$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דלוריאן חזרה עם מכונית קופה חשמלית

המותג שנקשר עם המכונית המיתולוגית DMC-12 מסרטי 'בחזרה לעתיד' קם לתחיה ומציג רכב חשמלי, בהשראת המקור

ניר בן טובים  31.05.22 - 08:57

תגיות: דלוריאן

המותג DeLorean, שפרץ מחדש לכותרות בטרילוגיית 'בחזרה לעתיד' (1985-1990) עם מכונית ה-DMC-12 שפותחה בין 1981 ל-1982, עומד לעשות קאמבק מחשמל. החברה עצמה, דלוריאן מוטור' נמצאת כיום באחריות קבוצה אמריקאית בראשות Joost de Vries שמילא בעבר שורה של תפקידים בכירים בטסלה ובכן בחברת קארמה. כעת הוא מבשר לנו על אתחול מלא של דלוריאן באמצעות דגם חדש שנקרא Alpha5.

עם אורך של כמעט חמישה מטרים ורוחב של יותר משני מטרים, ה-האלפא-5  הרבה יותר גדולה מה-DMC-12 ויש לה ארבעה מושבים במקום שניים בלבד. העיצוב, אמנם בהשראת המקור אך הוא פחות זוויתי ונראה חלק יותר. דלתות הכנפיים של הרכב שעוצבו על ידי חברת הבת של אאודי Italdesign מזכירות את הדגם ההיסטורי, אך הן גדולות משמעותית מבחינה פרופורציונלית. גם הסנפירים מאחור הם רפרנס לדלוריאן הראשונה אבל בסך הכל, ל-DMC-12 ול-Alpha5 יש מעט, יחסית במשותף מבחינה ויזואלית.

ל-Alpha5 תהיה רמת ביצועים "בדומה למרצדס-AMG GT ואולי למכוניות פורשה טייקאן במחיר גבוה", אמר דה פריס לכלי התקשורת בצהרה רשמית. "אבל היא מכוונת יותר לקהל מנועי הבעירה, מאשר לנסות להיות טסלה דגם S Plaid מהירה יותר." הדגם S Plaid נזכיר היא כיום המכונית החשמלית המהירה ביותר של טסלה עם האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות.

לפי דה פריס, ה-Alpha5 תאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בסביבות 3.4 שניות, תעפיל עד מהירות מרבית של 240 קמ"ש ותהיה בעלת טווח נסיעה של יותר מ-300 מייל לפי התקן האמריקאי, או בסביבות 490 קילומטרים. דה פריס לא הסגיר פרטים לגבי הרצפה של המכונית אך חשף שהיא פותחה במשותף עם יצרנית רכב איטלקית וחטיבת הנדסת בריטית. מקורבים לדה פריס בגרמניה אומרים שהמוצר הסופי הוא שילוב של Italdesign ו-Williams Advanced Engineering.

בשלב ראשון, ה-Alpha5 תמכר במהדורה מוגבלת של 88 יחידות - קריצה למהירות הנדרשת למסע בזמן ב-Back to the Future, כפי שהסביר דוק בראון למרטי מקפליי בסרט הראשון. כל רכב ישויך ל-NFT  ויהיה כשיר לשימוש במסלול בלבד. בהמשך, אמורות להיבנות ולשווק גרסאות קונבנציונליות יותר לכביש, אך עדיין בסדרות קטנות.

בנוסף לאלפא-5, דלוריאן מתכננת להציג כלי רכב בסגמנטים נוספים שייוצרו בכמויות גדולות יותר. פרויקט נוסף על הפרק הוא מכונית קופה ספורטיבית עם מנוע בעירה V8, ואחריה סדאן חשמלי. מתוכנן גם רכב כביש שטח ספורטיבי עם הנעת מימן. "אנחנו צריכים רכב קרוסאובר בשביל נפח המכירות", אמר דה פריס. "המודל העסקי הוא דגם 4X4 שייצא מהר מאוד לאחר השקת מכונית הדגל שלנו, אבל אנחנו צריכים לבסס אותה מול הקהל".

עד כה, קיבלה דלוריאן את הכסף עבור התכניות העתידיות שלה כחברה פרטית ממשקיעים חיצוניים. בשלב הבא, הון נוסף ייאסף באמצעות הנפקה. "נהיה חברה ציבורית. כך עלינו להיות. בניית מכוניות היא לא זולה, וצריך הרבה כסף כדי שזה יקרה", אומר דה פריס.