$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קיה מחממת את הגזרה החשמלית עם עוד 14 דגמים

היצרן הדרום קוריאני מכין את התשתית למתקפה משולבת של דגמים מחושמלים מכל הסוגים

בועז קורפל
בועז קורפל  07.03.22 - 08:03
קיה קונספט EV9
קיה קונספט EV9

תגיות: קיה

אם בוחנים את ההודעות האחרונות לתקשורת של יצרניות המכוניות הקוריאניות יונדאי וקיה אפשר להתרשם שהן אינן סובלות ממחסור בחומרי גלם ובעיקר בכאלה המשמשים לייצור סוללות למכוניות חשמליות. קיה הודיעה בתחילת השבוע כי היא מעדכנת את תכנית החומש שלה והיא תשיק 14 דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2027 עם שני דגמים חדשים לפחות מדי שנה כאשר בין 14 הדגמים הללו יהיו שני דגמי פיק אפ וגם דגם כניסה עממי אחד. התכנית הקודמת של קיה הייתה צנועה יותר עם 11 דגמים חשמליים עד 2026 אך לנוכח השינויים הטקטוניים בשוק הרכב העולמי והמעבר לחשמל וכניסת היצרנים הסיניים לשווקים רבים, לנוכח כול אלה הרגישו הקוראנים (גם יונדאי) שצריך ואף כדאי להאיץ את התהליכים ולהרחיב את התכניות.

12 מיליון חשמליות
באירוע וירטואלי שערכו בקיה ובו חשפו את התכניות העתידיות שלהם, הציגו מנהלי החברה את חזון המכירות השנתי כאשר היעד הוא להגיע ל-4 מיליון מכוניות בשנה עד 2030 כאשר עד אז תימכרנה לא פחות מ-12 מיליון מכוניות חשמליות, מה שעשוי להציב את קיה במקום הראשון בעולם במכירת מכוניות חשמליות. הסנונית הראשונה שתפציע כבר בשנה הבאה תהיה EV9 שתציע טווח נסיעה של למעלה מ-500 ק"מ ומערכת טעינה סופר מהירה. בנוסף לתכונות הנ"ל, המכונית תזכה למערכת אוטונומית ותהיה תשובה ראויה לטסלה. אחרי הדגם הזה תגענה מכוניות נוספות בתצורות סדאן, האצ'בק וכמובן גם SUV.

משפחה ספורטיבית
המכונית החשמלית הראשונה של קיה במשפחת GT היא ה-EV6 החדשה שתגיע גם לישראל, אולם זאת לא תישאר המכונית היחידה ובקיה מתכננים שורה של גרסאות GT ללא מעט מהמכוניות החשמליות החדשות. גרסה מעניינת חשמלית אחרת של קיה נירו תוצג בהמשך והיא תיקרא נירו פלוס. המכונית מיועדת להסעת נוסעים כמונית או כלי רכב ציבורי אחר המיועד למשימות אלה. ניתוחי השוק של קיה מראים כי 80 אחוזים מהתוצרת שלהם תימכר בשוק המקומי בקוריאה הדרומית ובשווקים הגדולים האחרים לרבות אירופה, צפון אמריקה וסין. בקיה רואים חשיבות להמשך פיתוח מערכי הסוללות והיעד הוא הגדלת השימושיות בסוללות ב-50% עד שנת 2030. היעד המידי של קיה לשנת 2022 הוא מכירת 160,000 מכוניות חשמליות כבסיס למכירות גדולות יותר בכל שנה.