$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בלי דלק ובלי מע"מ: שברולט סילברדו EV בישראל

אחרי הגעתם של פורד F-150 לייטנינג ו-GMC האמר EV בערוצי הייבוא המקביל, מצטרף טנדר נוסף ובשיווק רשמי. הנה כל מה שצריך לדעת על הסילברדו החשמלי

רן סגל  10.09.24 - 14:25
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

שברולט סילברדו EV רוכב על שמו המוכר של הסילברדו הגדול, אך למעשה פרט לכך אין ממש קשר לאח הגדול המשווק כאן בהצלחה שנים ארוכות. הסילברדו EV מבוסס פלטפורמת "אולטיום" החשמלי של שברולט, המשמשת מגוון רחב של דגמים ביצרנית האמריקאית, כמו שברולט בלייזר EV ואקווינוקס EV, קאדילק סלסטיק, ליריק ואופטיק ובהתאם לשת"פ המוכר גם את הונדה פרולוג.

הסילברדו EV הוצג לראשונה בתערוכת CES בלאס וגאס בתחילת 2022, וכעת הודיעה UMI, היבואנית המקומית, על תחילת שיווק בישראל בגרסת ה-WT (Work Truck), כאשר בארה"ב הוא זמין גם בגרסת RST (Rally Sport Truck) המפונפנת יותר. אך לפני שנפרט מה בדיוק מציע הסילברדו החשמלי, נציין כי משקלו הכולל מעל ל-4.5 טון והמשמעות היא כי תזדקקו לרישיון C1 כדי לנהוג בו, זאת לעומת הפוטון e-Tunland שמסתפק ברישיון B או אפילו הפורד F-150 לייטנינג השוקל כ-3.8 טון מה שמאפשר לנהוג בו לאלו שהוציאו רישיון ב' לפני 2007.

מאידך, מאחר והוא מוגדר כרכב כבד, מחירו ללא מע"מ עומד על 360 אלף שקל (421,200 כולל מע"מ). על הרכב תינתן אחריות מלאה למשך 3 שנים או 100 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).

מתחריו הישירים של שברולט סילברדו EV הם פורד F-150 לייטנינג שהוזכר קודם וגם טסלה סייברטראק ו-GMC האמר EV המגיעים כולם בייבוא מקביל.

יחידת הנעה
לשברולט סילברדו EV שני מנועים חשמליים היוצרים הנעה כפולה והספק מרבי של 510 כ"ס ונתון מומנט של 85.1 קג"מ, אשר מסייעים לו להאיץ ל-96 קמ"ש ב-5.4 שניות. ל-F-150 לייטנינג 70 כ"ס ו-22 קג"מ יותר

האנרגיה מגיעה מסוללה ענקית בקיבולת 200 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרשים של 720 ק"מ, בתקן EPA האמריקאי שהוא אף מחמיר מה-WLTP, זאת לעומת הפורד שמסתפק בסוללת 131 קוט"ש וטווח נסיעה של 515 ק"מ בין טעינות.

על פי נתוני היצרנית, מטען פנימי 19.2 קילוואט יאפשר לכם טעינת כ-55 ק"מ בשעה ואילו טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 350 קילוואט, שיאפשרו טעינה של כ-160 ק"מ ב-10 דקות אך כידוע, עמדות שכאלו נדירות.

מידות ומשקלים
ממדיו של הסילברדו EV לא צנועים כלל ומעט יותר גדולים משל ה-F-150 Lightning. אורכו 592.1 ס"מ, רוחבו 212.9 ס"מ, גובהו 199.9 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 370.1 ס"מ. המשקלל הכולל עומד על 4,532 ק"ג וכושר העמסה של 645 ק"ג צנועים יחסית ביחס לטנדרי טון אחרים, אך כושר הגרירה מרשים ומגיע ל-3.5 טון. אורך הארגז 155 ס"מ ונפחו עד 1,634 ליטר לגובה הכיסוי, יש גם תא מטען קדמי בנפח 303 ליטר (400 ל' בפורד) וגם תמצאו בתאים השונים שקעי חשמל שונים לטובת הפעלת מכשירים חיצוניים.

כמו כן אם תרדו איתו אל השטח, בוודאי תשמחו לשמוע שמרווח הגחון עומד על 22.6 ס"מ, זווית גישה של 21.7 מעלות וזווית נטישה של 22.9 מעלות, יאפשרו לכם לרדת בבטחה מהשבילים הלבנים, אך בכל זאת לא מדובר ברכב שטח קשוח (ל-F-150 מרווח גחון של 21.3 ס"מ וזוויות של 24.4 ו-23.6 מעלות, בהתאמה).

אבזור ובטיחות
רשימת האבזור של הטנדר החשמלי מכובדת ביחס לטנדר עבודה וכוללת פריטים כגון מסך מולטימדיה "11.3 עם קישוריות לנייד ומערכת ניווט מקורית, לוח מחוונים דיגיטלי "8, ריפודי עור סינטטי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, חיישני רוורס, מצלמות היקפיות, חישוקי "18 מושחרים ועוד.

בבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת פתיחת דלת, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים ומערכת Teen Driver.