הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טסלה מודל Q?

פרטים חדשים על מכונית ה-25 אלף דולר של אילון מאסק

ניר בן טובים  26.01.22 - 14:58

תגיות: טסלה

כפי שדיווחנו כאן בכמה הזדמנויות בחודשיים האחרונים, טסלה מתכננת סדרה חדשה, מוזלת מתחת למודל 3, שאמורה להיות פרי פיתוח המטה הסיני ולצאת משם לשאר העולם. לאחרונה נהיה קצת שקט לגבי הדגם הזה, שקיבל את השם הזמני מודל 2 אבל טסלה עדיין לא חשפה שום דבר ספציפי לגביו ולכן אנחנו עדיין שרויים באפלה. ואולם, דיווחים טריים מסין בכל זאת מסגירים כמה פרטים חשובים לגבי המודל הקטנה של היצרנית האמריקאית.

המנכ"ל אילון מאסק הסביר שתאי הסוללה החדשים 4680 שפותחו על ידי טסלה אמורים, בין היתר, לאפשר מכונית חשמלית ב-25,000 דולר לפני מסים בשנת 2023. למרות המחיר הנמוך בהשוואה לדגמים קודמים, הטסלה הקטנה אמורה להיות מצוידת גם בטכנולוגיה לנהיגה עצמית מהדור החדש ביותר. מאוחר יותר מאסק צייץ בטוויטר על ייצור הסדרה ללא הגה ודוושות. זה כנראה לא יתאפשר בתחילת השנה הבאה, שכן נהיגה אוטונומית מלאה בכבישים ציבוריים איננה אפשרית טכנית ואינה מוסדרת בחוק.

על פי דיווחים עדכניים יותר מסין, הטסלה הקטנה אמורה להתגלגל החוצה כפי שהוכרז ב-2023, כלומר כנראה כמכונית קלאסית עם הגה ודוושות, והיא עשויה להקרא מודל Q, ולא מודל 2. מבחינת הצורה, המכונית החשמלית החדשה תחלוק לא מעט דמיון חיצוני למודל 3, אך מעט קצרה יותר באורכה ועם זנב מקוצץ. כמוה, היא גם כן אמורה להיות די חזקה, כמקובל בטסלה, או במקרה זה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.9 עד 6.9 שניות. מוזכר טווח של 400 קילומטרים בין טעינות אבל ייתכן שהנתון הסופי יהיה גבוה יותר.

פרט מעניין בהקשר של המודל Q - טסלה מקבלת שותפה חדשה לסוללות: חברת הרכב הסינית BYD, שאמורה לספק לסוללות ה"להב" שלה טכנולוגיית LFP זולה יותר. לדברי החברה, סוג הסוללה שהוצג בשנת 2020 פותח תוך התמקדות בבטיחות גבוהה וניצול מיטבי של חלל האחסון. מאסק אמור לספק יותר פרטים אודות התכנית בימים הקרובים.