$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי מכינה את הקרקע לאיוניק-6

מכונית הסדאן החשמלית תקרא תגר על טסלה מודל 3 עם עיצוב מרהיב ומארז טכנולוגי מרשים

ניר בן טובים  18.04.22 - 12:22
יונדאי פרופסי קונספט. אכן ניבוי לעתיד
יונדאי פרופסי קונספט. אכן ניבוי לעתיד

תגיות: יונדאי

כשיונדאי חשפה ב-2020 את מכונית הראווה פרופסי, שנראית כמו חלוקי נחל על גלגלים, היצרן הדרום קוריאני חיזק את המחויבות שלו לפלוש אל פלח הסדאן החשמלי שנשלט ביד רמה על ידי טסלה מודל 3 וטסלה מודל S. שלוש שנים אחרי אותה מכונית הדגמה מאוד מסקרנת, ההמתנה תסתיים בקרוב עם החשיפה של המכונית הסדרתית, לאחר שתשיל מעצמה את הכותר הראוותני לטובת שם קצת יותר מסורתי: יונדאי איוניק-6.

מה שאנחנו יודעים על העיצוב, הודות להצהרותיו של SangYup Lee, נשיא יונדאי, הוא ש"המכונית תהיה גבוהה יותר בזכות הפלטפורמה. העיצוב ממקסם את המרחב הפנימי ויש שיפורים ברורים באווירודינמיקה", כך הוא אומר. בין היתר, הוא מוסיף, כי ישנם חידושים חשובים שאמורים לשפר את חווית הנהיגה באופן מלא הן בצד הנוחות והן בצד הביצועים.

חלל הנוסעים נותר מסתורי; מכונית הראווה הציגה כמה פתרונות חכמים ומודולאריים בתחום הצגים והמידע, אולם כל מה שידוע הוא שיונדאי שינתה בעיקר את מבנה ההושבה, הכניסה לתא הנוסעים, ומבחוץ ביצעה שינוי בסגנון הפנסים, פגושים וקשתות גלגלים לפני הייצור, כך שיכולות להיות הרבה הפתעות. כך או כך מכונית מבחן של האיוניק-6 תועדה במבחנים מקפיאים על כבישי נורבגיה בהסוואה חלקית, ועושה רושם שהיא התרחקה במידת מה מהעיצוב של הפרופסי אולם שומרת על מבנה דמוי קופה ושטח חלונות גדול.

 

מבחינת מכללים, יונדאי IONIQ 6 תחלוק את פלטפורמת ה-E-GMP עם IONIQ 5 אך אמורה להיות בעלת מנוע חשמלי כפול בהספק 230 קילוואט עם סוללה של 77.4 קילוואט, שדווקא לאור השינויים המופעלים בצד האווירודינמי מסוגלת להציע אוטונומיה גדולה משמעותית מזו של האיוניק-5 עם טווח נסיעה שמתקרב ל-550 קילומטרים עד התרוקנות. בצד המידות, כרגע מדברים על 4,855 מ"מ אורך, 1,880 מ"מ רוחב ו-1,495 מ"מ גובה, אך אלו תמיד נתונים לשינויים שטרם התוודענו אליהם בשלב זה.

ביונדאי ינסו לשווק את האיוניק-6 במחיר אטרקטיבי שנע בין 43 ל-55 אלף דולר עבור רמת הגימור הבכירה ביותר בהיצע, מתישהו בהמשך השנה, כנראה ברבעון השלישי. האיוניק-5 נתנה ליצרן אינדקציה מצוינת לגבי רמת התחרותיות שלה מול יצרנים אחרים ואם אפשר להקיש מכך מסקנות, הרי שמכונית הסדאן החשמלית של יונדאי בהחלט עשויה להוות חלופה מעניינת לטסלה מודל 3.