הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ביקוש גבוה לפיסקר אושן

הקרוסאובר החשמלי של חברת קארמה ישווק גם בישראל באמצעות מטרו מוטור

ניר בן טובים  28.04.22 - 14:35

תגיות: פיסקר

הביקושים ל-Fisker אושן עולים על התחזיות. חברת ההזנק האמריקנית שהוקמה לפני 15 שנים והייתה חלוצה בתחום רכבי הפרמיום פלאג-אין, פשטה רגל וחזרה לפעול תחת מותג קארמה, זוכה כעת להרבה תשומת לב בעקבות חשיפת רכב הכביש שטח המפואר Ocean, ולפי התחזיות של המייסד, הנריק פיסקר, כולו תקווה שספקית המכוניות, חברת Magna, תוכל להגדיל את הייצור במפעל האוסטרי ל-150,000 כלי רכב משנת 2024. קארמה תיובא לישראל באמצעות היבואנית מטרו מוטור.

לפי אנשי המותג האמריקני, ה-SUV אושן, קרוסאובר חשמלי 100%, צבר למעלה מ-40,000 הזמנות מאז הוצג בפני הציבור, ונתונים אלה כוללים את העותקים שיופצו לאירופה בסוף 2022 או תחילת 2023 במחירי בסיס של 42 אלף יורו, כאשר החברה מעריכה שהמספר היחידות המיוצרות יוכפל עד סוף השנה כדי לעמוד בביקושים.

Magna, המייצרת גם את סדרה 5 סדאן של ב.מ.וו ומרצדס G-Class, מתכננת להתניע את ייצור אושן בנובמבר. קודם לכן, בשנת 2020, הנריק פיסקר ומאגנה, חתמו על הסכם לייצור 50,000 כלי רכב בשנת 2023 שהולך ומתממש בימים אלה. הנריק פיסקר סבור שהשותפות עם מגנה מבטיחה שילוש יכולות הייצור בשנה שלאחר מכן. "יצרניות רכב מובילות עובדות כעת על הדגמים הגדולים השניים שלהן, בהסתמך על מה שלמדו עד כה ורבים מהם ייצאו ב-2025", אמר פיסקר. "עד אז, יש לנו הזדמנות לעלות על הסיפון".

האושן הוא קרוסאובר מסגמנט חופף בין C ו-D, גובל במידותיו למשהו כמו טסלה מודל Y או סקודה אנייק, נמכר בשלוש גרסאות עם שני סוגי סוללות ורמות הספק מובחנות ובעתיד יחבור אליו גם דגם שבעה מושבים. הדגם הבסיסי עם הנעה אחורית של 205 קילוואט (279 כ"ס) וטווח של 440 קילומטרים משתמש בסוללות ליתיום-יון זולות יותר מהמקובל עם פוספט, שכן המנכ"ל הסביר שבשיטה זו ניתן להתמודד עם חלק מהתייקרות המחירים של סחורות המועברות לתעשיית הרכב, בעיקר ניקל. בניגוד לטסלה ויצרני רכב חשמליים מתחרים, הוא מסרב להעלות בשלב זה את מחירי המכונית, וכך גם לגבי הגרסה הבכירה, ה-אולטרא אושן אקסטרים עם 550 כוחות סוס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות, שם כבר מותקנת סוללה מסוג ניקל מגנזיום קובלט (יקרה במידה ניכרת). הטווח המרבי על הסוללה הוא בגזרת ה-530 קילומטרים.