אאודי: רק מכוניות חשמליות החל ב-2026

האסטרטגיה הגלובלית החדשה דורשת הפסקה הדרגתית של מנועים תרמיים עד שנת 2033

ניר בן טובים  24.06.21 - 07:57

תגיות: אאודי

תחילת כתבה

ענקית הרכב פולקסווגן שבה ומדגישה את מחויבותה להנעה חשמלית 100% בכל מותגי הליבה. אולם אודי, מותג הפרימיום של הקבוצה ניצב ממש במרכז הרפורמה הטכנולוגית הזאת, ולראיה החברה פרסמה הודעה דרך השגריר העולמי, מרקוס דוזמן, כי החל משנת 2026 תשיק אך ורק דגמים חשמליים בכל העולם.   

המסגרת כרוכה בתכנון השקעות גדולות ו"השבתה" מבוקרת של דגמים המונעים על ידי מנועים תרמיים, מיחידות קטנות נפח ועד גרסאות ביצועים של חטיבת RS. אמירות אלה הושמעו בשלוש השנים האחרונות כמעט בכל מעמד חגיגי, בין אם בתערוכות רכב או בכנסים טכנולוגיים. ובתוך כך, צריך לחדד את הדברים שנאמרים על ידי בכירי הקונצרן: המשמעות היא היא שגם אחרי 2026 אודי תמשיך לשווק מכוניות עם מנועי בעירה פנימית, לפחות עד 2033, אז באמת צפויה דעיכה דרמטית. ההודעה שפורסמה הלילה נוגעת אפוא רק לדגמים שטרם הוצגו החל משנת 2026. אאודי מצפה שהביקוש לדגמים תרמיים יימשך לפחות עד 2033, בעיקר בסין.   

לפחות 20 דגמים חשמליים יהיו בשורותיה של אאודי עד שנת 2035. אנו מזכירים ששני רכבי הכביש שטח הגדולים e-tron Sportback, e-tron GT , ושני רכבי הכביש שטח הקומפקטיים Q4 e-tron ו- Q4 e-tron Sportback כבר למעשה מוכנים. לאלה צריך להוסיף את ה-A6 e-tron, כלומר הגרסה הסדרתית של מכונית הקונספט שהוצגה בתערוכת הרכב האחרונה בשנחאי, המבוססת על הפלטפורמה החשמלית המקורית החדשה (Premium Platform Electric) שפותחה יחד עם פורשה. וזו רק ההתחלה.

בין השורות, דוזמן מעיר כי הרכב האחרון (החדש) לו יהיה מנוע בערה יוצג בשנת 2025 ואין זה מקרי; בדיוק שנה לפני כן יכנס לתוקפו תקן יורו-7 שמאוד יקשה על יצרני הרכב לעמוד בערכי פליטת המזהמים של האיחוד האירופי. אאודי מצטרפת בכך לעוד הרבה מותגים שפוסעים בדרך החשמול בצורה החלטית: פורד, וולוו, בנטלי, מיני, יגואר, ג'נרל מוטורס ועוד, כולם הכריזו על נסיגה ממנועי בערה בשלבים מאורגנים במהלך 5-10 השנים הבאות.