$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מארקז הפך את היוצרות בארגנטינה

רוכב ההונדה היה פחות מהיר מהאימונים, אבל שלט במרוץ

נעם יעקובסון, פול גז  01.04.19 - 13:20

תגיות: מוטו GP

האימונים לקראת המרוץ בארגנטינה נסובו סביב צמיגים ומציאת סט-אפ לקצב מרוץ. כשהגריד צפוף כל-כך, היכולת לבצע מתקפת זמנים על צמיג רך הופכת לקריטית. וסביב תחזית מזג אוויר, שנותרה בגדר תחזית לגשם שירד כאן בארץ הקודש אבל לא שם בארגנטינה.

מרקז וההונדה RCV213V אמנם לא השפילו את יתר הרוכבים עם שנייה הפרש בפול פוזישן כמו ב-2018, אבל גם עשירית ומחצה הספיקו באותה מידה. צמודים למרקז בשורה הראשונה על הגריד התייצבו מאבריק ויניאלס על-גבי הימאהה YZR-M1 ואנדראה דוביציוזו על-גבי הדוקאטי GP19.

ולנטינו רוסי מדורג רביעי, וימאהה משלימה 4 אופנועים בשביעייה הפותחת כשפרנקו מורבדלי את פאביו קואטררו, רוכבי קבוצת פטרונאס-ימאהה, כובשים את הדירוג במקום השישי והשביעי בהתאמה. קאל קראטשלאו על-גבי ההונדה של קבוצת LCR וחורחה לורנזו על ההונדה הרשמית קצת שכחו להתייצב לעבודה כשהם מדרגים במקום השמיני וה-12 בהתאמה. אלכס רינס מתחפש לרוסי מקטאר, כשהוא מזנק עם הסוזוקי GSX-RR מהמקום ה-16 על הגריד למקום החמישי במרוץ.

יום ראשון צהריים היה חם יותר ממקצי האימון בשישי ובשבת. הגריד כמרקחה, וכולם מחליפים צמיגים. מרבית הרוכבים בחרו לעלות בדרגת קושי אחת בצמיגים. ויניאלס היה זה שהימר על טקטיקת הצמיגים הרכים ועל האסטרטגיה של לצלול לפנייה 1 ראשון ולנצל את הצמיגים הרכים על מנת לפתוח פער שאולי יספיק לניצחון. בפרספקטיבה של 2014 ויניאלס היה אמור להבין שאם למרקז זה לא עבד אז...

ויניאלס סיים את המרוץ בהקפה האחרונה כשמורבדלי מבלגן לגמרי פנייה ונוגח את חלקו האחורי של ויניאלס. שני אופנועי ימאהה על האספלט. מרקז מזנק היישר אל "ההולשוט", יוצא מהפנייה הראשונה כשהוא מוביל על דוביציוזו ופותח פער של שנייה כבר בהקפה הראשונה. מרקז הביא איתו שתי כרטיסיות מהבית. על הראשונה רשום 1:39 דקות להקפה ועל השנייה רשום 1:40 דקות. הוא מנקב אותן באדיקות הקפה אחרי הקפה עד לדגל השחמט וחוגג את קו הסיום בפער של מעל 9 שניות, כשבשיאו הפער עמד על 12.4 שניות. מעבר לאדיקות בשמירה על קצב, מרשים היה לראות את מרקז מקיף את המסלול ב-1:41 דקות בהקפה הראשונה שאליה הוא מזנק מעמידה על הגריד.

מאחור הייתה זאת רכבת אופנועים שנלחמה על שני המקומות האחרונים בפודיום: דובי ורוסי, מילר ופטרוצ'י, ויניאלס ומורבדלי, נאקגמי והרוקי קואטררו, וגם רינס שמגיח על גבי הסוזוקי.

היכן לורנזו? נסוג לאחור בזינוק מהמקום ה-12 למקום ה-21. היכן קראטשלאו? גונב את הזינוק ונענש ברכיבה דרך הפיט-ליין. תודות להתרסקות של ויניאלס את מורבדלי, לורנזו אוסף ארבע נקודות אליפות בעוד קראטשלאו מסתפק בשלוש נקודות.

בהקפות האחרונות דובי ורוסי מצליחים לפתוח פער קטן מהרוכבים הרודפים ונותר להם לחלק את שלל הפודיום. רוסי, שלא טעם שמפניה מזה עשרה מרוצים ברציפות, צולל אל מתחת לדובי בפנייה 7 ומכריח את דובי לוותר על קו המרוץ. דובי החכם מבין שפתיחת מצערת שלא על קו המרוץ באספלט המלוכלך בטרמס דה ריו הונדו תעלה לו בהיי-סייד, ומוותר. לרוסי זאת חגיגה כמעט מושלמת, כשהוא מסיים שני ביום השנה העשרים ושלושה שלו ב-GP מאז זינק לראשונה ב-31.3.1996.

ראוי לציין גם את האחים אספרגרו, כשאלייש הבכור מסיים תשיעי על-גבי האפריליה RS-GP ופול מסיים עשירי על גבי ה-RC16 של ק.ט.מ. מוסיפים נקודות אליפות לק.ט.מ גם הרוקי מיגל אוליברה שמסיים במקום ה-11, וסוגר את הנקודות יוהאן זרקו שאוסף נקודה אחת עבור ק.ט.מ.

עוד שבועיים בדיוק מרקז יזנק בניסיון לשמור על בעלות מלאה במסלול של האמריקות באוסטין טקסס.