$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

גרסת הייצור של קיה EV9, בשנה הבאה

הקרוסאובר המשוכלל מדרום קוריאה יוצג עם הנעה חשמלית ארוכת טווח ושימושית ותא נוסעים מודולארי

ניר בן טובים  31.03.22 - 08:37

תגיות: קיה

בסוף השנה שעברה זכינו לקבל הצצה מוקדמת אל המכונית החשמלית הבאה של קיה, שלעת זו עדיין מוגדרת מכונית ראווה, ה- SUV Concept EV9. הדגם חגג לאחרונה את הבכורה האירופית שלו מול כלי התקשורת, עדיין בשלב טרום ייצור, כאשר היצרן הודיע ​​על ההשקה הרשמית הנרחבת יותר בשנת 2023 ועבור ארה"ב כשנה לאחר מכן. כמובן שעוד נותרו סימני שאלה האם העיצוב היצירתי של דגם האבטיפוס בתמונה יעבור לשלב הסדרתי ​​במינימום שינויים. ימים יגידו.

גרסת הייצור של רכב הכביש-שטח גדולת ממדים, מהווה סוג של חלופה חשמלית לקיה טלורייד וחולקת מכללים עם יונדאי איוניק-7 (שטרם נחשף). אורכה כחמישה מטרים, מאיצה ל-100 קמ"ש תוך חמש שניות וכן מבטיחים יכולת דינמית מהודקת. מה עוד מובטח? טווח נסיעה של כ-540 קילומטרים, ולצד טעינה מהירה, ניתן להזין חשמל ל-100 קילומטרים נוספים בשש דקות בלבד. ל-EV9 יהיו גם שרותי עדכונים דרך האוויר (OTA) עם ממשקים משופרים דרך הסלולרי. המשמעות היא שניתן יהיה לרכוש תוכנות לפי צרכים ולא רק לקבל הכתבות ישירות מהיצרן. בנוסף, ה-EV9 יהיה הדגם הראשון של קיה שמצויד ב-"AutoMode", טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של תאגיד יונדאי-קיה.

"קיה קונספט EV9 הוא אבן דרך נוספת עבורנו במסע מדהים מאז היערכות מחדש של מותג קיה. מכיוון שהצהרנו בבירור על כוונתנו להפוך לספקית גלובלית מובילה של פתרונות ניידות ברי קיימא, נאלצנו להעריך בקפידה ולהבהיר כיצד סוגי הרכב והדגמים המתאימים יתפתחו בטווח הקצר והבינוני. זה תקף גם לקרוסאובר EV9", מסביר המעצב הראשי של קיה קארים חביב. עוד הוא אומר כי עם ה-Concept EV9, מרכיבי הליבה הם עיצוב חיצוני חדשני, פנים עכשווי המבוסס על טכנולוגיה חדשנית ומערכת הנעה חשמלית צופה פני עתיד. עקרונות יסוד אלו יעצבו את יצירות ה-SUV העתידיות שלנו."

כמו הקרוסאובר EV6 שהוצג בשנת 2021, ה-Concept EV9, שאורכו 4930 מ', רוחבו 2055 מ' וגובהו 1790 מ', מבוסס על ארכיטקטורת המכונית החשמלית של התאגיד, ה- Global Modular Platform. הדרום קוריאנים מתארים את המכונית כרכב לייף סטייל, גמיש וידידותי למשפחה עם מראה בולט מבחוץ ו"פנים בעל חזון" הכולל את הטכנולוגיות העדכניות ביותר שמברכזן מערכת פנימית עם צג ראשי 21 אינץ' והנדסת אנוש תכליתית וחפה מקישוטים מיותרים. סביר אולם כי חלל הנוסעים יהיה מעט יותר שמרני ברכב הייצור, עם הושבה לחמישה אנשים או אולי יותר (אופציונלית) בהתחשב בפרופורציות.  באירופה מעריכים כי יתומחר בגזרת ה-48-50 אלף יורו. עדיין לא ברור מתי נראה אותו אצלנו.