל על דגם ייצור. פרט נוסף שקשה להתעלם ממנו טמון בלוגו; ביואיק "מחלצת" את שלושת המגנים המסורתיים מהמעגל התוחם אותם, משל משחררת את התפישה המיושנת, ומכריזה שהיא רוצה לפרוץ החוצה מחדש.

לדברי ביואיק, ה-Wildcat EV Concept היא מכונית מחקר שמלמדת מה יהיה אפשרי בעתיד. בהתחשב במוניטין של ביואיק, סיכוי אפסי שהמותג ישיק קופה נמוכת קומה כמכונית החשמלית הראשונה, או בכלל ישיק אי פעם מכונית בסגנון דומה לה. סביר שהרכב החשמלי האמריקאי הראשון של ביואיק יהיה SUV שיופיע מתישהו בסוף שנת 2023. דיווחים בארה"ב אומרים כי רכבי הביואיק החשמליים ברחבי העולם יקראו 'אלקטרה'. עבור השוק הסיני והאמריקאי, ביואיק הולכת בכיוונים שונים מבחינת שפת העיצוב, כך שרק היבטים מסוימים מהמכונית הזו יגיעו בסופו של דבר לרכב בייצור סדרתי.