$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: ב.מ.וו סדרה 7 חשמלית

הבווארים מכוונים ישירות למכונית הדגל המחושמלת של מרצדס עם ה-i7 החדשה, שיש לה גם מסך קולנוע לנוסעים מאחור

ניר בן טובים  21.04.22 - 08:08

תגיות: ב מ וו

ב.מ.וו חשפה אמש (רביעי) את סדרה 7 החדשה  (דור שביעי) שתגיע לאירופה בנובמבר - ולראשונה בגרסת ה-i7 החשמלית. זהו שינוי כיוון הסטורי עבור המכונית הבכירה של ב.מ.וו שנולדה לפני 45 שנים, שינוי שכרוך לא רק באמירה הטכנולוגית אלא גם בהיבטים האסתטיים; העיצוב המערבי נסוג מעט ופחות מחובר לשורשים האירופיים של המותג מתוך שאיפה להגדיל את המכירות בסין. הנוסח החדש מבליט מלפנים LED מחודדים בצידי הגריל ה"כליה הכפולה" האופיינית (זו של ה-i7 החשמלית סגורה), בעוד בקומה המרכזית גופי התאורה הראשיים. שאר קווי הגוף מתוחים, חלקים ומעודנים יחסית. ב.מ.וו סדרה 7 החדשה תיבנה במפעל דינגולפינג (גרמניה), שם גם מיוצרות מערכות ההנעה החשמליות.

BMW i7 מוצעת בשתי גרסאות שונות, ורק בהמשך יגיעו גם המנועים המסורתיים בהנעת בנזין, דיזל, פלאג-אין וכן יהיו דגמים בסיוע מיקרו היברידי. הגרסאות הראשונות בשווקים בכל אופן תהיינה חשמליות 100%, ואלה הן ה-i7 xDrive60 ו-i7 M70 xDrive. לראשונה ביניהן, הספק של 544 כ", עם מומנט של 76 קג"מ משני מנועים חשמליים שיוצרים הנעה כפולה או X-דרייב. הביצועים? מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות והמהירות המרבית היא 240 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. מבחינת "אורך נשימה", סוללת 101.7 קילוואט, מבטיחה מרחק שמשתנה בין 590 ל-625 קילומטרים. אפשר להטעין את הסוללה באמצעות מסוף מהיר, עד 195 קילוואט שמאפשר בדרך זו להחזיר לסוללה 170 קילומטרים עם טעינה של 10 דקות קצרות. 

בקצה העליון של המשפחה ניצבת הגרסה השרירית ביותר של מכונית הפאר החשמלית, i7 M70 xDrive. זו תגיע קצת בהמשך, וגם היא משדכת שני מנועים חשמליים, אך ההספק יעפיל הרבה מעבר ל-600 כ"ס עם מומנט של 102 קג"מ. במקרה שלה, השיגור מ-0 ל-100 יורד ל-4 שניות בלבד ואולי קצת מתחת לרף הזה. הסוללה זהה לזו שנמצאת ב-i7 xDrive60, כך שגם במקרה הנדון, טווח הנסיעה יכול לנוע באזור ה-600 קילומטרים עד התרוקנות.

המידות של סדרה 7 צמחו לא מעט בהשוואה לדגם היוצא, וזאת תוך שינוי משמעותי נוסף: היא לא תוצע יותר בגרסה מוארכת (L), כך שהמשפחה אוחדה לדגם אחד בלבד, שהוא הארוך ביותר עד כה: 539 ס"מ לאורך, 195 ס"מ רוחב ו-154 ס"מ לגובה (גדילה של 5 ס"מ לעומת הדגם היוצא), עם בסיס גלגלים של 321 ס"מ (צמיחה סמלית של 0.5 ס"מ ביחס לסדרה 7 שלפני כן) עם תא מטען שינוע בין 530 ל' בגרסאות בערה רגילות וכלה ב-500 ליטרים במהדורה החשמלית המלאה.  

מאחורי החזות המרשימה הזו נתחבה הרבה טכנולוגיה על הסיפון, והיא כוללת לראשונה את מערכת המולטימדיה המשודרגת המבוססת על תוכנת iDrive, ומוקרנת על מסך 14.9 אינץ' הממוקם במרכז לוח המחוונים ותואמת לרשתות 5G. בתוך אותו פאנל מרשים וקעור, תמצאו גם תצוגת LCD בגודל 12.3 אינץ' מול הנהג, וכן חידוש נוסף הוא ה-BMW Interaction Bar, כלומר פס בעל גימור קריסטלי, המשלב משטחי מגע עם תאורה אחורית הניתנים להתאמה אישית לפי העדפות המשתמש - מעין הרחבה של לוח המחוונים. את פני היושבים מאחור יקבל מוניטור BMW Theater Screen החדש, תצוגה פנורמית בגודל 31.3 אינץ' בפורמט 32:9 ברזולוציית 8K המשתרעת מטה מהגג והופכת את שורת המושבים השנייה לבית קולנוע.

סדרה 7 ו-i7 החדשות חונכות מערכות בטיחות חדישות אשר הופכות את המכונית לתואמת לרמה 3 של נהיגה אוטונומית. מנקודת החומרה, ה-i7 עושה שימוש במצלמות 8 מגה פיקסל שמסופקות על ידי Mobileye הישראלית, עם רמה 3 כאמור שנחשבת לחצי מדרגה מעל המערכות הזמינות כיום. כאשר ה-i7 תצא לשוק, המערכת הזו עדיין לא תהיה מותרת להפעלה מטעמים רגולוטורים, ולכן הרוכשים יצטרכו "להסתפק" ברמת סיוע 2 הכוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית ועוד, מערכות התרעת חירום, חמיקה אקטיבית ממכשול ומרכוז נתיב חכם עם בקרות זחילה בתנועה מפוקקת וכדומה.

גרסת ה-i7 xDrive60, תתחיל ב-135 אלף יורו. ייתכן שנראה אותה בישראל בסוף השנה או בתחילת 2023.