$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ג'יפון עירוני: יונדאי באיון בישראל

מיני SUV חדש מצטרף לשורותיה של היבואנית כלמוביל, עם מנוע מיקרו היברידי ותיבה דו מצמדית

ניר בן טובים  01.08.22 - 14:09

תגיות: יונדאי

יבואנית רכבי יונדאי לישראל קבוצת כלמוביל מחזקת את משפחת הג'יפונים בארץ ומשיקה היום (ב') את יונדאי באיון (Bayon) החדש. זהו קרוסאובר קומפקטי שהוצג בשנה הקודמת ומתברג בהררכיה איפשהו מתחת לקונה וקצת מעל יונדאי וניו ומשלים שלושה רכבי כביש שטח קלים, קטנים וחסכוניים קרוב יותר למחירים של המשפחתיות הבסיסיות ורכבי הסופר מיני. הוא ישווק בארץ עם מנוע בנזין אחד בטכנולוגיה מיקרו היברידית ומספר רמות גימור שונות. 

הבאיון, שמושפע מעט מגווני רטרו בתכנונו ועיצובו, חולק את הרצפה שלו עם יונדאי i20 אך פרופורציונלית נראה כמו ג'יפון מן השורה, עם זנב מוגבה דו מפלסי ופרונט מחודד, מרווח גחון של 16 ס"מ ועם קשתות גלגלים מורחבות במעט. במידותיו הוא מתהדר באורך של 4.2 מ', רוחב של 1.77 מ', בסיס גלגלים של 2.58 מ' וגובה של 1.5 מ'. תא המטען ללא קיפול מציע נפח יעיל של 373 ליטרים וגישה נוחה לפתח רחב עבור פריקה וטעינה.  

יחידת הכוח היחידה בשלב זה מבוססת על מנוע 1.0 ל' טורבו המפיק 100 כ"ס או 120 כ"ס (מיקרו היברידי) ומחובר לתיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות. זוהי חטיבת כוח חדישה יחסית ביונדאי עם טכנולגיית גז ביניים, מומנט של 17.5 קג"מ המתקבלים ב-2,000 סל"ד כאשר המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך בסביבות 11.8 שניות או 10.7 שניות בדגם החזק ועד מהירות מרבית של 183 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות 18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת לפי היצרן.

הבאיון משווקת בשלוש רמות גימור, כאשר כבר בדגם הבסיסי תמצאו קו הגנה היקפי עם בלימת חירום אוטומטית, מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרה על שכחת ילדים במושב האחורי, תאורה אדפטיבית וכדומה, כאשר גרסאות בכירות מוסיפות גם ניטור שטח נסתר במראות הצד, בקרת בלימה אקטיבית בנסיעה לאחור וכן מגביל מהירות עם זיהוי תמרורים הכולל התרעות אור-קוליות.

בציוד התקני של הבאיון כמעט ואין חוסרים בצד החוויתי והממשקים ביחס לדגמים היקרים יותר בסדרה הזו. הרכב כולל מערכת מרכזית עם צג 8 אינץ' בעברית עם תאימות לאפל ואנדרויד, בקרת אקלים דיגיטלית, לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', מצלמה אחורית, מפתח חכם, שמשות אחוריות כהות, תאורת LED קדמית וחישוקי 17 אינץ'. גרסת 'פלוס' מוסיפה גם תקרה בצבע שחור וגרסת סופרים מצוידת גם במערכת תאורת LED מלאה בזנב. 

המחירים בישראל יחלו ב-124 אלף שקלים לדגם 1.0 ל' טורבו רגיל. גרסת פלוס תמכר תמורת 130 אלף שקלים וגרסת סופרים עם מנוע מיקרו היברידי ב-134 אלף שקלים.