$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ארגון הבטיחות Euro NCAP ידרג את מערכות הסיוע וטסלה כבר נכשלה

לא רק עמידות מכאנית בתאונות אלא גם מניעת תאונות תיחשב לציון הכוכבים החשוב

בועז קורפל
בועז קורפל  05.10.20 - 15:08

תגיות: מבחני ריסוק

חודש אוקטובר 2020 הוא אחד החודשים החשובים ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב בכלל ושל יצרניות הרכב באירופה ואלה המבקשות למכור מכוניות באירופה שלא יוצרו ביבשת הישנה בפרט. ארגון הבטיחות Euro NCAP גיבש שיטת בדיקה ודירוג למערכות הסיוע למניעת תאונות, מערכות אלקטרוניות מבוססות מצלמה ורדאר שנמצאות כיום בחלק גדול של המכוניות שנמכרות באירופה. לצד אלה שמבקרים את הכניסה המאוחרת של Euro NCAP לתחום הזה רק עכשיו ולא לפני שנה או שנתיים כאשר התחום הזה הפך כמעט לסטנדרט בין יצרניות הרכב שזיהו את תחום הבטיחות כאחד התחומים החשובים לקידום מכירות וגם מתוך הצגת אחריות ודאגה לבעלי המכוניות מתוצרתם, יש המברכים את הצעד הזה מתוך הכרה בחשיבותו ויותר מכך, הם בטוחים כי המידרוג החדש יעניק מוטיבציה גדולה יותר ליצרנים להשקיע בפיתוח של מערכות נוספות ולשכלל את המערכות הקיימות ובכך לצמצם עוד יותר את מספר ההרוגים בכבישי העולם.
 
תחום מערכות ה טיחות האקטיביות שפועל באמצעות מצלמות, רדאר וחיישנים שונים, מחולק לתחום ביצועים של המכוניות באופן ברור בין נסיעה עירונית לנסיעה בין עירונית. אם בפרמטר הראשון יש חשיבות עליונה לזיהוי של הולכי רגל, רוכבי אופניים, בלימות חירום במהירויות נמוכות, קריאת תמרורים והגבלות מהירות במהירות נמוכה כמו באזור בתי ספר וגני ילדים ושכונות מגורים הרי שבפרמטר השני שמתקיים בכבישים הבינעירוניים זהו סיפור אחר. שם מערכות הבטיחות האקטיביותמחייבות תכונות אחרות כמו שמירה על מהירות עם בקרת שיוט או הגבלת מהירות, אי סטייה מנתיב, שמירה על נתיב, התחמקות ממכשול ותאונה, זיהוי מכוניות ל=פני תאונה חזיתית, ברת תאורת פנסים חכמה למניעת סינוור, זיהוי רכב בשטח מת וגם בלימה בחירום וזיהוי תמרורים אם כי בשכיחות נמוכה יותר.
 
התחום הנבדק החדש של ארגון Euro NCAP נכנס אליו הוא תחום הנסיעה הבינעירונית במהירויות הגבוהות ועד עכשיו נבדקו עשר מכוניות: בקטגוריית הפרימיום נבחנו אאודי Q8, מרצדס GLE, ב.מ.וו סדרה 3, וולוו V60 וטסלה מודל 3 ובקטגוריה העממית נבחנו רנו קליאו, ניסאן ג'וק, פורד קוגה, פולקסוואגן פסאט ופיג'ו 2008. בשלב זה הארגון העדיף לדרג את הציונים לארבע רמות שונות החל ברמה בסיסית, רמה מספקת, רמה טובה ורמה טובה מאוד, ציון שתקבלנה מכוניות עם המערכות היעילות ביותר, אם בכלל יש במכוניות את המערכות הללו כי חלק מהיצרנים טרם הכניסו את כל המערכות לדגמים שלהם בעוד שבדגמי פרימיום הנושא יותר נפוץ, אבל לא באופן גורף ומחייב.
 
גבירותי ורבותי, התוצאות:
המכוניות שזכו לציון הגבוה ביותר "טוב מאוד" באופן לא מפתיע היו של אאודי, מרצדס ו-ב.מ.וו הגרמניות. אחריהן בדירוג עם הציון "טוב" הופיעה הפורד קוגה שהייתה לבדה בקטגורייה הזאת מבין עשר המכוניות שנבחנו. את הציון "מספיק" קיבלו ארבע מכוניות ובאופן מפתיע למדי נמצאות שם הטסלה מודל 3 והוולוו V60 שציפינו לפגוש במקום גבוה יותר יחד עם הפולקסוואגן פסאט והניסאן ג'וק. במדרגה הנמוכה ביותר נמצאו הרנו קליאו והפיג'ו 2008.
חשוב מאוד לציין כי יצרניות הרכב הן אלה ששולחות את המכוניות למבחן לפי בחירה שלהן כפי שהן עושות זאת לדירוג הכוכבים המוכר ושם בדרך כלל נבחנות המכוניות ברמת איבזור בסיסית שהן גם הנמכרות ביותר בדרך כלל מכל מותג. לפיכך אין זה אומר כי התוצאות הנ"ל מייצגות את כל המכוניות בכל רמות האיבזור שלהן. בארגון Euro NCAP טרם הוחלט אם לשלב בציון הבטיחות הכללי של המכוניות ככוכב נוסף גם את הבדיקות הללו כבר עכשיו או להמתין להרחבת הבדיקות של מערכות הסיוע האלקטרוניות גם לנסיעה עירונית עם תכונות נוספות ורק אז לשלב את כל ציוני הבטיחות לתוצאה אחת כללית.
 
יצרניות הרכב תצטרכנה להיערך לעניין בהתאם וגם הצרכנים באירופה יתחילו לחקור בצורה משמעותית יותר את הנושא ככל שיותר מכוניות תיבדקנה בתקופה הקרובה ובעתיד.