$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פרארי נערכת למהפכה החשמלית

מתקפה של 15 דגמים שונים, בהם ה-SUV הראשון בתולדותיה שיהיה מצויד מנוע V12

ניר בן טובים  19.06.22 - 12:07

תגיות: פרארי

פרארי עומדת לממש את אחד החששות הגדולים ביותר של שוחרי המותג - אימוץ מנועים חשמליים במקום מנועי בערה. כיצרן שבנה את המוניטין שלו על תחנות כוח יוצאות דופן וסימפוניית צילינדרים ערבה לאזניים זוהי עשויה להיות בשורה קצת קשה לעיכול. זה לא יקרה בין לילה וגם לא בתוך שלוש שנים. אולם האיטלקים עתידים להציג, בהדרגה, חמישה עשר דגמים חדשים בין 2023 ל-2026, ואכן חלק מהותי בתוך הסדרה הזו יהיה הדגם הראשון של המותג שמונע 100% על ידי חשמל, שאמור להופיע ב-2025. בסך הכול, ועד סוף העשור, מקווה פרארי כי מחצית מהדגמים שלה יהיו חשמליים לגמרי.

במסגרת ההתכנות של פרארי, שהוכרזה מול בכירים ובעלי המניות, בערך מעל 40% מכלי הרכב יהיו חשמליים, 40% היברידיים ורק 20% יהיו מצוידים מנועי בערה קונבציונליים. "אני מאמין שלמנוע הבערה המסורתי יש עוד המון מה לתת", אומר מנכ"ל פרארי בנדטו ויניה. "מצד אחד", הוא מעיר "אנחנו צריכים להתמודד עם תקנות זיהום האוויר והרגולציות. ומצד שני, אנחנו רואים בחשמול לא רק דרך לטפל בזיהום האוויר, אלא שיטה שבה ניתן להגביר את היכולות ולשפר ביצועים".

החשמלית הראשונה של פרארי תושק בשנת 2025, עם סיוע מסיבי מחטיבת המירוצים (GT ו-פורמולה 1), שיתרגמו לכביש הציבורי את הידע שהם צוברים כעת במערכות היברידיות, מערכת אנרגיה, סוללות ובכלל שימוש במנועים חשמליים, במטרה לצמצם את בזבוז האנרגיות ולייעל את ביצועי המכוניות. "התחלנו את המסע הזה לפני 13 שנים", אומר בנדוטו. "אבל כבר בשנת 2026, רק רבע מהמשאבים שלנו יופנו למחקר ופיתוח של מנועים קונבציונליים, והיתר נחלק בין חשמל להיברידי".

הדגם המדובר ביותר של פרארי, בטווח המיידי הוא כמובן ה-SUV פרוסאנג, שאמור להתחרות מול דגמים כמו בנטלי בנטייגה ולמבורגיני אורוס ויהיה מצויד מנוע V12 ללא כל סיוע חשמלי, אולי שירת הברבור של תחנת הזו הזו בקונסטלציה הרגילה שלו. אולם להבדיל משני האחרונים, וגם מול דגמים מבוקשים ומאוד מנוסים בגזרה, כמו פורשה קאיין, בנדוטו מעריך כי התרומה הכלכלית של פרוסאנג תהיה מוגבלת ל-20% מסך המכירות, שכן הוא מגדיר אותו כ"רכב ספורט" ופחות כרכב כביש שטח יוקרתי, נעים הליכות ומבודד. 

כאמור, בפרארי ישיקו 15 דגמים חדשים ומחודשים עד שנת 2026, חלק מהם יהיו גרסאות מיוחדות של דגמים קיימים וחלק אחר מוקצה לבכורות עולמיות. לא ברור כמה יהיו קונבציונליים וכמה מחושמלים, אך אם נותרה חוסר וודאות לגבי הכוון אליו זורמת פרארי, הרי שהחותמת ננעצה והם יוצאים לדרך החדשה.