$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לא רק על הנייר: 1000 קילומטרים על טעינה אחת במרצדס

מכונית הניסוי החשמלית מרצדס EQXX השלימה מבחן נסיעה ארוך טווח על כבישי אירופה בהצלחה

ניר בן טובים  17.04.22 - 14:15

תגיות: מרצדס

הישג חסר תקדים לחברת מרצדס. שיא אוטונומיה נחתם בשבוע שעבר על סיפונה של מכונית חשמלית, אב הטיפוס ה-Vision EQXX. מכונית הניסוי של מרצדס הצליחה לעבור את 1,008 הק"מ מסינדלפינגן (גרמניה) לקסיס, בקוט ד'אזור, בדרום צרפת בטעינה אחת, ועם ההגעה ליעד הסופי אף נותרה עם 15% סוללה, כלומר זמינה לכ-140 ק"מ נוספים. ה-EQXX, שעדיין לא מוצעת למכירה, אבל מבשרת כיצד ייראו הדגמים העתידיים של המותג, הצליחה לעשות מסע של 11 שעות ו-32 דקות בלי לעצור כדי לטעון את הסוללה. הנהיגה בוצעה בכבישים פתוחים לתנועה ובמהירות אמיתית, בהתאם לתנאי הדרך וללא חסימות מיוחדות.

מרצדס תכננה טיול מגרמניה לצרפת, המשתרע כאמור על פני 1,008 ק"מ עם טעינה יחידה, עם צריכה של 8.7 קוט"ש / 100 ק"מ. היציאה בוצעה בסינדלפינגן (גרמניה), ב-5 באפריל בשעה 7:00 בבוקר, עם ההגעה לקסיס (צרפת) ב-19.02, בסך הכל 12 שעות ו-2 דקות (הכוונה לכל משך הטיול הכולל).  על מנת לאמת את התוצאה פנתה החברה הגרמנית לגוף הסמכה חיצוני המתמחה במבחני הערכה בתחום הרכב. היצרן הגרמני מפרט כי מבחן זה, שנערך בכבישים רגילים, לא היה היפרמייל (סדרה של טכניקות המיושמות על מנת למקסם את היעילות), אלא מבחן ללא התניות, שבו המכונית אפילו הגיעה ל-140 קמ"ש ושמרה על מהירות ממוצעת של 87 קמ"ש.

המסלול הנבחר, יש לומר, לא היה הקצר, הישיר או המהיר ביותר. במקום לבחור בדרך "מתומצתת" והקצרה ביותר (964 ק"מ ו-9:30 ש'), שכוללת כניסה לצרפת דרך דרום אלזס ואז דרומה לים התיכון, אנשי מרצדס בנץ בחרו בדרך הארוכה מעט דרך שוויץ ומילאנו: מסלול של 1,010 ק"מ ו-11:30, לפי גוגל מפות לפחות. נהג המבחן של מרצדס העיר כי הדרך הייתה מאתגרת במיוחד, שכן מעברי ההרים אינם "ידידותיים" למכוניות חשמליות בדרך לפסגה התלולה והנסיעה גובה מאמצים גדולים מהסוללה. ואולם כשיורדים בחזרה, המערכת החשמלית מאפשרת להחזיר הרבה אנרגיה ולתעל אותה לסוללה, הודות לשחזור האנרגיה הקינטית ובלימה רגנרטיבית.

מרצדס Eqxx מצוידת בסוללת 900 וולט 100 קילוואט-שעה, ופותחה יחד עם חטיבת הפורמולה 1 של מרצדס. בהשוואה למשל לספינת הפאר החשמלית Eqs 450+, הסוללה קטנה ב-50% וקלה יותר ב-30%, או בסך הכל 495 ק"ג, והמשמעות היא כי המשקל הכולל של המכונית הוא 1750 ק"ג. הסוללה מפעילה מנוע של 180 קילוואט המניע את הגלגלים האחוריים (כ-245 כוחות סוס), כאשר בנוסף למערכת ההנעה, ה-Eqxx מנצלת מקדם גרר של 0.17 בלבד ומצוידת לוחות סולאריים דקים על התקרה שמוסיפים לה עוד כ-25 קילומטרים טווח נסיעה.  צמיגי ברידג'סטון, שמידותיהם 85/65 R20 פותחו במיוחד לכלי רכב חשמליים ותורמים גם הם לנצילות אנרגטית. 

ה-EQXX היא מכונית מחקר, ולכן היא לא תגיע לכבישים AS IS, אלא תשמש פלטפורמה לרעיונות טכנולוגיים שיעברו לדגמים סדרתיים. יש בה לא מעט רכיבים יקרים, נדירים אפילו שאינם זמינים למכוניות בייצור סדרתי, ולכן עוד נותרה כברת דרך  עד ליום שבו מכונית נוסעים רגילה של מרצדס, היינו C קלאס חשמלית למשל באמת תוכל לסחוט מעל 1000 קילומטרים מהסוללה.