$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

Seat החלה להשתמש ברחפנים על פס הייצור

הרבה לפני שהם נוגעים בכביש, כלי הרכב החדשים דורשים גם כלים טכנולוגיים-לוגיסיטיים מהירים ויעילים על רצפת ההרכבה

ניר בן טובים  24.10.21 - 13:18

תגיות: סיאט

הדרך לחשמול דורשת מהפכה תעשייתית בכל הרמות. בסדנה מספר 9 במפעל מרטורל של סיאט בברצלונה משוטט לו באוויר רחפן בין קווי הייצור במסגרת פיילוט חדשני. זהו מבחן של פרויקט חלוצי, יחד עם מרכז הטכנולוגיה Eurecat, אשר בוחן את האפשרויות של רחפנים במקומות העבודה במטרה לייעל את האספקה ​​הלוגיסטית.

"המטרה שלנו היא לנצל את היתרונות של ניידות אנכית אוטונומית כדי לפנות שטח רצפה ולהזיז חלקים קלים מהר יותר, נקי ויעיל יותר", מסבירה אלבה גאווילן, אחראית על ביצוע ואספקה ​​דיגיטלית במחלקת אסטרטגיית הייצור. "אז, בעתיד, רחפנים יוכלו להעביר באופן אוטונומי רכיבים ישירות לקו".  מהלך זה, לעת עתה בשלב ניסוי כאמור, עתיד ליישם צי שלם של מל"טים המתוכנתים לטוס באופן אוטונומי בתוך המפעלים. כדי שיוכלו לנוע ב"נתיבי האוויר", לרחפנים יש מערכת מובנית המזהה את רכיבי הסדנה באמצעות חיישנים. "זה מחייב הרבה עבודת מיפוי, תכנות ושעות של בדיקות, גם עם מכשולים, כדי לאמן את המל"ט בכל סוג של מצב", מוסיפים בחברה.

פרויקט הרחפנים נוסד בשנת 2019,  ועד כה צבר יותר מ-1,500 שעות עבודה, ונמשך גם במהלך מגיפת הקורונה. כיום, מפעל סיאט בברצלונה משמש גם בית של רובוטים הנעים באופן אוטונומי דרך אפיקים שונים של הסדנאות, ה- AGVs (רכבים מודרכים אוטומטיים), ה-AMR (רובוטים ניידים אוטונומיים) והרחפנים לאספקת רכיבים.

האחראית על הטסת הרחפנים, הבינה שניתן לייעל עוד יותר את הלוגיסטיקה של המפעל על ידי ניצול המרחב האווירי הפנימי שהינו ריק מפעילות: "למל"טים יש את היתרון שהם יכולים לנוע בחופשיות במישור האנכי, כך שהם יקלו מאוד על הובלת חלקים וישלימו את תפקוד ה-AGVs על הקרקע", כך היא אומרת.

 חורחה לואיס מרטינס, האחראי על חדשנות בלוגיסטיקה ב-SEAT SA, טוכן כי עתיד הלוגיסטיקה הוא לשלב את ההובלה של חלקים בתוך ומחוץ למפעל, תוך מיזוג פרויקט פנימי עם תוכנית הטיסה הקיימת של מזל"ט באוויר הפתוח. "נוכל לחבר ספקים קרובים למפעל, להרחיב את קו האספקה ​​שלהם ישירות לקו הייצור וללא צורך להסתמך על אפשרויות אחסון עבור חלק מרכיבי המכונית החשמלית בעתיד", הוא מסביר.

"הפרויקט הזה הוא דוגמה לשיתוף פעולה שמממש את העברת הידע שלנו על מל"טים חכמים ליישומים תעשייתיים ב-SEAT SA.", מדגיש דניאל סראנו, מנהל יחידת רובוטיקה ואוטומציה ב-Eurecat. "מהפכה בפרדיגמה הלוגיסטית כדי להכין את עצמנו לאתגר החשמלי".