$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
רגעי שיא בספורט
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
חשד לרצח ביבנה: אישה בת 75 נדקרה למוות, בן זוגה נעצר
12.12.24
המקדש של אסמא: ביתו של בשאר אל-אסד בדמשק נבזז
12.12.24
מברוק: שלמור שטרוזמן נישאה לבן זוגה
12.12.24
המבנה האייקוני בלהבות: אש פרצה ב"רפסודה הלבנה" באילת
12.12.24
בדיקה: כמה מרוויח נהג משאית?
בדקנו האם שווה להיות נהג רכב כבד בישראל - מה השכר, התנאים והאם הם הולמים את השעות בכבישים. ומה עושה משרד התחבורה כדי להתמודד עם המחסור בנהגים?
מערכת עולם הרכב
29.10.24 - 09:24
תגיות:
משאיות
Getting your
Trinity Audio
player ready...
(GETTY)
נהגים במשאיות שמשקלן מעל 15 טון משתכרים בממוצע 20,000 שקלים (ברוטו). כך עולה מנתוני איגוד המובילים בישראל. על פי סקירת השכר, נהגים המובילים מכולות משתכרים כ-12,000 שקלים ברוטו, אך רבים מהם מתמודדים עם בעיה נוספת - המתנות ממושכות בנמלים הפוגעות קשות בחברות ההובלה והנהגים, מבלי שמשולם להם שכר בגין שעות אלו.
בכל הנוגע למשאיות שמוגדרות 'משא רגיל' - עד 15 טון, השכר עומד על כ-14,000 שקלים בממוצע. גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, מציין כי הם מתריעים מזה שנים על מחסור משמעותי בנהגי רכב כבד, אך הבעיה אינה טמונה בשכר המשולם בענף: "המתנות חוזרות ונשנות של נהגי מכולות, הובילו לפרישה בהיקפים גדולים ומעבר 'סיטונאי' לעבודה כנהגי מוניות". לאיגוד אין נתונים חד משמעיים בנוגע למספר הנהגים שעשו הסבה למוניות, על אך על פי הערכות של גורמים בענף המוניות, מדובר על מאות שעברו בשנים האחרונות.
בעיה נוספת ומהותית עליה מצביע בן הרוש, היא אי ההכרה ברישיון נהיגה צבאי: חייל שנהג בצבא על רכב כבד לא זכאי לקבל באופן אוטומטי רישיון אזרחי והוא צריך לעבור את המרב"ד (המרכז הרפואי לבטיחות בדרכים) שנותן מענה אחרי כמה חודשים, לעיתים אף יותר. כמו כן, נהיגת משאית אינו מוגדר כמקצוע מועדף, המזכה את החיילים המשתחררים בקבלת פיקדון. במציאות אבסורדית בה חייל משוחרר צריך להשקיע 15 אלף שקל בהליך הוצאת הרישיון, רבים מוותרים על כך, מסביר הרוש.
הפרדוקס מתחדד עוד יותר על רקע התנאים המשופרים להם זוכים העובדים. בתחילת שנת 2017, נחתם הסכם קיבוצי בו נקבע בין היתר כי שכר המינימום הענפי יהיה גבוה תמיד במאה שקלים למעלה משכר המינימום הכללי במשק, ככל שיתעדכן. לדברי חיים מולכו, מנכ"ל משותף של חברת עוקץ שמספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לניהול עובדים: "קיים צו הרחבה ישן שחל על ההסכם שקדם להסכם הנוכחי, כך שבסופו של דבר, כל הנהגים שמועסקים בחברות שעוסקות בתחום ההובלה בשכר - זכאים לקבל את התנאים המפליגים".
בן הרוש מותח ביקורת חריפה על משרד התחבורה: "הוא העדיף להשקיע 18 מיליארד בנמלים חדשים שעובדים 24 שעות, אך לא השקיע שקל על מנת להתמודד עם המחסור בנהגים, אז האבסורד הוא שבסוף אין מי שישרת את אותם נמלים". תלונותיו לא מסתיימות בזה והוא מבקר גם את גרירת הרגליים סביב סוגיית ההכרה " ניסינו מספר פעמים לקדם את ההכרה בנהג רכב כבד כמקצוע, בהפיכת המקצוע למקצוע מועדף, ובתחילת המלחמה משרד התחבורה אף דיבר על יבוא עובדים זרים לענף, אך דבר מכל אלה לא קרה ובינתיים עוד מבצע ועוד מלחמה, והמחסור בנהגים ממשיך לפגוע בביטחון ובכלכלה. כשהמשק יחזור לפעילות ויצטרכו הרבה נהגים להניע שוב את גלגלי המשק, מה יהיה אז?"