$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הפנינה הספורטיבית של טויוטה?

האם יומה של ה-MR2 החדשה הולך ומתקרב? מכונית הספורט הקטנה עשויה לחזור במהדורה חשמלית

ניר בן טובים  16.06.22 - 14:49

תגיות: טויוטה

למרות הגידול במספרן, והשינויים בדפוסי הקניה, מכוניות חשמליות הן (עדיין) מוצר צריכה יקר ולא נגיש לרוב האוכלוסייה, בין אם בשל מגבלות תקציב נטו או חסמי טעינה. מכוניות ספורט חשמליות לעומת זאת, הן יותר בגדר מוצר רחוק מהישג יד ממוצעת, שכן מספרן בעולם שולי ולרוב מדובר בכלי רכב מקטגוריית הקצה או היוקרה. כך שאם חובבי הנהיגה מחכים לבשורה "עממית" בתחום זה, סביר שהמבחר יהיה מצומצם בעתיד. אבל אולי לטויוטה יש כמה תשובות.

100% חשמלי הוא היום ברירת המחדל לכל יצרן שמתכנן רכב חדש מאפס. אף מותג רכב, אפילו לא היצרנית הגדולה ביותר בעולם, טויוטה, חלוצה בהנעה היברידית כזכור, לא הצליחה בסופו של דבר לחמוק מאימוץ הטכנולוגיה החשמלית ואפילו ייסדה תת חטיבה בשם Beyond zero. הקבוצה (כולל מותג הפרימיום לקסוס) מתכננת להציג 30 מכוניות חשמליות בשמונה השנים הקרובות תחת הכותרת הזו. זהו יעד משותף שהוכרז בסוף השנה שעברה במסגרת כנס שבסיומו הוצגו 16 דגמי מחקר/ראווה.

ביניהם, בצבע זהב בולט, אבל דחופה מאחור, עמדה מכונית קופה ספורטיבית, שלדעת רבים מסמלת את היורשת הרוחנית של ה-MR2, הרודסטר הדו-מושבית שנמכרה גם פה בישראל לפני למעלה מ-20 שנה. מבחינת רצפה, וחלוקת משקל, טויוטה תנסה לחקות את הנוסחאות המקוריות של לוטוס, ולנסות להנדס מכונית שיודעת לטפל בקילוגרמים של הסוללה ולאזן את הכול בצורה מיטבית על שני הסרנים. המשמעות היא, שהקופה המחושמלת לא תעמיס סוללה ענקית ותעניק טווח נסיעה גדול. במקום זאת, תשתמש במנוע חשמלי חזק במידה פרופורציונלית. שזה בדיוק מה שצריך במכונית מהסוג הזה.

ב-2016 היו דיווחים שה-MR2 תחזור לשורותיה של טויוטה, והנימוק לכך נעוץ באדם שעומד בראש הפרמידה. בל נשכח שמנכ"ל הקבוצה, אקיו טויודה, הוא חובב גדול של ספורט מוטורי ונהג מירוצים בעצמו. אנחנו חייבים לו את הפיתוח של חטיבת Gazoo Racing בטויוטה וכן את המצאת ה-LFA. הוא גם דאג לכך, שבזכות רמת פליטה מבוקרת, טויוטה יכולה להרשות לעצמה קצת להשתגע עם הביצועים בטווח מחירים משתנה: ה-GR Supra, GR Yaris, GR Corolla וה-GR 86 בולטים מאוד בהקשר הזה בנוף המוטורי.

הבעיה היא, שגם דגמי הבנזין הצעירים של חטיבת GR בסופו של דבר יתפוגגו להם ללא הנעה חשמלית. אי לכך, בואו נקווה שטויוטה תצליח לשמר את הרוח הספורטיבית שנושבת במפרשים שלה בשנים האחרונות. ובכל מקרה, אפשר לשאוב הרבה בטחון רק מהמצאותו של דגם קונספט החשמלי בארסנל הכלים החשמליים שיבואו בעתיד. ואם לא יקראו לו MR2, ניחא.