$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ציון דרך בתולדות סובארו

היצרנית היפנית מציינת ייצור 20 מיליון יחידות של מנועי הבוקסר, עם מבט קדימה אל טכנולוגיה היברידית

ניר בן טובים  01.06.21 - 14:36
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

תגיות: סובארו

בחודש מאי החולף ארע דבר בתולדות חברת סובארו: היצרנית היפנית פרסמה מספר הקדשות באתר התקשורת של המותג לרגל ציון דרך הסטורי: מכירת 20 מיליון יחידות של מנועי ה-Boxer שעזבו את רצפת ההרכבה. סובארו ופורשה, וגם טויוטה נוכח שיתוף הפעולה שלה עם הראשונה הן יצרניות הרכב היחידות בעולם שעדיין עושות שימוש במנועי בוקסר בכלי רכב פרטיים. אולם הטכנולוגיה, בראשיתה הומצאה על ידי מרצדס והופצה בהשקעה נרחבת באמצעות פולקסווגן (חיפושית) בסוף שנות ה-30 שהחדירו אותה עמוק לתודעה.

הרומן של סובארו עם מנוע בוקסר הוכרז במאי 1965 עת הוצגה סובארו 1000 בבכורה עולמית, רכב בהיקף ייצור מסיבי עם הנעה קדמית משוכללת ומערכת הינע פונקציונלית: מנוע בוקסר מקורר מים בנפח 1.0 ליטר. קצב המכירות המרשים והאמינות של המנוע הפכו לחשובים מאוד עבור סובארו וייצגו את המותג כמי שמציע ללקוחותיו יתרון טכני די מקורי; מנועים אלה תוכננו בצורה סימטרית לחלוטין ואפשרו פיתוח של הנעה כפולה. השילוב בין שתי הטכנולוגיות גובש סופית בשנת 1972 כאופציה בתוספת תשלום על סיפונה של סובארו לאונה סטיישן.

במנוע בוקסר, נזכיר, הצילינדרים מוצבים משני צידי גל הארכובה והבוכנות פונות זו לזו, כמו שני מתאגרפים בזירה. מנוע הבוקסר מושתל נמוך יותר ממנוע בשורה או בתצורת V, ועד לתיבת ההילוכים כל "שרשרת" הכוח של הרכב פועלת בקו אחד לאורך הציר המרכזי. ביחד, מכללים אלה מקנים לרכבי סובארו איזון דינמי מיטבי ומרכז כובד נמוך התורמים ליציבות תחת עומסים, חלק מהרפטואר שהיא צברה בין היתר באליפות העולם בראלי בשנות ה-90 (אימפרזה טורבו) וקצת לפני כן עם סובארו לגאסי.

סובארו ייצרה יותר מ -20.4 מיליון מנועי בוקסר אך בשלב זה, הם מחויבים להביט הרבה מעבר לאבני דרך, שכן החשמול עושה את דרכו גם אליהם; סובארו הכשירה את מערכת ה- e-Boxer ההיברידית בשילוב המנוע המוכר שלהם שיוביל את המהפכה ובקרוב גם יציגו רכב חשמלי 100%. על פי המותג היפני, "המערכת החדשה מעשירה מגוון אידיאלי של מנועים תרמיים מסורתיים, כולל בוקסר 2.5 ליטר המחודש שמניע את הדור השישי לסובארו אאוטבק (90% מהרכיבים בו חודשו) שהגיע לאחרונה לשוק האירופי".

הרצפה הגלובלית של סובארו סיפקה את הבסיס לחשמול המנוע בשיטת e-Boxer, טכנולוגיה המאפשרת שימוש במערכת היברידית קלה להפחתה מסוימת בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. המטרה העיקרית של המותג היא לשמור על היתרונות הבטיחותיים של הנעה סימטרית ובמקביל לכבד היסטוריה ארוכה של הנדסה דינמית שהולכת לפניה כיום בכל מקום בו מוזכרים רכבי 4X4 משפחתיים.