$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

המכונית הביונית של GAC

תחבורה חכמה ועצמאית מתחילה בראש ובראשונה דרך תקשורת בטיחותית עם הסביבה. כשהעולם יעבור לתחבורה אוטונומית GAC תציג את הפתרונות הייחודיים שלה, אחד מהם הוא ה-MOCA

ניר בן טובים  24.12.20 - 14:53
ה-MOCA שנחשפה לאחרונה בתערוכת הרכב הסינית
ה-MOCA שנחשפה לאחרונה בתערוכת הרכב הסינית

תגיות: GAC

הרבה לפני שדיברו על מכוניות עצמאיות ללא נהג או עם נהג, אחד הפתרונות המובילים לשיפור הבטיחות בכבישים עירוניים היה מערכת תקשורת רב-ערוצית, המנהלת "דו-שיח" עם הנהגים, הרמזורים והצמתים. לא ברור כרגע באיזה שלב פיתוח הטכנולוגיה הזו עומדת, אבל מאחר והעולם נע במהירות אל עבר עתיד שבו לנהגים יהיה חלק מזערי בתפעול הרכב, חלק מיצרני הרכב הגדולים מנסים לשקף את דרך החשיבה שלהם באמצעות רכבי אב טיפוס שישנו את חווית המשתמש מקצה לקצה, כמו למשל ה-GAC MOCA החדש.

ה-GAC מוקה שהוצג בתערוכת הרכב בגוואנגז'ו, סין ממש לאחרונה, נושא לדברי החברה את בשורת התחבורה החכמה, המודולארית, המשקפת את העובדה (אולי מדכדכת עבור חובבי הנהיגה) שהמכונית עומדת לעבור מהפכה אלקטרונית יסודית ולשוטט בגפה בסמטאות. העיצוב הקובייתי של ה-מוקה שוב מאשר שסרטי המדע בדיוני מלפני 20-30 שנה לא שגו בחיזוי, ואת העיצובים המובחנים עשוי להחליף רכב שמותאם לנהג לפי ראות עיניו, אופיו והנוחיות שלו.

חיצונית, מוקה פשוט, נקי, דיגטלי, חשמלי ואינו מזהם, מאמץ רכיבים מענף הטלפונים החכמים בצורתו. הפיצ'ר המרכזי שלו הוא מסוף תצוגה ראשי המכסה 90% מהחרטום המשרת גם כמערכת התאורה. ב-GAC אומרים שהעדרה של מערכת הינע קובנציונלית מרווחת את חלל הפנים, כך שניתן לעצבו בטעם אישי מבלי להקריב את השימושיות. כאן גם נכנסת לתמונה אפליקציה באמצעותה בוחרים הנהגים את עיצוב הפנים עם אינספור אפשרויות לדיפון, ריפודי מושבים, צבעים, מסכי טאבלט ועוד. "אנחנו מגדירים מחדש את המכונית עצמה", כך הם אומרים.

מעבורת קומפקטית כמו ה-MOCA, אם הייתה נחשפת לפני 10-15 שנים, היינו מתארים אותה כגוויה אחרי פרק זמן קצר. אבל תעשיית הרכב הסינית דוהרת קדימה ומצמיחה חברות הזנק העוסקות בתחבורה חכמה על בסיס חודשי. ב-GAC, שמייצרת 2.5 מיליון מכוניות בשנה (ומשווקת כאמור בישראל את הג'יפון החשמלי GE3) כרתו הסכמי שיתוף פעולה עם מותגים וותיקים בהם מיצובישי, טויוטה, ומאוד משתדלים למשוך אליהם תשומת לב גלובלית כדי להוכיח שמקומם גם במערב. נדמה לנו שהמוקה מתחבר לזרם ה"סמארטפוני" של התחבורה העירונית ממנה נחווה עוד הרבה בשנים הקרובות, ובמקביל לכך מנסה להביע קצת אישיות וצבע בעתיד שלפעמים נראה קצת קודר.