$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אורות המצוקה בדרך לשדרוג?

חוקרים מארה"ב גילו כי נהגים לא ממש מבחינים באורות מצוקה בזמן. אז מה אפשר לעשות?

ניר בן טובים  04.10.20 - 12:56

יצרני רכב מקדישים הון עתק לפיתוח מערכות בטיחות אקטיביות שמונעות התנגשויות, אבל עם כל הכבוד לנהיגה חצי אוטונומית ושמירה על מרכוז נתיב, אחת הסכנות הגדולות ביותר שאורבות לנהגים היא עמידה בשול ללא סימני התרעה ברורים שיאטו את התנועה. עד כה, הדרך היחידה לאותת לנהגים לשמור מרחק ולהוריד את הרגל מהדוושה הימנית היא באמצעות הפעלת "אורות מצוקה" והנחת משולש אזהרה במרחק של כמה מטרים מאחורי המכונית. אלא מה? שיטה זו לא השתנה כבר קרוב ל-70 שנה. כעת, נראה שהגיע הזמן לטפל גם באחת ממערכות התרעה העתיקות ביותר בעולם הרכב. 

חברת ESS האמריקנית, העוסקת בפתרונות בטיחות לכלי רכב ומחקרים בנושא, בדקה את הטכנולוגיה לעומק בשנה האחרונה והגיעה למסקנה שמאז לכייל בו? לדבריהם, אם נורות המצוקה היו פועלות במהירות הבזק מוגברת הן היו מושכות את תשומת לבם של הנהגים בתדירות גבוהה יותר. "אם הנורות יעבדו בתדר-4 הרץ ומעלה, כלומר ארבע פעמים בשנייה, אין סיכוי שהנהגים יפספסו את זה", אומר מנכ"ל החברה סטיבן פאוורס. "זו תהיה תגובה אינסטנקטיבית שלהם לעצור ולסייע או להפחית מהירות", הוא מוסיף. 

נורות המצוקה הוכנסו לרגולציות רק בשנות ה-60, כמעט עשר שנים אחרי שהוצגו כאבזור משלים לכלי רכב על רקע העליה החדה בתאונות הדרכים. הן הפכו לרכיב חובה בכל המכוניות, עם ליטושים מסוימים בפונקציית ההפעלה הפנימית. כיום בכל אופן, 99% מיצרני הרכב שתלו את בקר השליטה במרכז הקונסולה עליו שורטט/הודבק אייקון משולש אדום כדי להבליט את מיקומו אבל מבחינה טכנולוגית, כפי שציינו ב-ESS הוא די קפא על שמריו. פאוורס אומר שהתגמול במסגרת השינויים יהיה מיידי מבחינת רמת הבטיחות. "אנחנו נחווה ירידה מורגשת בתאונות הדרכים, והעלות, שהרי מדובר בסך הכול בקיט נפרד (שנקרא Enhanced light package) תהיה נמוכה".

תאוריה או פרקטיקה? 

מי שעוקבים אחרי הפיתוח הם ה-NHTSA, הגוף שמבצע מבחני ריסוק ומודד התקנים בטיחותיים עבור הממשלה האמריקנית. המעורבות שלהם והתמיכה עשויים להגדיל משמעותית את הסיכויים של הטכנולוגיה להכנס לשימוש בכל המכוניות בשנים הקרובות. ב-ESS מסבירים שהמערכת תקבל פיקוד כפול - יחידת בקרה מסורתית בקונסולה ומתג נוסף להפעלה על גלגל ההגה. שיפור נוסף שהם רוצים להטמיע הוא הפעלה אוטומטית לאחר תאונה, מה שבהחלט יסייע לבודד את זירת התאונה הכאוטית עד שכוחות הסיוע יגיעו.