$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בעידן החשמלי, יונדאי מחויבת גם לביצועים

מציגה שתי מכוניות אב-טיפוס עם מערכות הנעה חשמליות של תת חטיבת N

ניר בן טובים  17.07.22 - 08:15

תגיות: יונדאי

יונדאי לוקחת צעד נועז אבל מחויב המציאות אל שוחרי הנהיגה הספורטיבית שאולי חוששים שהחדווה הולכת ומתפוגגת עם הכחדת מנועי הבערה המסורתיים; החברה הקוריאנית תציע בקרוב גרסאות חשמליות תחת מותג המשנה הספורטיבי N שהוזנק לפני כמה שנים עם דגם ה-i30 שאף נמכר בישראל לתקופה קצרה. הדגם הראשון המופעל על סוללות עם הסימול N מתוכנן לצאת בשנת 2023 וכדי לקבל טעימה מהמתכונת משחררים הדרום קוריאנים את רכבי הקונספט המחושמלים RN22e ו-N Vision 74 שבהחלט נראים משכנעים.

ה-RN22e, המבוסס על ה-Ioniq 6 ספורט סדאן החדשה שהוצגה לא מכבר, וכמוה כמובן נשען על פלטפורמת המכוניות החשמליות E-GMP, מציב סטנדרט גבוה מאוד לכלי רכב חשמליים בעלי ביצועים דינמים מגובשים היטב, לפי יונדאי. ה-N Vision 74 משלבת טכנולוגיית חדשות עם מערכת מתקדמת של תאי דלק מימן והיא "מעבדת המימן ההיברידית הראשונה של יונדאי N על גלגלים החוקרת 'הנאה מהנהיגה' בעידן החשמול".

ה-RN22e ו-N Vision 74 "ממלאים תפקיד חשוב בפיתוח האסטרטגי של כל מגוון המוצרים שלנו, במיוחד הרכבים המחושמלים המוגדרים רכבי פרפורמנס", אומר סגן נשיא חברת יונדאי, תומס שמרה. לדברי המפתחים, ה-RN22e באורך 4915 מ"מ, רוחב 2023 מ"מ וגובה של 1479 מ"מ מוקדשת למסלול תוך עבודה של חידוד ואופטימיזציה של ה-E-GMP ואריזת הסוללות באיוניק-6. "הרכב מציג את החזון והכיוון המחושמל של המותג N", אומרים יונדאי, ולפי המידע נראה כי ההספק הוא בסביבות 430 קילוואט (585 כ"ס) והמהירות המרבית היא מעל 250 קמ"ש.

ה-N Vision 74 באורך של 4952 מילימטרים, רוחב של 1995 מילימטרים וגובה של 1331 מילימטרים עם בסיס גלגלים של 2905 מילימטרים היא מחווה ויזואלית לקונספט הקופה "פוני" של יונדאי משנת 1974, אותו ניצלה כדי לעצב מספר מכוניות חדישות בשנים האחרונות בראשן האיוניק-5."הוא מצויד בקוקפיט שכולו עבור הנהג, המציע שילוב של אלמנטים מסורתיים וסגנון מודרני, כגון לוח מחוונים דיגיטלי וכפתורים אנלוגיים."

עבור ה-N Vision 74, המהנדסים פיתחו "מבנה היברידי של סוללה חשמלית, בשילוב עם מערכת תא דלק מימני, אשר "מאוכלסת בפריסה חדשה לחלוטין", לפי יונדאי. ל-N Vision 74  סוללה המשפרת את יעילות הקירור תוך שהיא מאפשרת שימוש בשני מקורות כוח שונים בהתאם לתנאי הנהיגה. זה מאפשר, אומרים ביצרן, חלוקת מומנט טובה יותר באמצעות שני המנועים החשמליים מאחור, מה שמאפשר ביצוע פניות מדויקות ותגובה חלקה מאוד של העברת הכוח. על פי הנתונים שפורסמו, לדגם הנעה אחורית הספק של יותר מ-500 קילוואט (680 כ"ס) ומהירות מרבית של מעל 250 קמ"ש. לתא הדלק, הספק מרבי של 95 קילוואט.

ה-RN22e ו-N Vision 74 נבחנות כעת על ידי מהנדסי יונדאי במטרה להעביר את המידע שצברו ישירות לחטיבת N עבור כלי הרכב הסדרתיים. פרטים על הטכנולוגיה לדגמי לקוחות לא ייחשפו בינתיים. "גם בעתיד החשמלי, מותג N רודף אחר שלושת עמודי התווך שלו: אלופת כבישים מפותלים, התאמה למסלול המירוצים (כל דגמי ה-N בנויים בצורה כזו שהם מכוילים גם למסלולים מקצועיים, אם נדרשים לכך) ומכוניות ספורט יומיומיות.

המכונית החשמלית הראשונה של יונדאי N תהיה גרסה מקבילה של הקרוסאובר איוניק שהושק בשנה שעברה. על זמני המתנה לאחר הזמנה אנחנו יכולים רק להמר, כמו גם על המחיר. מכלמוביל נמסר כי אין צפי כרגע להשקה בישראל.