הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

האם נסללה דרכה של ביואיק בחזרה לישראל?

מה הסיכוי שהמותג האמריקני יחזור לכבישים המקומיים, ואיך זה קשור גם ל-GMC?

בועז קורפל
בועז קורפל  09.06.22 - 16:22
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

תגיות: ביואיק

מותגי המכוניות האמריקאיות ביואיק ו-GMC שבבעלות ג'נרל מוטורס נעדרים מהשוק הישראלי כבר תקופה ארוכה בעקבות החלטות אסטרטגיות של היצרן, שהשאיר כאן רק את שברולט ואת קדילאק והותיר חובבי רכב אמריקאי רבים מתוסכלים.

לביואיק הייתה שורה של דגמים מפוארים שהנהגים בישראל מאוד התחברו אליהם בזכות מכוניות גדולות וחזקות ובעיקר בעלות מידות גדולות וביצועים עוצמתיים עם מנועים רבי עוצמה. המהפכה של ביואיק בשנים האחרונות פסחה אף היא על ישראל ועל שווקים אחרים והמכירות של המותג התרכזו באמריקה הצפונית, אבל לאחרונה פרסמו בביואיק הודעה רשמית שיכולה להחזיר עטרה ליושנה ולהשיב את המותג אלינו: ביואיק עוברת לייצר מכוניות חשמליות כבר ב-2024 והחל משנת 2030 כל המכוניות תהיינה חשמליות.

המהפכה החשמלית של ביואיק היא חלק מהמהפכה החשמלית שעובר היצרן האמריקאי ג'נראל מוטורס עם כל המותגים שלו כאשר המטרה היא לחשמל את כל המכוניות החל בדגמים הקטנים והבינוניים ובהמשך גם את הדגמים הגדולים והספורטיביים ועד לדגמי פיק אפ ואפילו להחזיר לשוק הרכב העולמי את ההאמר בגרסה מחושמלת מלאה. הדגמים שישווקו החל משנת 2024 יהיו תחת המיתוג "ביואיק אלקטרה" וכולם יתבססו על פלטפורמה חדשה שנקראת "אולטיום פלטפורם".

כאמור, הביואיק החשמלית הראשונה תוצג בשנה הבאה כדגם 2024 והיא לא תהיה עוד מכונית חשמלית כי אם הסנונית הראשונה במהפכה שיעבור המותג וכך מתייחסים בג'נראל מוטורס לאירוע הזה. סימן הדרך הראשון שיגיע בתחילת השנה הבאה מוצג באמצעות שינוי הלוגו של המותג שהכרנו בעיצוב הנוכחי ב-1990 עם שלושה מגינים זה לצד זה שמוקפים בעיגול כסוף, אך הפעם הם יהיו זה לצד זה ללא העיגול סביבם בעיצוב מחודש.

השוק הסיני לפני כולם
על פי התכניות של ג'נראל מוטורס, השוק הסיני יהנה מהמכוניות החדשות אפילו לפני השוק האמריקאי וכבר ב-2025 יתחילו לשווק שם לא פחות מחמישה דגמים חשמליים חדשים בתצורות סדאן, SUV ו-MPV ושניים מהם ייחשפו כבר השנה. בביואיק דאגו להסביר כי הדגמים שמיועדים לשוק הסיני שונים מאלה שישווקו בצפון אמריקה והצביעו על מכונית הקונספט מדגם Electra X-Concept כמי שבהשראתה יעוצבו הדגמים לשוק הסיני.

שינוי התקינה העולמי בתחום זיהום האוויר שהוביל להחלטות כלכליות-אסטרטגיות אצל יצרנים רבים והחלטות על שינוי ייצור דגמים למדינות שונות ואפילו על ביטול שיווק מותגים גדולים במדינות בהן הרגולציה השתנתה, עומד להשתנות ויצרניות רכב נמצאות במגרש חדש וכמעט בתולי בו הן יכולות בזכות תקנות הזיהום וייצור המכוניות החשמליות לחזור לשווקים אותם הן עזבו או להגיע למקומות חדשים בהם הן לא היו בעבר ואולי זה יפתח את השערים מחדש לביואיק ול-GMC בחזרה לישראל. ימים יגידו.